Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Manchester United har ikke hatt noen stor sesong så langt, og manager David Moyes er til stadighet blitt koblet til ulike spillere i gamleklubben Everton. Den siste tiden er det Ross Barkley og Leighton Baines som har vært de heteste objektene. Men nå mener Everton-manager Roberto Martinez at verken Barkley eller Baines har noen grunn til å ta et steg ned i karrieren for å dra til Old Trafford. Sjansene er minst like store for å spille Champions League i Everton som i Manchester United neste sesong, skriver Daily Mirror.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det ser jo slik ut om en legger første halvdel av sesongen til grunn.

 

Skjønner ikke hva vitsen med å vurdere Baines i det hele tatt. Han er 29 år og overpriset.

 

Barkley er en bra spiller, men han burde vært hentet inn i sommer fremfor Fellaini. Barkley fikk vel nesten ikke spille under Moyes i Everton, så ikke sikkert han har lyst å ha Moyes som sjef igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mata er ledig på markedet. Det er bare å hente han med en jævla gang Moyes. Så kan du pakke sammen han pusslete asiaten vår og sende han til Dortmund, legg ved £15m og hent Gundagan. Dette kan gjøres i Januar, så kan vi rydde opp rotet til sommeren.

 

Går Mata til en annen "toppklubb" for en rimelig penge så går jeg rett ut i hagan med rifla. Skjønner ikke hva Chelsea tenker med, han er deres desidert beste spiller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har fortsatt sansen for Kagawa. Han er sammen med Januzaj de eneste på midtbanen som gjør ting motstanderen ikke forventer. Kunne slengt Rooney med på denne listen, men han er spiss. Rooney slår fantasiske pasninger, men bruker alt for lang tid med ballen, og spiller med alt for stor risiko til å spille like dypt som Scholes gjorde mot slutten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mata er ledig på markedet. Det er bare å hente han med en jævla gang Moyes. Så kan du pakke sammen han pusslete asiaten vår og sende han til Dortmund, legg ved £15m og hent Gundagan. Dette kan gjøres i Januar, så kan vi rydde opp rotet til sommeren.

 

Går Mata til en annen "toppklubb" for en rimelig penge så går jeg rett ut i hagan med rifla. Skjønner ikke hva Chelsea tenker med, han er deres desidert beste spiller.

 

Mourinho ville ikke engang låne/selge oss Demba Ba. Tviler sterkt på at han selger Mata til dere. Enda mindre sannsynlig er det etter at United nektet å gjøre business over Rooney da Mourinho er en rimelig hevngjerrig mann.

 

Kagawa og 15 millioner pund for Gundogan ville ikke akkurat vært en dum deal, men mtp. at Dortmund har god dekning i den posisjonen så tror jeg de heller vil bare ha cash only hvis de skal selge han i vinter, men han er vel uansett fortsatt ute til februar eller noe hvis jeg husker riktig? Han har hatt utrolig uflaks denne sesongen med skader.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ehm, send han til Skottland.

 

Leser Biografien til SAF for tiden, og fant et sitat som jeg tenkte jeg kunne dele her:

 

"To win the FA Cup at Wembley made the good times roll. But on the morning after our victory, one newspaper declared: "Ok, you´ve proved you can win the FA Cup, now go back to Scotland." I never forgot that".

 

Det virker som hele United supportere idag tror at SAF hadde all støtte fra både fans og media i starten, og at folk godtok at ting skulle ta tid. Det skyldes mest sannsynlig at mesteparten her inne var ikke født når han ble ansatt (inkl meg). Det virker som at media nermest hadde gitt opp SAF som en suksess før eventyret startet. Greit nok, United var ikke like stor klubb som nå, og de hadde ikke vunnet på lenge, men jeg tror fortsatt at SAF hadde fått sparken i mange klubber etter å har brukt så lang tid på å få inn et trofé.

