Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, han faller jo med et vanvittig tempo. Ser helt latterlig ut, akkurat som filmingen i sluttminuttene. Herrera er en spanjol på godt og vondt.

 

Når det kommer til Griezmann så er forhåpningene på ca 2/10. Ser for meg at ser er en fin måte å presse opp lønna på.

 

Nei. Følg med på kun Herrera og han som dytter. Grunnen til at han plutselig aksellerer etter han har falt over er fordi han blir kastet rundt beinet til han andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp kommet hjem fra Stockholm. Dette var rått! :)

 

Stemningen på stadion og i byen i går var helt fantastisk, faktisk den beste fotballkampen jeg har vært på stemningsmessig. Det var mer liv på Friends Arena i går enn jeg noen gang har opplevd på Old Trafford! Og det sier litt. Var en nervepirrende kamp, men ble litt roligere etter 2-0. Har absolutt ikke noe i nærheten av en stemme nå. Bare pipelyder.

 

Hele rammen rundt kampen ble også veldig fin med tanke på hva som skjedde i Manchester. Mannfolk på 50-60 år satt igjen og gråt på tribunen i går. Dette er lokale gutter som har vært på alle finalene våre de siste 25 årene. Så greit at det "bare" er Europa League, men det betyr faktisk ekstremt mye å vinne trofeer, og denne gangen betydde det enda mer.

 

Øvrig: Det Fellaini gjorde utpå der i går var bare magisk. Kampen hans i går var nok den beste enkeltmannsprestasjonen jeg har sett live noen gang. Greit nok at bunnivået er lavt, men toppnivået er jammen meg verdensklasse. Ble stort sett konstant hylla av United-fansen hele andreomgangen. Herrera og Blind var også veldig gode, men Fellaini man of the match.

Endret av Snikpellik
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Fellaini var svært god, banens beste i mine øyne, og det er selvsagt supert å se. Spesielt siden han definitivt kommer til å være her neste sesong også. Men som du sier er bunnivået lavt, og bunnivået er der langt oftere enn toppnivået. Var heller ikke mange fysiske spillere i Ajax, så at han var dominant i luftrommet er ikke overraskende.

 

Blir vel fort ansett som "urettferdig kritikk" av Fellaini i følge mange dette her. Men det er det ikke. :)

 

Er også flere spillere som har vist bunnivå oftere eller like ofte som toppnivået. Martial og Mkhitaryan for eksempel. Armenerens førsteomgang var jo en komedie uten like.

Lenke til kommentar

Blir vel fort ansett som "urettferdig kritikk" av Fellaini i følge mange dette her. Men det er det ikke. :)

 

Det er urettferdig kritikk. Fyren presterer som oftest jevnt over bra, og har noen dårlige kamper som andre. Forskjellen er at han er høy og ser ut som en klovn, helt alvorlig. Jones, Smalling, Darmian, Martial osv har hatt så mange dritt dårlige kamper og har ikke fått i nærheten av samme kritikken Fellaini får, selv om han spiller bra.

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar

Fellainis problem er at han ikke passer inn i et lag som vil spille det jeg mener er god fotball. Jeg har belyst det tidligere, han bruker for mange touch, han har ikke driv med ballen og han har ikke en særlig god pasningsfot. I kamper der vi møter teknisk bedre lag er han dog en ressurs - der kan han bruke muskler og innsats for å kjempe motstanderen ut av stilen. En typisk finalespiller, sånn sett.

 

Altså: God spiller, som kan spille for et godt lag, men ikke en spiller man vil ha på laget dersom fokuset er på taktskifter, raske overganger, variasjon i pasningsspillet og tempo på midten. 

Endret av Amoralsk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At Fellaini ufortjent har blitt en mann fansen lett skylder på i motgang er selvfølgelig dumt, synd og teit, i mangel på bedre ord denne morgenen. Men det burde ikke frede han fra saklig kritikk, noe jeg anser mitt innlegg å være verdig. Han hadde som sagt veldig fine arbeidsforhold mot Ajax, da ingen hverken kunne eller turte å matche han i dueller. Da fikk han stort sett ta ballen ned i fred, enten via hodet eller bryst. Når motstandere derimot tør å gå i hodedueller med fyren er historien ofte en helt annen. Som du sier er han litt 'klovn' og får ofte (ufortjente) frispark i mot seg. Dette er jo noe han jobbe med og forbedre! I hodedueller virker han å være overraskende dårlig, uten tvil fordi man har høye forventninger til at han skal vinne dem. Det skal liksom være hans eneste styrke som få andre skal kunne matche. 

 

Jeg skal ikke sitte her og påstå at det skal være 'lett' for Fellaini å vinne en hodeduell og att på til heade ballen ned til en medspiller, men det er tross alt akkurat det som er hovedjobben hans i de fleste kamper. Det er allikevel ikke først og fremst dette som gjør at Fellaini ofte fremstår dårlig. Det er alle de andre mindre oppgavene hans. Mangel på oversikt, bruker lang tid med ballen, svake pasninger som trekker ned tempoet i spillet vårt, forflytter seg sent, spesielt med ball i bena hvor han igjen fremstår klumsete, mangel på kreativitet, scorer for lite mål(!). 

 

Martial og Rooney får også veldig mye kritikk. Martial har for det meste vært elendig denne sesongen. Rooney har fått hard kritikk i flere sesonger. 

Endret av G27
Lenke til kommentar

Synes også Fellaini får ufortjent mye kritikk. Det er klart han har sine begrensninger som fotballspiller, og er veldig opp og ned i form - men det er det flere andre i troppen som er også. La oss heller bare hylle han for finalen hvor han definitivt leverte varene.

 

Står fast på det jeg skrev lenger opp om at det er det beste jeg har sett av en enkeltspiller live noengang, og det har blitt noen kamper på meg nå. Eneste som er i nærheten er nok Payet under EM i fjor. Det er ikke alt som kommer like godt frem på tv heller, men Fellaini løp utrettelig, vant vel omtrent alle dueller, dro av motspillere, hadde et par Zidane-piruetter (!). Trodde knapt hva jeg så, fullstendig dominans.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...