Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ferdig med feltuke!!! Hadde 1 døgn i grønt, resten ble tilbringt på sykestue med nesten 40 i feber.

 

Klarte foresten å ende opp som velferdsassistent på Kjevik, noe som passer meg fint :)

Kjevik har faen meg den beste maten. Skulle gjerne hatt hele tjenesten der bare for maten.

 

Maten på Ørlandet må også prøves! Eller, det vil si i det siste har de begynt å kutte litt vel mye ned på sukker, og har tatt inn litt mye økologisk. Selvsagt myyyye bedre for helsa, men har i enkelte tilfeller gått litt ut over smaken. Men alt i alt er maten på Ørlandet virkelig topp!

Lenke til kommentar

Hvis man har utdannet seg på en annen våpengrens befalskole, men har gått en linje som tilhører en annen våpengren igjen, kan man da søke seg over i den våpengrenen som befalskolen har?

 

eks: HV->Hær

Forsvarsgren, regner jeg med du mener. Våpengrener er noe vi har (eller hadde) i hæren. Forsvarsgrenene er hær, sjø og luft. HV er ikke en forsvarsgren. Så har vi det på plass ;)

 

Du kan søke på jobb i alle forsvarsgrener etter endt befalsskole. Men det er selvfølgelig ikke sikkert du har kompetansen som trengs. Jeg hadde en kort periode i rekrutten en (veldig flink) sersjant som hadde gått UB vakt og sikring (tror jeg, muligens BS), som nå jobba i 2bn. Han fikk dog ikke jobb som lagfører eller lignende, så han satt i en adm.-stilling, men var blitt lovet en del kursing og en lagførerstilling senere. Det er stadig vekk folk som går ub i hv som tar plikttjeneste/praksis i hæren, og ikke minst mange som får seg jobb i hæren etterpå.

Lenke til kommentar

Har fast adresse der militæret betaler leien. er inne til førstegangstjeneste. har 5 måneder igjen.

 

det jeg ønsker er å flytte til en annen adresse mens jeg er i førstegangstjenesten. slik at når jeg er ferdi kan jeg begynne rett på studiene evt.- en liten sommerjobb først.

 

Vil fortsatt militæret betale husleia på den nye adressen?

Endret av infinety
Lenke til kommentar

de betaler vel den leien du har nå, altså flytter du til en dyrere adresse vil ikke de betale alt.

dette er tatt fritt ut fra hukommelsen, så jeg gir ingen garantier :)

men, ta det opp med befalet ditt, de kan gi svar eller si hvem som kan det.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...