 

United supporters er mer bortskjemte enn noen andre klubber i verden, hvis vi nå skriker etter å sparke Moyes før han har fått satt sitt preg på laget så tyder det bare på umodenhet. Hvis vi ikke klarer å være mer tålmodig enn dette (en halv sesong), så er det direkte flaut.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Leser Biografien til SAF for tiden, og fant et sitat som jeg tenkte jeg kunne dele her:

 

"To win the FA Cup at Wembley made the good times roll. But on the morning after our victory, one newspaper declared: "Ok, you´ve proved you can win the FA Cup, now go back to Scotland." I never forgot that".

 

Det virker som hele United supportere idag tror at SAF hadde all støtte fra både fans og media i starten, og at folk godtok at ting skulle ta tid. Det skyldes mest sannsynlig at mesteparten her inne var ikke født når han ble ansatt (inkl meg). Det virker som at media nermest hadde gitt opp SAF som en suksess før eventyret startet. Greit nok, United var ikke like stor klubb som nå, og de hadde ikke vunnet på lenge, men jeg tror fortsatt at SAF hadde fått sparken i mange klubber etter å har brukt så lang tid på å få inn et trofé.

 

United supporters er mer bortskjemte enn noen andre klubber i verden, hvis vi nå skriker etter å sparke Moyes før han har fått satt sitt preg på laget så tyder det bare på umodenhet. Hvis vi ikke klarer å være mer tålmodig enn dette (en halv sesong), så er det direkte flaut.

For det å ta over et lag som ikke hadde vunnet ligaen på nesten 30 år og ikke oppnå resultater er akkurat det samme som å ta over et lag som er regjerende mestere, har dominert Premier League i 20 år og er en av de største pengemaskinene i fotball.

 

Å si at Moyes fortjener å bli bedømt på samme grunnlag som SAF ble i sine første år er hundre ganger mer idiotisk enn å si at Moyes fortjener sparken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det å ta over et lag som ikke hadde vunnet ligaen på nesten 30 år og ikke oppnå resultater er akkurat det samme som å ta over et lag som er regjerende mestere, har dominert Premier League i 20 år og er en av de største pengemaskinene i fotball.

 

Å si at Moyes fortjener å bli bedømt på samme grunnlag som SAF ble i sine første år er hundre ganger mer idiotisk enn å si at Moyes fortjener sparken.

 

Jeg sier ikke at de skal dømmes på samme grunnlag, poenget mitt var at SAF hadde null støtte fra media før alt snudde, og mest sannsynlig var det nøyaktig like mange som hylte "sparken" på den tiden som det er idag på Moyes, så snudde det, og SAF blir hedret.

 

Samtidig må du slutte å være så naiv og heller innse at det United presterte ifjor var langt over evne. I slutten av sesongen ble vi avslørt både i forsvar og på midtbanen gang på gang mot store og middels gode motstandere. Sannheten er at Moyes har tatt over et aldrede lag, hvor halve laget enten er på vei nedover, eller har stagnert utviklingen helt.

 

Den bølgen av at "Moyes tok over en regjerende mester" nekter jeg å henge meg på. Han har verdens vanskligste jobb. Ikke bare skal han ta over tidenes beste manager, han tar over i en tid der Premier League blir bombadert med respekterte managere som tar med seg verdensklassespillere fra alle kanter. I tillegg til å ta over verdens største klubb, etter verdens største manager, skal han opparbeide respekt og overbevise verdensklassespillere til å komme til klubben, året etter at David Gill sluttet i klubben.

 

Nå støtter jeg Moyes uansett, på grunn av at jeg er rimelig sikker på at han blir i klubben lenge. Han skal støttes. Så får jeg heller håpe at han lærer av sine feil, og at han lærer fort. Fotball under han har vært kjedelig til tider, men slik er det når ting ikke fungerer i et lag. Han må få ting til å fungere slik han vil før han skal dømmes, og det er åpenbart at det ikke har skjedd enda.

 

Før den tid skal han iallefall støttes fra min side, så får jeg heller innrømme at jeg tok feil hvis elendigheten fortsetter, og David Moyes sparkes.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...