Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og det var vel ikke flust av teknisk begavede spillere under han heller. Vi velger å starte med Ashley Young, som er like nyttig som de fuglene som noen gangen forviller seg inn på stadion. Det sier vel alt om mentaliteten for tiden. Vi skal spille destruktiv defensiv drittfotball. Vi skal "ta ut" det andre laget, isteden for å ha en egen offensiv kampplan. Tipper planen i garderoben er sånn: "Ødelegg det dere kan for motstanderen. Får dere ball, gi den til Wayne, så kanskje han klarer å gjøre noe." City derimot igår, spiller sitt eget spill, og vinner fortjent. Vil heller tape 1-10 med et lag som prøver offensivt, som vil skape noe, som vil underholde, enn 0-1 med et lag som spiller destruktivt, fordi det er det som skjer nå.

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

Det kunne kanskje vært greit å skrive ned noen tanker om sesongåpningen her nå, når stormen (for vi må vel kunne kalle åpningsprogrammet vårt for en liten storm) har lagt seg.

Det er vanskelig å finne noe positivt om kampen i går. Den var dårlig, da spesielt de første femti minuttene. Den var skikkelig dårlig, faktisk. Men dette har vi sett før: i perioder der vi tidvis har snublet oss gjennom kampene, har vi fått en smell imot. Som mot Norwich i fjor, og som mot City året før. Og når startet vi riktig så bra sist? I fjor hadde vi 4-0-2 og 12 poeng etter de seks første kampene. I 2010/2011 hadde vi 14 poeng etter de første åtte kampene. I 2008/2009 hadde vi åtte poeng etter de første fem kampene. Og skal jeg gå videre inn på 2007/2008, da vi vant Champions League OG Premier League? Da hadde vi åtte poeng etter fem kamper. Med en målforskjell på 3-2. Felles for alle disse sesongene er at vi har blitt seriemestre. Et annet fellestrekk er at ingen av disse sesongene har gitt oss et så vanskelig åpningsprogram som i år.

Så kan man jo inkludere det totalt åpenlyse: Vi har en ny manager, for første gang på 27 år. Vi har en ny administrerende direktør for første gang på 10 år. Moyes har valgt å stå på sitt, og gjort lite roteringer de første kampene. Kanskje litt for få roteringer. Personlig har jeg savnet Kagawa og Rafael mest av de utelatte. To spillere av ypperste klasse i sine respektive posisjoner. Det blir jo helt ubetydelig å diskutere dette nå, men noe forteller meg at United ikke hadde tapt 1-4 for Manchester City med Rafael, Kagawa og Robin van Persie på banen istedenfor Smalling, Young og Welbeck. Men Rafael og Van Persie var skadd. Og Kagawa brukes ikke foreløpig: Jeg tror Moyes har sine gode grunner for dette, noe vi etter hvert vil få en bedre forklaring på.

Det blomstrer i Uniteds rekker for øyeblikket. Utlånte Jesse Lingard klinket like godt inn fire mål i Birmingham-debuten. Adnan Januzaj og Wilfried Zaha banker på døra til førstelaget. Phil Jones, Jonny Evans, Shinji Kagawa; David de Gea og Rafael har alle sammen ti år igjen på toppnivå. Marouane Fellaini, Nani og Wayne Rooney er i ferd med å gå inn i sine aller beste år nå. Robin van Persie, Michael Carrick og Nemanja Vidic er på topp nå.

Vi er bare i september. United starter sjelden bra, og David Moyes starter enda sjeldnere bra som manager. De siste ti årene har vel Everton ligget i bunnstriden stort sett hver høst? Jeg er ikke bekymret ennå. Gi Moyes tid, han er enda mer interessert i at United skal gjøre det bra enn vi er.

Endret av Lime Canes
  • Liker 5
Lenke til kommentar

God oppsummering, det. Lingard er vel bare på lån en måneds tid, er han ikke? Kunne vært gøy og få se han på førstelaget - i hvert fall om han fortsetter slik som i Brummey-debuten!

Lingard har på dags dato kun ett 1 månders utlån, men etter kampen på lørdag uttalte han seg om at han gjerne skulle ha forlenget det lånet ut sesongen.

Her er utdraget fra når han sier det, hentet fra united.no

- Det er en drøm som kom i oppfyllelse. Å score fire mål og få tre poeng i debuten er stort. Jeg hadde mye press på skuldrene mine, men etter det første scoringen så fikk jeg troen på meg selv. Ingenting er bedre enn å få spille fast, så forhåpentligvis lar de meg bli her ut sesongen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...