Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvordan det er for fotballspillere jeg, men har de noe lovfestet krav til antall uker ferie? Er jo ikke noe krise så lenge de fleste bare kan avbryte ferien. Er vel bare 2 stk på den listen som garantert mister første kamp. 

 

 

Haha. Hadde det bare vært så enkelt!

 

Veldig mange på den lista mister første kamp. Det er mindre enn 11 dager til seriestart, og de som fortsatt er på ferie har ikke vært sammen med eller trent med laget. De som kom til semifinale i VM er ikke ventet tilbake i full trening før mandagen etter ligaåpningen.

 

Vil tro det er et tema i kontrakt med ferie, men det er jo også veldig viktig at spillerne får fri og hvile etter en lang sesong med mesterskap på sommeren. Det er ikke hensiktsmessig å få de tilbake fort og rett i kamp rett etter ferie. Da blir det skader og potensiell overbelastning utover sesongen. Pre-season er også normalt den tiden på året det er tid til å kjøre de hardeste fysiske øktene for å legge et grunnlag.

 

At to spillere har valgt å komme tilbake tidligere er kult, men det er personlig valg og alle har individuelle forutsetninger for restitusjon, forskjellig fysikk osv. Det er jo like viktig at de som spilte maks antall kamper i VM får hvile, om det trengs.

 

Dreier seg så klart heller ikke bare om det fysiske, for mulighetene trenerteamet får til å drille taktikk og formasjon blir ekstremt begrensede nå. Så ja, det er krise for enhver klubb å mangle 16 førstelagsspillere rett før sesongen starter.

 

Det mest positive er at Rashford kanskje kan rekke ligaåpningen, og da har vi en ren spiss i det minste. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har José hatt to år på seg til å implementere en stil som skal være transparent for nye spillere og være manifestert blant de eksisterende, i så stor grad at det å komme tilbake fra ferie litt seint ikke skal være et stort problem. Legg også til at de nye spillerne, som trenger litt involvement i gruppa, faktisk ER i USA med United.

 

City og Spurs mangler også en rekke spillere, men de ungguttene som har spilt for City hvertfall, har vist til tider glimrende fotball. Dette får de til fordi alle vet hvilken retning de skal i, og hvordan de skal opptre på banen. Det er kraften i det å ha en etablert spillestil. 

 

Hvis det er så dårlig som JM skal ha det til med antallet spillere kalr til serieåpningen, så kan han mønstre dette laget:

 

De Gea

 

Mensah

Lindelof

Bailly

Shaw

 

Pereira
Herrera

Fred

 

Alexis

Rashford

Mata (/Martial)

 

De skal slå Leicester med denne gjengen, så enkelt er det. Ingen unnskyldninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det vel storm i vannglass det meste av «stridighetene og kaoset» i klubben, takket være tabloidene. BBC og Simon Stone melder om god stemning både i troppen og mellom Mourinho og styret, og det tror jeg også at det er. Spillerne på turneen ser da veldig fornøyde ut, og Mourinho smiler og ler.

 

Det eneste som er krise slik jeg ser det er mangelen på spillere i oppkjøringen, skadene og at kjøpene (om det blir noen flere) kommer litt for sent i forhold til hva som er optimalt. Ellers har jeg trua, for jeg tror spillere som Lingard, Rashford, Alexis, Bailly, Pogba og Lindelöf vil være bedre kommende sesong enn forrige.

Lenke til kommentar

Regner med at få her inne så kampen i natt. Det ble seier 2-1 over Real Madrid, etter to fine mål av Sanchez og Herrera. Så ikke kampen selv, men etter høydepunktene og avisene å dømme hadde United god kontroll på det meste, og det var mye fint angrepsspill. 

 

Endelig litt gode nyheter også: Lukaku kutter ferien med tre dager, sånn som Jones og Rashford. Lindelöf er også tilbake i Manchester. Det betyr at disse spillerne får en hel uke sammen med laget før seriestarten, sånn at de kan være aktuelle mot Leicester. Det hjelper jævlig mye, og nå ser det ut til at vi "kun" vil mangle 10-11 mann.

