Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-343576

 

Han har vel stort sett fått spillergruppen mot seg etter 2-3 sesonger?

Kan du komme med eksempler på dette?
Chelsea som sagt, men er nok ikke helt sikkert det var slik heller. Er nok ikke helt uvanlig at det blir misnøye med en som har en slik personlighet som Mourinho, slik som han fremstår hvert fall.

 

Kan ikke huske at han behandlet Casillas noe særlig bra heller. Ble vel litt rabalder da også

Endret av bruker-343576
Lenke til kommentar

 

 

Han har vel stort sett fått spillergruppen mot seg etter 2-3 sesonger?

Kan du komme med eksempler på dette?
Chelsea som sagt, men er nok ikke helt sikkert det var slik heller. Er nok ikke helt uvanlig at det blir misnøye med en som har en slik personlighet som Mourinho, slik som han fremstår hvert fall.

 

 

Om du er usikker på flere lag, så finner du helt sikkert videoer der en samlet Real-tropp kaster ham opp i været for å hylle ham eller Inter-spillere som hylgråter når han forlater klubben deres. Feel free.

Endret av banansplitt™
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nei jeg har kommet fram til at vi må beholde Mourinho et par sesonger til. Det han har levert hittil er fullstendig krise hvis vi ser på penger brukt, men historien hans tilsier at vi burde satse på ham minst et par sesonger til. Levert i alle klubber han har vært i.

Ikke en eneste gang etter sin andre fulle sesong (Var i Porto 2 og 1/2). Historien til Mourinho sier at år 2 er det beste man får ut av han som manager. Spillere blir utbrent når Mourinho er der for lenge.

 

 

For noe jævela piss. Forlot Porto som vinner av CL (hvem faen vinner CL med porto?). 2x PL i sine første sesonger med Chelsea. Hadde vel en 2. plass og ble feilaktig sparket i sin fjerde sesong etter en dårlig start husker jeg ikke feil. Tar over Inter og kjører en treble hva enn det heter på italiensk. Går så til Real og bryter Barcas enestyre. Returnerer til Chelsea og vinner PL. Han har enten forlatt en klubb på toppen eller blitt sparket feilaktig. Folk henger seg så jævelig opp i "sesong 1 skal han gjøre det, sesong 2 skal han gjøre det, sesong 3 skal han forlate en klubb i krise" wtf liksom...

 

 

Hvem vet hva han ville gjort i sesong 3 hos Porto og Inter, men bortsett fra teorien om at spillerne blir utbrent, så er det jo bare fakta. FA Cup og League Cup med Chelsea i 06/07 er hans eneste "store" troféer i år 3 og utover. Hans 2 siste stoppesteder, Real Madrid og Chelsea, har han hatt en bedriten 3 sesong, og han blir ikke akkurat yngre med årene heller.

 

EDIT: Ble forresten også splid mot slutten av Mourinho's Real Madrid. Var Spanjolene i en gruppe og Portugisere/Brasilianere i en annen. Ble også mye oppstyr etter måten han benket Casillas på for Adan.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Mourinho har da humor! Men ikke så underholdende pressekonferanser som Van Gaal, da gledet jeg meg til dem hver eneste uke. 

 

Uansett så har han egentlig helt rett i det han sier der. Vi har vel ikke gjort det bra i Champions League siden vi kom til finalen i 2011. Ikke at det er noen unnskyldning for å ryke ut denne gangen også. Ser heller ikke på det som noe verre å ryke for Sevilla enn Real Madrid eller Bayern München, ute er ute. 

 

Er ikke overrasket i det hele tatt heller. Alle som følger litt med på La Liga vet at Sevilla har vært et utrolig merkelig lag denne sesongen, som har vekslet mellom stortap for bunnlag og det motsatte. De mobiliserer og får ekstra motivasjon i de største og viktigste kampene, og vinner nesten alltid de. Kanskje derfor de vant Europa League tre ganger på rad. 

