Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Den første ordentlige parkeringen vi har sett fra Man Utd siden Mourinho kom til klubben. Veldig trasig og like kjedelig som da han gjorde det samme i Chelsea. I fjor presset laget og styrte kampen i store deles, i år hadde laget ikke en eneste intensjon om å vinne kampen.

 

Elendig taktikk. Elendig kamp. Elendig prestasjon. (DDG = gud)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

0-0 på Anfield. 

 

Resultatet er bra nok, og det er vi som har størst grunn til å være fornøyd med uavgjort. Selve kampen er det bare å glemme, for dette var dårlige greier. Taktikken har jeg ingenting i mot spesielt når vi mangler viktige spillere, men jeg hadde forventet bedre innsats i duellspillet og litt mer av midtbanen vår. Spillerne må ta mye av skylda for at vi ikke var bedre.

 

Uansett er det bare å se fremover. Mourinho kjørte en ganske offensiv tilnærming i kampene mot de andre topplagene forrige sesong, så jeg tror ikke vi får mange flere slike kamper denne sesongen.

Lenke til kommentar

Dessverre, men altså, hvem er overrasket? Det her var ikke Mourinhos første kamp. Han vet jo at det kan funke utrolig bra til tider så da fortsetter han å gjøre det, Klopp hadde nok likt at vi ga spillerne hans mer rom, men ikke vårt problem at de er dårlige til å bryte ned kompakte forsvar.

Dette her var akkurat som forventet, men jeg tørr å håpe på at vi kommer til å være mer offensive med Pogba tilbake. 

 

Edit: enig med @Snik. Tror rett og slett det var det smarteste å spille defensivt borte med flere viktige spillere skadet. Men spillerne kunne ha gjort mye mer, virket ikke som de var helt våkne. Plutselig var det vanskelig å slå enkle pasninger..

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Slike kamper akseptert? Nei, uenig. Kamper der vi er defensive er helt ok. Vi kan ikke vinne med et stort antall mål hver eneste kamp, og noen lag skal vi ha litt respekt for. Liverpool har et av ligaens beste angrep, noe det er fint å ta høyde for. Ofrer vi for mye ville de kontret oss i senk.

 

Derimot er det enorm forskjell på kampen på Anfield i år mot i fjor. Vi dominerte i fjor, vi bestemte hva som skulle skje utpå banen. Vi presset Liverpool dypere enn noen andre lag har gjort - det var en stygg kamp, men vi viste at vi til tider var i stand til å ødelegge alt for Liverpool.

 

I år var vi langt unna noen taktisk triumf. Vi hadde ingen intensjon om å vinne og enda verre: ingen intensjon om å prøve heller. Det føles egentlig litt likt Chelsea mot Barca for noen år siden hvor ballen frivillig gis til motstander og man håper på den ene kontringen som vinner kampen. Liverpool var bedre enn oss i alt. Det eneste som gjør at vi sitter igjen med poeng er DDG.

 

Slike kamper vinner ligaen? Tja, kanskje det, men er man for godt vant til SAF? Hans filosofi vant ligaen, mer enn noen andres, og han prøvde alltid.

 

Fornøyd med poeng, misfornøyd med taktikk og prestasjon.

Endret av Espp
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Joda, mulig det bare er meg likevel. Uansett så er han ikke i nærheten av det han presterte i Dortmund eller Shaktar da statsene ligger langt under det han har gjort før.
Så kan vi jo argumentere for den engelske ligaen osv, men første delen av denne sesongen kan sies å være av det enkle slaget, jeg bare tror toppnivået hans kan være høyere enn det han har vist hittil, han kom jo ikke til United for å være stallfyll heller

Men igjen, vi får se an sesongen kanskje. Det var bare en tanke uansett :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...