 

Andre ting som skjer er at Martial sannsynligvis får en saftig bot av klubben for å ikke komme tilbake til hverken turneen eller til Carrington etter han dro til Paris fordi dama skulle føde. Nå har det gått over en uke siden han dro, og han har fortsatt ikke kommet tilbake. Det er jævlig dårlig spesielt nå som klubben mangler masse spillere. Synes han bør selges nå.

Lenke til kommentar

180 000 pund i bot for å ta vare på familien sin. Jaja, Godt han har råd til det da.

Hva mener du? Han fikk så klart tillatelse til å dra fra turneen for fødselen til sønnen sin. Han returnerte ikke, hverken til turneen eller Carrington på halvannen uke, og ga heller ikke beskjed om hvor han var, hvorfor han var borte eller når han skulle komme tilbake. Boten er for manglende kommunikasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva mener du? Han fikk så klart tillatelse til å dra fra turneen for fødselen til sønnen sin. Han returnerte ikke, hverken til turneen eller Carrington på halvannen uke, og ga heller ikke beskjed om hvor han var, hvorfor han var borte eller når han skulle komme tilbake. Boten er for manglende kommunikasjon.

 

Om det stemmer at det skyldes at kona fikk komplikasjoner og at han derfor ble lenger med de så ser det ikke bra ut uansett for United. Det ville nok enhver ha gjort om det var de det gjaldt. Får se hva som kommer ut av denne saken og hva som viser seg å ha vært tilfellet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så klart, alle ville gjort det og United ville selvfølgelig latt han også - igjen, det dreier seg om kommunikasjon.

 

Nekter å tro at klubben ville gitt han bot om det ikke var et kontraktsbrudd, og det har blitt ryktet hele den siste uka at ingen i United-systemet har fått kontakt med Martial.

 

Både pressesjefen og Mourinho sa at de ikke visste hvor han var på konferansen sist. Jeg synes man burde kunne forvente såpass av en spiller på 90.000 pund i uka midt i sesongoppkjøring, uavhengig av årsaken til at han var forsvunnet.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å begripe hva som skal være feil med dette fra en fotballklubbs ståsted. Steg for steg:

 

1. Spilleren ber om fri for å reise til Paris fordi dama skal føde

 

2. Klubben gir spilleren fri og han drar

 

3. Det går noen dager, og klubben forsøker å kontakte spilleren uten hell

 

4. Det går en uke og klubben har fortsatt ikke fått kontakt med spilleren ellers noen av hans representanter

 

5. Det er pressekonferanse hvor manager og pressesjef får spørsmål om de vet hvor spilleren befinner seg. De svarer "nei"

 

6. Det går ytterligere noen dager og spilleren annonserer selv på Twitter: "Takk for alle beskjeder jeg har fått. Min lille Swan har det fint, men det var tøffere for moren. Heldigvis har hun det bra nå. Jeg beklager, men min familie vil alltid komme først. Tilbake i Manchester i morgen."

 

7. Spilleren returnerer til treningsfeltet (i dag).

 

Det var altså ikke før i går at klubben fikk livstegn fra spilleren, og det i form av en offentlig Twitter-melding som også inneholdt årsaken til at han var borte. Før det hadde det altså gått omtrent halvannen uke uten at klubben visste hvor spilleren var. Hadde han bare informert klubben i stedet for å forsvinne ville det vært helt i orden. Hvis han får en bot er det helt på sin plass, absolutt alle toppklubber ville reagert på samme måte. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Finnes det faktisk noen seriøse kilder på at Martial ikke har informert klubben og at klubben vil bøtelegge han? For av alt jeg har lest til nå er det bare spekulasjoner fra useriøse aviser.

 

Jeg kan uansett ikke skjønne hvorfor noen som helst skulle måtte velge uviktige treningskamper foran familie. Kan ikke se hvordan klubben kan komme styrket ut av noe slikt, om de velger å bøtelegge Martial, eller straffe han på noen som helst måte.

 

På en annen side er det interessant å se hvor mange nye fanboys Morata har fått de siste dagene.

Endret av Irrasjonell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...