Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Varmekartene? Såvidt jeg husker er de fra en artikkel fra Grantland. (@grantland33). Klarer ikke helt å stole på de selv. Lite info om det er fra én kamp, en halv sesong, eller en hel sesong.

 

Enig. Ettersom de ser såpass profesjonelle ut sluker den gemene hop det for god fisk. Når det er sagt stemmer det forsåvidt greit med min oppfatning av sesongen, alt skal gå død og liv gå via kantene og ettersom innleggene suger eselkjepp er det ikke rart det har blitt dårlig med kuse.

Lenke til kommentar

My man, Hoffern ass. Lingvistisk overlegen her nå etter NK og game har forduftet. Tror vi er enige: Varmekartene er "fake" (unøyaktige), men det er nok sikkert ikke langt fra sannheten allikevel.

 

Så en interessant situasjon (.. gah) i Sunderland-kampen hvor Welbeck stod feilvendt og relativt alene på 16 meter, Valencia har driftet innover med ball i beina og det eneste menneske på høyrekant er Cleverley (eller Smalling, men det kan nesten ikke stemme) som har overlappet på kant. Det eneste naturlige valget er å passe til Welbeck, men mot alle odds smeller Valencia ballen UT på kant igjen og alt koker bort i kålen. Dette er (kanskje overraskende nok) første gang denne sesongen hvor jeg har tenkt "her er det utelukkende taktikk som ødelegger klare målsjanser".

 

Man skulle tro at spilere ute på banen hadde noget med fri vilje og på trening har fått instrukser om å bruke huet littegranne sjæl også istedenfor å følge taktisk kampplan 100/100 ganger.

Endret av niko.
Lenke til kommentar

Har nok ein del med tru og sjølvtillit å gjere. Går spelet i stå så prøvar du først å vende tilbake til generell kampplan, om du fortsatt ikkje har trua, eller ikkje får til det, så går det i stå og det er vel omtrent på det nivået United i mange tilfelle har sett ut. Ta kampen mot Sunderland. Dersom du følger med rundt han som har ballen, så er det stort sett 10 andre som står og ser på, null bevegelse, null initiativ. Då blir det ikkje mykje å skryte av.

Lenke til kommentar

Jeg er nok i en tynn minoritet angående Cleverley. Syns det han gjør sammen med Carrick er helt greit. Hadde sine verste 35 minutter noensinne mot Sunderland nå, men fra 37.-40. og frem til 65.-70. var greit igjen. Åpenbart ikke en spiller (enda) som gjør store forskjeller, men jeg liker han.

 

archanios: Gode poenger. Enig.

Lenke til kommentar

Jeg husker Clevs som god på midten sammen med Anderson. Vi vant vel 8-2 over Arsenal med dette paret. Han og Carrick bommer sjeldent på pasninger. Sammen med En Kagawa som CAM foran dem, hadde vi aldri mistet ballen sentralt.

 

Har etterhvert innsett at vi neppe ser mye til Kagawa sentralt. Moyes har en kortslutning der. Han skrytte selv av japsen etter Leverkusen-kampen, og har siden brukt ham som venstre kant. Om man på død og liv skal bruke Kagawa, må det være bedre for laget med Kagawa bak spissen, og Rooney eller Welbeck på venstrekant. Begge har vist at de behersker dette langt bedre enn Kagawa.

Lenke til kommentar

Noen som har trua på at Nick Powell kan bli en løsning på midtbanen da? Han er vel en spillertype som trengs, og jeg kan virkelig ikke se for meg at han skal være for dårlig til å kapre en plass på den midtbanen. Han er åpenbart et stort talent, og det må da være lurere å satse på ham framfor Giggs og Fletcher. Vi må ikke glemme tradisjonen vi har ved bringe opp juniorspillere, selv om mange roper på flere storkjøp.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...