Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nummer 1: En klubb av Uniteds størrelse skal være forberedt på skader og ha nok dybde i troppen til å håndtere det. Der har vi feilet.

2: Det laget vi stilte på Lørdag skal være MER enn godt nok til å slå Bournemouth. Det er bullshit at vi skal bruke skader som en utvei når vi driter ossut. 

3: Bournemouth sliter med en haug med skader selv. Og de taklet det jo imponerende bra. Det er trist at ikke store Manchester United klarer det samme.

Lenke til kommentar

Om du har én spiss, én ving, én eller to SM, én back, én stopper og reservekeeperen ute, er det syv skader, men de kan dekkes opp for. 

 

Når du derimot har alle fire backene ute, tre midtstoppere ute og de tre beste sentrale midtbanespillerne ute, er det verre. Da kan du ikke bruke andrevalgene dine i de posisjonene heller. Da må du bruke juniorspillere. 

 

Optimalt sett skulle vi jo hatt Lahm og Alaba som tredjevalg på backene og Iniesta, Vidal og Modric som tredjevalg på midten. Men sånn er det dessverre ikke. 

Lenke til kommentar

Kanskje med unntak av Smalling og DDG, så var vel skaden på Shaw det verste som kunne skjedd oss.

 

Det er faktisk ganske mange forsterkningen vi vil trenge til sommeren. Akkurat nå så trenger vi en spiss (for å erstatte Rooney), en rask (høyre) ving, en VB, en HB, og kanskje en midtstopper (da McNair ikke er god nok, og Jones er for mye skadet).

 

I tillegg så er midtbanen vår aldrende, pga Carrick og Schweinsteiger, så vi bør nesten få inn en midtbanespiller til også. De holder kanskje ut 16/17, så å kjøpe en ung spiller som Youri Tielemans hadde kanskje vært noe der. Vi risikerer også at DDG forsvinner til sommeren, altså er det mulig at vi må gå til innkjøp av en ny keeper også.

 

Da er vi oppe i syv nye spillere, hvilket skal ganske mye til at vi får til, i hvert fall at alle ender opp med å bli en suksess. Sånn sett så håper jeg litt at vi åpner lommeboken for en spiller i januar.

Lenke til kommentar

Shaw sin skade var det verste som kunne skje ja. I starten av sesongen var mye av det offensive spillet bygd opp fra venstresiden. Shaw og Memphis hadde jo også et godt samarbeid. I tillegg var Shaw meget god defensivt. Rojo har også en god innleggsfot, men mangler fart. Skikkelig synd at Rojo også er ute, vi mister veldig mye uten gode nok backer da vi er helt avhengige av å komme rundt på sidene.

Lenke til kommentar

Wayne Rooney er  skremmende nok bare 13 mål unna 250 mål for Manchester United, og dermed passere Bobby Charlton sin rekord. 

Med 1 mål per 6. kamp, så ser det ut til at det kan bli vanskelig. Gitt at vi ikke gir ham alle straffer de neste 3 årene. I snitt scorer han vel på rundt hver 2. straffe.

Lenke til kommentar

Når vi er inne på trenerdiskusjon. Er Pep virkelig så god? Har ikkje han komt til duk og dekka bord i både Barca og i Bayern?

 

Han er gjerne god altså, men eg berre lurer på om han er SÅ god. Og merk også at eg ser ikkje spesielt andre gode alternativer for verken city eller united. Om ikkje Mourinho skulle få fyken då..

Lenke til kommentar

Når vi er inne på trenerdiskusjon. Er Pep virkelig så god? Har ikkje han komt til duk og dekka bord i både Barca og i Bayern?

 

Han er gjerne god altså, men eg berre lurer på om han er SÅ god. Og merk også at eg ser ikkje spesielt andre gode alternativer for verken city eller united. Om ikkje Mourinho skulle få fyken då..

Alternativet er at han går til dekket bord i City, og vi ender opp med Giggs. Han er kanskje en smule oppskrytt, men fortsatt riktig mann til å stabilisere United som en toppklubb igjen.

Lenke til kommentar

Pep står for gørrkjedelig balltrilling, og det er ikke bedre enn hva vi driver med pr dags dato.

Totalt uenig med deg og føler at statistikken er på min side. Ingen lag har flere sjanser, skudd på mål og mål enn Bayern. Har en liten følelse av at de ikke kan stå i forsvar og trille ball for å havne på toppen av alle de statistikkene.

Lenke til kommentar

Ja, Pep er så god. Hjelper ikke om bordet er dekket med det fineste krystall og hvite duker hvis man tramper over det som en gal elefant.

Nei noke Souness er han ikkje. Kompetansen er der såklart, men det står jo meir respekt av å vinne CL med Ajax (Van Gaal), sjøl om det er noken år sia.

Vinne Eresdivisie med AZ er også relativt imponerande.

 

Så klart det butter no, men van Gaal innehar jo egentlig kvalitetane som skal til. På samme måte som eg tipper ingen betviler egenskapane til Mourinho sjøl om Chelsea omtrent er på nedrykk.

Lenke til kommentar

Jeg betviler egenskapene til LvG, og det så til de grader. Han er sikkert en god manager, men for Manchester United har han vært en katastrofe og da driter jeg i om han vant CL med Ajax for en halv evighet siden. Fotball har forandret seg og Pep er definitivt en som kan ta United til det neste nivået, som SAF gjorde det inn i PL-æraen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...