Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Gjest bruker-343576

Enkelte managere foretrekker å forsvare spillerne sine i media, og noen få foretrekker å kritisere dem. Ser jo ofte ut som det har funket for Mourinho med at spillere har kommet sterkere tilbake. :)

 

Enig i at det er usmakelig uansett.

Endret av bruker-343576
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-343576

Det er nok banansplitt uenig i. Han mente vel at han hadde blitt hyllet i hver klubb han var i og at spillerne forgudet han. Og gråt når han dro.

Lenke til kommentar

Fra 2002 (Porto) og frem til United: - Vunnet serien med alle klubber han har trent. Vunnet cupen med alle klubber han har trent. Vunnet CL med halvparten av de. Nei, det ville jo vært litt rart om han skulle bli hyllet for det.

 

"gråt når han dro" refererer forøvrig til avskjeden mellom Materazzi og Mourinho etter CL finalen i 2010.

Endret av blured
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576

Ja, det er jo rart at han har fått sparken da noen ganger nå. Hvorfor har det skjedd når han har vunnet troféer med hver klubb? Hvorfor sparker man en som blir hyllet av fansen og spillerne?

Lenke til kommentar

Det er jobben hans å forsvare spillerne sine, ikke sutre over dem til pressen. Usmakelig fyr.

 

Jobben hans er å vinne fotballkamper og trofeer med Manchester United, og samtidig bygge opp igjen og videre på vinnerkulturen i klubben.

 

Kritikken hans nå var veldig fair, og forfriskende å se. Han har stort sett beskyttet spillerne etter dårlige prestasjoner tidligere, mens denne gangen var det ikke bare på sin plass, men det viser at han krever mer av spillerne enn det de har drevet med den siste tida. 

 

Fra United.no:

 

– Jeg likte ikke kampen, er det første vi får høre fra Mourinho.
 
Fikk du svaret du ønsket deg fra spillerne dine?
 
– Nei. Jeg har jobbet i to dager med kjappere oppbyggingsspill, og å få pasninger mellom linjene. Så kommer jeg hit og finner angrepsspillere som ikke ønsker ballen – og forsvarsspillere som slår på tvers. Vi snakker om seks-syv spillere som ikke leverte. Jeg er frustrert, sa Mourinho til BT Sports.

 

Der Mourinho beskyttet laget sitt med alle midler tilgjengelig etter tapet mot Sevilla, var det en helt annen tone fra Mourinho etter lørdagens seier. 

 

– Jeg ønsker meg flere personligheter i laget. Matic var som en øy (isolert), han hadde et driv og kontroll. Han var omgitt av spillere uten personlighet, desire (ønske) og klasse.
 
– Jeg er glad vi skal til Wembley igjen. Matic var uten tvil den beste spilleren vår. Jeg så mange spillere tynget av frykt i kveld. Flere av de er nødt til å vokse opp, sa en tydelig oppgitt Mourinho.

 

– Forestillingen var ikke så bra som resultatet, resultatet var bedre enn forestillingen. Vi fortjente å vinne, vi hadde kontroll, men vi spilte ikke bra. Vi spilte ikke som jeg ville at laget skulle spille, vi spilte ikke som jeg hadde forberedt, sa Mourinho til BBC.
 
Også til BBC gjentar Mourinho at de har jobbet hardt på Carrington de siste dagene, men at det ikke var å se på Old Trafford lørdag kveld. 
 
– Noen ganger er det ikke en sammenheng mellom hva du jobber med på treningsfeltet, og hva du får levert i kamp. Den biten er mer frustrende enn resultatet. Igjen, jeg likte ikke spillet vårt. Jeg skylder på alle sammen.
 
– Jeg skylder på forsvaret når de hadde ballen, for de tok alltid den enkle løsningen med å spille på tvers, de så ikke fremover eller mellom linjene. Jeg skylder på angrepsrekka, for bevegelsene deres, de virket redde.
 
Mourinho fikk også spørsmål om han ikke nå gikk for langt i kritikken av egne spillere, men det var ikke en oppfatning portugiseren delte.
 
– Nei, jeg har ingenting å tape. De sterke vil alltid være sterke, og unge spillere som er under press, eller får kritikk, tar det til seg og blir bedre – eller ikke.

 

Luke Shaw spilte ikke sine beste minutter den omgangen han fikk muligheten lørdag kveld, og Mourinho gjorde som han har gjort også tidligere – hektet av den britiske backen i hvilen.
 
– Om det er strengt (å ta Shaw av)? Det er min avgjørelse. Grunnen var at vi jobber med helt spesifikke bevegelser, det var viktig for meg at backene var aggressive, og det fikk jeg ikke med noen av backene mine. Jeg kunne ikke ta av begge i hvilen, for da hadde jeg bare hatt ett bytte igjen. Valencia var i stand til å posisjonere seg ok defensivt, men Shaw lot Brighton komme til flere innlegg. Jeg var ikke fornøyd.
 
