Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Laget ser jo generelt bra ut, mangler en spiller her og en spiller der - tror nok vi må vente 2-3 år til før Manchester United løfter PL-trofeet. City er generelt enorme, Tottenham blir stabile i år også, Arsenal kommer seg etter hvert under ny manager (gitt at han passer klubben), Chelsea har fått en manager som ikke bryr seg om penger og Liverpool har endelig begynt å hente kvalitet. Jeg tror City og Liverpool blir å kjempe om tittelen i år.

 

Jeg håper enda på en ny manager, men smører meg med tålmodighet :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke fornøyd med kommende sesong hvis vi ikke kjemper om gullet lenger enn vi gjorde i fjor. Er alltid optimist, om enn noe dempet denne sommeren.

 

Det er en del spillere vi må kunne forvente mer av nå.

 

Det vi bør kunne forvente denne sesongen er at Bailly, vår beste stopper, holder seg mer skadefri. Forrige sesong glemte jeg nesten at han eksisterte.

 

Jeg har også stor tro på Lindelöf, som bare ble bedre og bedre. Spillere fra svakere ligaer trenger tid på å tilpasse seg. Hvis disse to leverer opp mot det vi vet at de kan, ser ting allerede lysere ut bak der.

 

Sanchez har fått sin første sommerferie siden 2010, på sitt beste er han fantastisk. Nå har han fått et halvår på å tilpasse seg.

 

Med Pereira og Fosu-Mensah tilbake fra lån og kjøpet av Dalot og Fred er det også større konkurranse i et par posisjoner det trengs veldig. Kanskje McTominay også banker mer på døra fremover.

 

Venstreback er den eneste posisjonen jeg føler vi er nødt til å forsterke. Young er 33 og Shaw er en gamble.

Lenke til kommentar

Martial er glemt. Rått talent, men har bevist at han overhodet ikke har hodet til å bli en toppspiller. Bare å selge hvis prisen er god, tribunen hvis prisen ikke er god.

 

Når det kommer til sesongen er det ingen annen grunn til å forvente annet enn at det skal kjempes om ligaen. For all del vi kan tape den marginalt, eller hvis City får enda en supersesong så er ikke det så mye vi kan få gjort med. Men det skal leveres en 85+poeng-sesong, ellers skal det en ny manager inn.

Lenke til kommentar

Visstnok skal Mourinho være frustrert over styret, som han mener virker å være fornøyd med topp 4 plassering. Dette ifølge en podcast av Duncan Castles. Mourinhos spillestil har vært fryktelig, særlig de siste månedene, men tror ikke han er det eneste problemet United har. Hadde han fått de ressursene han ønsker hadde nok resultatene, og særlig spillestilen, vært mye bedre.

 

Om styret ikke er villig til å bruke mye penger burde de kanskje ansette en manager som er villig til å utvikle talenter(som United har mye av) og som spiller offensiv fotball. Da tror jeg det er mye lettere å komme unna med dårligere resultater(ikke PL seier), enn om spillestilen er som i dag. Tviler på at Mourinho er manageren neste sesong om han ikke vinner PL.

Endret av Irrasjonell
Lenke til kommentar

Tja, dårlig manager? Mange som ikke er fornøyd, men er ikke helt enig i den. Og pengeargumentet synes jeg ikke helt dekker tingenes tilstand.

 

Man kan jo ta det siden Klopp kom til Liverpool, for eksempel. På den tiden har Liverpool brukt 10 millioner pund mer enn United, og det uten å vinne et eneste trofé.

 

City har vel brukt rundt 116 millioner pund mer enn United og hadde en langt bedre spillerstall og ramme på laget før det.

 

Chelsea har også brukt mer enn United på kjøp siden det, rundt 40 millioner pund mer.

Lenke til kommentar

Tja, dårlig manager? Mange som ikke er fornøyd, men er ikke helt enig i den. Og pengeargumentet synes jeg ikke helt dekker tingenes tilstand.

