Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Forsiktig optimist. Aldri sett ham spille, men rapportene er optimistiske. Da gjenstår det å se om Mourinho får det beste ut av ham, til nå har vel heller det motsatte vært tilfelle når det gjelder signeringene.

 

Og, noen som vet noe om dopingsaken? Er det en «Johaug-lignende» sak eller reell doping. Hvis sistnevnte hadde Fred aldri blitt kjøpt på SAFs vakt, men tidene forandrer seg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av det jeg har funnet ut så virker det ganske mange hakk verre enn Johaug-saken. Selv om han i praksis bare var ute i noen mnd (mars 2017 til juli 2017).

 

Stoffet som ble funnet kalles Hydrochlorothiazide. Klassisk bruk er mot høyt blodtrykk. Men stoffet er også vanndrivende, så det kan dermed brukes til å skjule spor av andre (doping) stoffer. Og derfor er det ulovlig for idrettsutøvere, og kan gi utestengelse på opptil 4 år.

 

Men jeg aner ikke noe om hvor lett/vanskelig det er å få i seg ved et uhell. Eller om de i Sør-Amerika og Ukraina har idiotiske leger som f.eks. kan finne på å gi spillerne sine litt av dette stoffet bare så de raskt skal kunne bli ferdig med en doping-/pisseprøve.

 

Edit: Fant litt på portugisisk, blant annet en uttalelse fra CBF (Brazilian Football Confederation) om at ingen medisiner som kan inneholde dette stoffet (Hydrochlorothiazide) er blitt foreskrevet til han fra dem (deres lege) mens han var med det brasilianske landslaget.

 

Ikke klart å finne noen uttalelser direkte fra han (bare via representanter). Men heller ikke så veldig god i ukrainsk eller portugistisk (eller å google på noen av de språkene..). Eneste jeg fant som lignet en uttalelse fra Fred var en BBC artikkel der det står "Fred denies using hydrochlorothiazide".

Endret av blured
Lenke til kommentar

Er det en «Johaug-lignende» sak eller reell doping. Hvis sistnevnte hadde Fred aldri blitt kjøpt på SAFs vakt, men tidene forandrer seg..

Det er noen illusjoner rundt SAF som grenser til det sterkt religiøse blant en del United-fans.

 

I virkeligheten var han en temmelig suspekt type.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror ikke han ville kjøpt en doper.

... og jeg liker ost og skinke på brødskiva best om skinka ligger på oppå osten. Hva liker du?

 

Det er uansett spekulasjoner. Å dra inn SAF i hver bidige diskusjon der "SAF hadde gjort sånn" eller "SAF ville aldri gjort sånn" er totalt meningsløst. Et godt eksempel på dette er "Mourinho spiller kjedelig fotball, det gjorde ikke SAF", mens virkeligheten for mange av oss sier at de siste årene med SAF var dørgende kjedelig fotball etter at Ronaldo forsvant. 

 

Folk er så *absolutt* her inne, men det er ikke så enkelt. Det finnes nyanser av alle saker og situasjoner. Johaug-saken har nyanser, hun ble tatt i doping. Vil det si at hun er en "doper"? Det første morra mi sa når hun ble utestengt var "Jah, det var det jeg visste - de er dopa hele gjengen!". What? Så da er ALLE dopa?

 

Hva med Contador som ble tatt for Clen, som for lenge siden er ferdig sonet, er han også en "doper"? Fred ble tatt han også, det er UMULIG å vite alle detaljene rundt dette, om det ikke har kommet ut i offentligheten. Nå har det seg sånn at Fred er ferdig sonet, så derfra kan vi egentlig ikke si noen ting annet enn irrelevant rykteprat ala Se&Hør, så foreslår at vi bare legger den ballen død.

 

Koffein sto på doping-lista før, og er kanskje (?) på vei tilbake. Om de hadde testet meg så hadde jeg blitt utestengt. Digresjon vel og merke :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje / kanskje ikke. De fleste av oss har en del suspekte sider ved seg.

Joda. 

 

Men de fleste av oss har ikke makta til SAF, og måten han brukte den på var til tider regelrett uspiselig. Mads Timm kom jo med noen veldig oppsiktsvekkende uttalelser her for et par år tilbake, der han fortalte hvordan han ble vraket til en a-lagskamp fordi en annen, dårligere spiller hadde valgt SAFs sønn som agent, og følgelig ble belønnet for det. 

 

Kjøpet av Bébé er jo også en historie som i større grad vitner om en hestehandel mellom SAF og Jorge Mendes, heller enn noe som kan relateres til sportslige hensyn.

 

Ingen tvil om at han er vår tids, og sikkert også historiens, største manager. Og kanskje er det et resultat av at han på et eller annet tidspunkt fant ut at det skal mer til for å holde seg på topp, enn bare å møte opp på treningsfeltet og være idealist. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...