 

Jeg har ingenting imot Mourinho sin spillestil eller taktikk, fordi jeg mener det vil gagne oss på sikt å kverne oss frem til resultater, bygge laget bakfra og opp for å få en solid stamme for fremtiden, og i tillegg vinne noen cuper. Han har også vært flink til å bruke unge spillere, mer enn jeg trodde han skulle på forhånd. 

 

Men i denne kampen synes jeg det var en helt åpenbar taktisk bommert å ta så stort hensyn til motstanderen, så tapet må han i all hovedsak få skylda for selv. Man forventer mer sprut fremover på hjemmebane.

Lenke til kommentar

 

Så det er altså ikke lov å ikke holde med Manchester United ?

Jo det er lov, men man trenger ikke bryte seg inn i en lagtråd for å fremheve hvor morsomt det er at united ryker når man kan si slikt i kamptråden.

 

 

"Bryte seg inn"...? Sist jeg sjekket holder det å logge seg på her, dette er et nettforum og ikke en kjellerbod.

Endret av Garamond
Lenke til kommentar

Håper i det lengste at dette var spikeren i kista for JM. Han har blitt en Pulis/Dyche, som leverer så svak fotball at den bare kan forsvares med strålende resultater. Når resultatene er terningkast 3, så blir det bare uambisiøst å beholde han som manager. 

 

Det jeg uansett anser som helt klart, er at enten Pogba eller Mourinho forsvinner i sommer. Det er ikke plass til dem begge i laget, og med Mourinho sin anti-fotball kan man jo også forstå at Pogba er helt elendig: det bør ikke komme som en overraskelse på noen at han ikke fungerer i et lag som bruker han som sittende midtbanespiller, og som i tillegg ikke bruker midtbanen noe særlig uansett. 

De Gea - 5

 

Valencia - 6

Bailly - 5

Smalling - 5

Young - 5

 

Matic - 5

Fellaini - 4

Lingard - 5

 

Rashford - 5

Lukaku - 6

Alexis - 3

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at en del (ikke nødvendigvis her, men på andre fora og sosiale medier) reagerer på Mourinho-uttalelsene om at han har opplevd dette som Porto-manager osv.

 

Jeg er helt enig med ham, så kan man selvsagt stille spørsmål om det er veldig strategisk, men synes egentlig poenget hans er godt. Dette er et United-lag som ikke dominert i Champions League på mange år. Vi kom ikke en gang ut av gruppespillet for kort tid siden, og i fjor var vi ikke en gang kvalifisert til CL. Å tro at vi skal rundspille topplag allerede i år er etter mitt syn veldig navlebeskuende. Ja, man skal kunne stille krav til United, men man kan ikke gjøre annet enn å forvente å se fremgang. Det har det uten tvil vært. Denne sesongen har nok en stein blitt lagt på fundamentet, så håper jeg at vi legger ytterligere steiner neste år.

 

Vi trenger en bedre tropp, vi kan dessverre ikke tro at vi skal kunne hevde oss i CL med spillere som Fellaini, Smalling osv. osv. Jeg har tro på prosjektet, de som trodde at vi på bakgrunn av et par signeringer skulle gå fra 6. plass i ligaen og utenfor CL til å vinne ligaen og kjempe om CL-tittelen har nok hatt urealistiske forventninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Deilig å se det koke i tråden igjen. Det er en stund siden lidenskapen virkelig er kommet fram, og godt å se så mange andre lufte sine tanker også! Joda folkens, det er 100% lov å komme med deres egne tanker og følelser selv om dere ikke holder med Man Utd (og det vet de fleste av dere!), men forumet har et krav om å være litt ordentlig og saklig. Hvis man aldri prøver å skape en diskusjon kan man jo bare la vær med å skrive (kamptrådene har mye større takhøyde!).

