Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva stemninga er her inne, men registrerer at det finnes folk (gjerne de samme som var pro LVG) øvrig som mener Mourinho ikke har tilført oss noe og bør forsvinne i sommer. Fotballfans altså, hjelpes! 

 

Surt med tap mot Chelsea, men det var ventet med alle faktorer før kampen tatt i betraktning. Jeg tror vi hadde tapt med 11 mann også. Dette er Chelsea sitt år uansett, alt flyter deres vei iår. Marginer og momentum er undervurdert i idrett.

 

Jeg mener i alle fall denne sesongen har bydd på stor (på grensen til enorm) fremgang fra i fjor, selv om tabellene ikke maler samme bildet. Vi dominerer de kampene vi taper poeng i stort og er svært sjelden ikke det beste laget på banen. Men PL er noe bedre i år enn i fjor, i toppen av tabellen sådan, samt vi hadde en lengre vei tilbake i toppen enn mange ville erkjenne. Vi har en tja kanskje fire dødkjøttspillere igjen i troppen, ingen av de foruten Wayne Rooney er direkte ødeleggende heller. Muligens Jones, men han er aldri noen starter for oss neste sesong. Så vi trenger ingen stor opprenskning slik vi gjorde da LVG regjerte (og takk til nederlenderen for det, han har etterlatt oss i en mye bedre tilstand enn før han kom, både materiale og ferdighetsmessig mht å holde ball i laget)

 

Jeg ønsker meg mest en EL triumf nå og der bør vi ha gode sjanser til å i alle fall nå en finale. Vi har uansett et godt sommervindu bak oss, allerede ligacupen og charity shield i baggen og det er faktisk ganske bra butikk bare det.

 

Fortsatt optimist her altså! Føler vi er et bra sommervindu unna å være tilbake. Manageren har vi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Who's the man? Mou's the man. Føler egentlig at alle her inne liker Mourinho, selv om resultatene ikke har vært gode nok. Uten om RogerRoger da. Eller hva han het igjen...

 

Det er uansett vanskelig å skylde på annet enn effektiviteten. Vi har skapt nok, men ikke scoret nok. Mourinho kan ikke score målene. Han kan bare fortelle spillerne hvordan de skal komme seg til sjansene. Det har han gjort. Han er rett mann. Elsker Mou.

Lenke til kommentar

Har bare ett ord til de som ikke mener Mou er rett mann: Deretarfeil. Han er rett mann. Elsker Mou.

Bevisbyrden ligger definitivt på din side pr nu. ;)

 

Men ja, det er mye mulig United har funnet rette mann for jobben, og mye tyder jo også på at Mourinho er en mann som både tåler og trives i slike miljøer som man finner i United.

 

Tror derimot Mourinho lider under en fullstendig inkompetent ledelse, og det meste er sånn sett ganske feil i United. Det er vel den klubben i verden som i størst grad har beveget seg bort fra å være en fotballklubb til å være en ren merkevare og et yndet investeringsobjekt. Må si jeg misunner disse lagene med ordentlige sugardaddies, ironisk nok de samme klubbene "alle" påstår at ødelegger fotballen. Disse eierne har de siste årene vist seg som langt mer ambisiøse og helhetlige i tankegangen sin enn mange skulle trodd på forhånd, og f.eks Roman Abramovitch har vist seg som mer enn bare en barnslig milliardær. Glazerne på sin side ser ut til å rævkjøre United hardt nå, og jeg som lenge har forsvart en kapitalistisk modell som den vi har får vel bare krype til korset og innrømme at jeg tok hardt feil.

Lenke til kommentar

Synes vi gjør en solid kamp mot et svært lavtliggende Rostov i dag. Synd med en god Pogba skadet, men Fellaini var fryktelig god i innhoppet sitt. Vi ser veldig solide ut også i 3-4-3, nesten hele kampen var power play i hockeystil.

 

Vi bør være favoritter til Europa League nå.

 

Igjen har vi to stolpetreff, det begynner jo å bli smått komisk med marginene på feil side.

 

Bare to dager med hvile og formasjonstrening og forberedelser før neste kamp, mot et lag som kan ha fått en boost med sparkingen av Karanka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...