Mourinho var svært opptatt av holdninger etter lørdagens kveldskamp, og pekte på tilfellet med «the kid» som til tross for en dårlig kamp, bærte United-drakta med stolthet.
 
– Et godt eksempel på personlighet: Du har «the kid» (McTominay) som ikke spilte bra i det hele tatt. Han var den første jeg snakket med i garderoben, og heller enn å være negativ med han, så var jeg positiv.

 

– Ja, han spilte dårlig, men han løste den obligatoriske oppgaven: Å holde en emosjonell balanse, å spille med den tunge røde drakten. Han takler det, han er ikke redd for å spille fotball.

 

 

Omtrent hele laget får gjennomgå, men kritikken er jo dønn korrekt både ut fra kampen og hva vi har sett i mange kamper den siste tida, og den er rettet til alle. Det eneste her jeg kan mislike er den spesifikke kritikken av Shaw, da jeg ikke har så stor tro på at kritikk av enkeltspillere skal skje utenfor Carrington/garderoben.

 

Men også her har han fullstendig rett og er saklig i begrunnelsen - Shaw spilte nok en elendig omgang, og da Young kom inn i andre ble vi mye sterkere på venstrebacken.

 

Jeg setter i allefall pris på dette, mye bedre enn om han hadde fortsatt å forsvare spillernes prestasjoner som etter Sevilla-kampen, som egentlig var ganske teit etter en så elendig kamp. Har ingen tro på at man skulle være i nærheten av å miste garderoben etter noe sånt. For meg virker det mer som at Mourinho fortsatt tester mentaliteten på spillerne sine, og sakte men sikkert får svar.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Syns det er fint med litt kritikk i ny og ne, når det er på sin plass. Har ingen problemer med generell kritikk, men liker ikke når enkeltspillere blir hengt ut. Det største problemet jeg har med Mourinho er hans egen dyrkelse av selvet. Det virker til tider som at han tror han er en gud, og jeg syns det er litt kleint.

 

Ellers good good.

Lenke til kommentar

Synes han håndterte tapet mot Sevilla godt. Han rettet alt fokuset mot seg selv, og ingen av våre spillere har måttet ta på seg noe av ansvaret for den kampen.

 

Post-match intervjuet etter Brighton startet ok. Han trakk frem McTominay, Lukaku og Matic positivt, men kritiserte generelt at deler av laget ikke helt hadde respondert slik han ønsket, og derfor ikke var fornøyd. Det er greit etter en seier, da presset ikke blir for stort pga det. Men at han henger ut Shaw på slutten der er bare unødvendig.

Lenke til kommentar

Shaw må bare forlate oss i sommer. Har stort sett vært i rævva form siden den uheldige skaden. Han kunne nok blitt stor i United drakten, men har tydeligvis ikke mentaliteten som kreves. Litt som Miki.

 

Tviler på at resten av spillergruppen støtter en smålubben (for fotballspiller å være) kid som stort sett presterer langt under nivået som kreves. Hvis de gjør det sitter vi på en gjeng med tapere som ikke har det som skal til for å vinne i så fall. Nytter ikke å være snill og god med alle på dette nivået. Du må gi klubben en grunn til å satse/holde på deg. Synes Shaw har fått drøssevis med sjanser.

 

Scholes snakket vel om at det ikke ble forskjell på United etter Young kom inn for Shaw. Håper legenden får godt betalt for å spille dum på TV.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle ønsker jo at Shaw skal lykkes, han er veldig god på sitt beste, engelsk og fortsatt bare 22. Jeg håper ikke at han forsvinner til sommeren og at han kan få en siste sjanse gjennom pre-season, men det virker som han ikke har de aller beste holdningene. Han slurver ofte i det defensive og sliter litt med posisjonering. Denne sesongen har han fått en del sjanser som han ikke har tatt vare på. 

 

Hadde riktignok et par-tre bra prestasjoner på nyåret, og fikk skryt av Mourinho for det. Ble også ryktet at han kom til å bli belønnet med ny kontrakt før sesongslutt, eventuelt for å slippe å miste han gratis til sommeren.

 

Blind og Darmian er det nok helt slutt for, begge disse forsvinner nok til sommeren. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576

 

Ja, det er jo rart at han har fått sparken da noen ganger nå. Hvorfor har det skjedd når han har vunnet troféer med hver klubb? Hvorfor sparker man en som blir hyllet av fansen og spillerne?

Mourinho burde fått diplom for å få sparken i Chelsea og Real, tross alt ingen som har oppnådd det bortsett fra ham..

Benitez var ganske nær, og burde egentlig blitt sparket når han var i Chelsea han også.

Lenke til kommentar

https://www.tv2.no/sport/9752505/

 

Slike rapporter pleier å være begynnelsen på slutten for en manager? Begynt å få «spillergruppen mot seg»?

 

Blir spennende å se hva som skjer. Personlig ønsker jeg meg innerst inne en mer positiv, offensiv og nytenkende manager, men jeg synes også det hadde vært fint hvis United forsøkte å ikke bli en klubb som sparker managere over en lav sko.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...