Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke i hvilken kontekst det er tatt ut fra. Kan jo bety at han mener at Man Utd har større kampbelastning elns. Tror nok ikke Mourinho mener at FA er større enn CL.

 

Pelle: Hvorfor klarer Liverpool å dominere i kamper de spiller, et lag som er enda mer utsultet på toppfotball enn Man Utd? (Liverpool har ikke dominert flesteparten av kampene sine i CL, men mot Porto var det enveiskjøring!). Selv mot Sevilla klarte de å skåre 5 mål.

Lenke til kommentar

Det er det laget i Premier League som har minst taktisk fornuftig tilnærming til alle oppgjør. Det er rett og slett et lag og en spillestil som ikke er bærekraftig over tid. Så enkelt kan det forklares. Det er et lag som kan vinne 10-7 mot City, men også tape 3-2 hjemme mot WBA.

 

Det er lag som spiller med mynter på spilleautomater, de vinner ofte litt småbeløp, men du vinner aldri den millionen.

 

EDIT: "Bærekraftig" som i betydningen av titler. Det resulterer ikke i troféer.

Endret av Bandidos-Pelle
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Klopp vant titler med spillestilen i Dortmund. Han var også i CL-finalen med Dortmund, så stilen fungerte tydeligvis greit i CL også.

 

Om man ser på utgangspunktet Klopp tok over vs. hva Mourinho tok over, vil jeg påstå at Klopp har gjort en bedre jobb om man ser bort i fra pengene vi har brukt på overganger.

 

Liverpool har vel vært en selgende klubb siden Klopp tok over - og de har tar veldig mye større steg enn United. Hadde jeg ikke vært United-fan ville jeg ikke sett kampene våre. Liverpool sine kamper ser jeg nå om det passer seg - de spiller jo artig fotball. Sammen med Spurs. Og City. Og Arsenal. Og Watford. Og Leicester. Og Chelsea. Mulig Watford er på listen fordi kampen mot Chelsea var godt for humøret etter en dårlig kamp av oss dagen før. Mot Newcastle. 

 

For min del må United gjerne være kynisk i 60 minutt mot City, Bayern, Real. Men mot Sevilla skal vi gå ut for å vinne på hjemmebane. Jaja, vi får satse på FA cup og 2.-4. plass i ligaen i år. Ikke helt elendig det heller. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi hadde en lignende forestilling hjemme mot Celta Vigo i EL i fjor også, hvor bortelaget hadde 66% possession og 6 skudd på mål. Celta Vigo altså, et lag som endte på 13(!) plass i ligaen den sesongen. Og vi klarte såvidt klarte å skrape en uavgjort på OT etter tidenes bom av Guidetti.

 

Det verste som fins er managere som tviholder på sin egen filosofi fremfor å justere og tilpasse seg dagens fotball. I går kveld fikk vi se et skrekkeksempel på akkurat det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde jeg ikke vært United-fan ville jeg ikke sett kampene våre. 

Helt enig. Og av og til spør jeg meg selv hvor teit det er å pine seg gjennom slikt bare for å støtte et lag. Klart jeg ser andre kamper også da jeg først og fremst er fan av fotball og deretter United, men man blir litt oppgitt. Hvorfor bruke tid på United når det er som det er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opplever ikke United som så utrolig kjedelige jeg, men selvfølgelig kjedeligere enn hva som er potensialet offensivt. I starten av sesongen sprudlet vi virkelig fremover og scoret massevis av mål. Nøkkelen er Pogba, han er vår eneste ordentlige playmaker.

 

Og det er som Mourinho sier, er Pogba god er United gode fremover. Men han har ikke levert siden før jul, da han var vår ganske klart beste spiller. Han er helt nødt til å komme opp på toppnivået sitt igjen, ellers blir det kjedelig.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Hadde jeg ikke vært United-fan ville jeg ikke sett kampene våre. 

Helt enig. Og av og til spør jeg meg selv hvor teit det er å pine seg gjennom slikt bare for å støtte et lag. Klart jeg ser andre kamper også da jeg først og fremst er fan av fotball og deretter United, men man blir litt oppgitt. Hvorfor bruke tid på United når det er som det er. 

 

Fotball skal være "highs and lows", men når laget spiller dritt og resultatene er dritt i tillegg, så blir det litt vel mye "lows".

 

Chelsea har ikke akkurat vært gode i det siste de heller, og i de periodene kjenner jeg det er lett å prioritere noe annet enn kampen, som faktisk gir meg et positivt tilskudd i hverdagen.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Dårlig tidspunkt å miste JM i forhold til hvem som kan overta. Simeone virker å være grodd fast. Allegri tviler jeg på vi får ut av Italia. Kanskje Jardim fra Monaco?

 

Ellers har du Klopp, Pep og Pochettino som alle er utenfor rekkevidde, men som jeg hadde tatt på dagen... 

Lenke til kommentar

Det kom kanskje ikke godt fram: Jeg ser helst at vi beholder Mourinho, og han får fortsette sitt prosjekt. Jeg forbeholder meg retten til å være kritisk til underholdningsverdien i noen av kampene våre. En dårlig hårdag gjør ikke at jeg skulle ønske jeg var skallet. 

 

Sarri tror jeg forøvrig er umulig å få. Han har et greit prosjekt på gang, og de har vel aldri vært nærmere Juve. Tipper det er større for en lokal manager å vippe Juve av tronen med Napoli, enn det er for ham å trene United eller Chelsea i et par sesonger. Jeg ser ikke for meg at United får en kjederøykende manager på sidelinjen med det første. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det handler jo mer om hvor man rolle han har i laget spør du meg.

 

Bade ja og nei, for i starten av sesongen var han en del av toeren på midten sammen med Matic, og det fungerte strålende. Han leverte stort sett målpoeng i hver kamp. De fleste er enige om at Pogba kommer mest til sin rett til venstre i en treer, noe Mourinho også har forsøkt et par ganger etter jul - men Pogba har vært forferdelig i disse kampene. Det er ikke på grunn av posisjon eller rolle, men fordi han har vært i elendig form. Vi er helt avhengig av at vår beste spiller presterer, spesielt når det er han som skal ta med ballen opp i banen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...