 

Man kan jo ta det siden Klopp kom til Liverpool, for eksempel. På den tiden har Liverpool brukt 10 millioner pund mer enn United, og det uten å vinne et eneste trofé.

 

City har vel brukt rundt 116 millioner pund mer enn United og hadde en langt bedre spillerstall og ramme på laget før det.

 

Chelsea har også brukt mer enn United på kjøp siden det, rundt 40 millioner pund mer.

Er det egentlig rettferdig å sammenligne Klopp med Mourinho når Liverpool også har solgt unna mange av de bedre spillerene og cashet inn mye mer, mens Mourinho har fått beholdt spillerene han ville ha?

Lenke til kommentar

Hva må han få til i år for at han skal få beholde jobben? Hva ville dere vært fornøyf med?

Uten noen flere signeringer denne sommeren så forventer jeg ikke noe mer enn sluttspill i CL og topp 4.

 

Tror også vi kommer til å slite med sistnevnte. Lukaku, Matic og Pogba eneste virkelig stabilt gode Mourinho har fått inn etter at han tok over et svakt lag i 2016. Og med mindre vi får inn en spiller denne sommeren som forsterker oss tilsvarende, er det for mange usikkerheter i laget til at vi vil ha sjans på PL.

Lenke til kommentar

Tja, dårlig manager? Mange som ikke er fornøyd, men er ikke helt enig i den. Og pengeargumentet synes jeg ikke helt dekker tingenes tilstand.

 

Man kan jo ta det siden Klopp kom til Liverpool, for eksempel. På den tiden har Liverpool brukt 10 millioner pund mer enn United, og det uten å vinne et eneste trofé.

 

City har vel brukt rundt 116 millioner pund mer enn United og hadde en langt bedre spillerstall og ramme på laget før det.

 

Chelsea har også brukt mer enn United på kjøp siden det, rundt 40 millioner pund mer.

Hvor får du de tallene? I februar hadde Liverpool brukt £5M siden Klopp ble ansatt, og United £252M. Vi har brukt mye denne sommeren... men ikke så mye?

 

https://www.google.no/amp/s/www.dailystar.co.uk/sport/football/679465/Premier-League-Liverpool-Chelsea-Man-Utd-City-Arsenal-Tottenham-net-spend-sportgalleries/amp

Lenke til kommentar

Net spend er vel mer et spørsmål om klubbdrift, spillerlogistikk, klubbenes situasjon i markedet enn rent sportslig. Ser man på net spend er jo noen klubber helt i særklasse.

United har jo hatt en del eldre spillere, og kjøp fra Van Gaal som ikke slo til også videre, i tillegg til at de ikke har behøvd å selge stjerner videre til større klubber, samtidig som de unge spillerne som gjør det bra er beholdt og får spilletid.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Hva føler egentlig Man Utd fans om Mourinho? Fornøyd? Gått lei?

 

Hva må han få til i år for at han skal få beholde jobben? Hva ville dere vært fornøyf med?

 

United-fansen er ganske delt om Mourinho, men siste poll i supporterklubben viste at 80% støtter han. Jeg kjenner mange supportere, men tror ikke jeg vet om noen som vil ha han ut. Andre steder er det selvfølgelig en del misnøye, og mange av dem er her på forumet.

 

Jeg tror de aller fleste skjønner at han overtok en veldig svak tropp (til å være United) som trengte, og fortsatt trenger mye jobb. Derfor er nok majoriteten fornøyd med at det er en mye bedre grunnmur på plass nå. Selv om fotballen ikke alltid har vært den kuleste, så har det hjulpet med noen trofeer og at han bruker mange unge spillere fra akademiet. 

 

Det skal nok ikke så mye negativt til før vinden snur. Denne sesongen er vi nødt til å spille litt mer underholdende fotball og kjempe om gullet, hvis ikke vil han nok få større deler av fansen mot seg. Fremgang, ikke tilbakeskritt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...