 

Mindre skuffet over dag, men mener fremdeles at det spilles alt alt for feigt. Det evinnelige maset om å kjøpe kjøpe må også stoppe. Vi har flust av gode spillere!

Lenke til kommentar

Det evinnelige maset om å kjøpe kjøpe må også stoppe. Vi har flust av gode spillere!

Jeg er ganske enig. Klart et par posisjoner kan forsterkes, sånn vil det alltid være, men den "vi trenger nye spillere for å hevde oss"-floskelen har gått på repeat i fem år nå. Det vil aldri bli bedre så lenge man ikke har fokus på å forbedre den troppen som man har til rådighet. Minner om at det er de spillerne vi har mast om (Pogba, Alexis) som var de svakeste da det gjaldt som mest. Er lenge siden jeg, for min del, har gledet meg skikkelig over en overgang, da det ser ut til at de fleste som kommer inn i denne klubben er pill råtne etter bare et år på Carrington.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Jeg er enig med dere begge, Espp og Pelle. Jeg er også lei av kjøpemaset, man må bruke tid på å bygge lag.

Det er jo helt klart at vi fortsatt har mangler i troppen, og at det tar tatt tid for de kjøpene vi har gjort å komme opp på et godt nok nivå. Lindelöf vil nok fortsatt trenge en del tid og Bailly har dessverre vært skadet i store deler av den tiden han har vært hos oss. Vi er et mye bedre lag med han på banen over tid, så det er veldig synd.

 

Samtidig har vi en del spillere som etterhvert ikke er gode nok, som Darmian, Blind og muligens Herrera. Carrick holder naturligvis ikke nivået lenger, og gir seg etter sesongen. Akkurat i den posisjonen har Mourinho gjort en glimrende jobb i å hente opp McTominay fra akademiet.

 

Også er det jo sånn at det blir City vi skal sammenligne oss med, for det er på toppen av tabellen United alltid skal sikte seg inn mot. Men man er bare nødt til å huske på at de har brukt over 450 millioner mer enn oss på spillerkjøp siden Guardiola kom inn, og laget han tok over var en god del bedre enn det United-laget Mourinho tok over fra før.

 

Derfor mener jeg den politikken United kjører på spillerlogistikk nå er veldig god og fremtidsrettet. En kombinasjon av å videreutvikle de vi har (Lingard, Young, Valencia), bruk av unge talenter som har gått gradene i klubben, og større kjøp. Viktig også å huske på at de fleste av kjøpene vi har gjort med Mourinho er unge spillere (Lukaku, Pogba, Bailly og Lindelöf). 

 

Det mest skuffende for meg er hvordan de som skal være våre beste spillere ikke har levert siden nyttår. Pogba, Matic og til dels Sanchez har skuffet voldsomt spesielt i januar og februar. Disse stjernene er nødt til å dra lasset. 

 

Men alt i alt mener jeg at vi fortsatt er på god vei oppover igjen, sakte men sikkert. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Også er det jo sånn at det blir City vi skal sammenligne oss med, for det er på toppen av tabellen United alltid skal sikte seg inn mot. Men man er bare nødt til å huske på at de har brukt over 450 millioner mer enn oss på spillerkjøp siden Guardiola kom inn, og laget han tok over var en god del bedre enn det United-laget Mourinho tok over fra før.

Det stemmer ikke, langt derifra. City har ifølge Transfermarkt brukt 179,4 millioner Euro mer enn United de siste to sesongene. Det er 160 millioner pund mer, ikke 450 som du sier. Med mindre du snakker om norske kroner da selvsagt, da underdrev du litt.

 

At laget deres var bedre enn Uniteds på papiret synes jeg også er diskutabelt, City hadde et regelrett gammelt lag våren 2016, og slet med å fornye seg skikkelig. Det var nok også en av grunnene til at de lå såpass langt bak både Leicester og Chelsea i Pellegrini sine to siste sesonger.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...