Gå til innhold

99-Nights ser helt utrolig ut (X360)


Döden

Anbefalte innlegg

Jeg sliter fortsatt litt med å forstå hvordan folk kan uttale seg positivt i Cells retning hele tiden.. Vi har jo enda ikke sett hva cell har å by på... Man kan ramse opp tall, men i bunn og grunn er det testing av prosessorens evne til å behandle data som avgjør hvor sterk den blir.. Det er dette jeg sitter og venter på..

 

3*3,2 gHz PowerPC er rett og slett utrolig, så hvis Cell skal "knuse" dette så må de slå i bordet med virkelig imponerende tallknusing...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sliter fortsatt litt med å forstå hvordan folk kan uttale seg positivt i Cells retning hele tiden.. Vi har jo enda ikke sett hva cell har å by på... Man kan ramse opp tall, men i bunn og grunn er det testing av prosessorens evne til å behandle data som avgjør hvor sterk den blir.. Det er dette jeg sitter og venter på..

 

3*3,2 gHz PowerPC er rett og slett utrolig, så hvis Cell skal "knuse" dette så må de slå i bordet med virkelig imponerende tallknusing...

Ja, jeg venter heller til i morgen før jeg begynner å hovere :p

Lenke til kommentar

Cell prosessoren er og vil være noe av det bedre.

 

Quote:

Multivideo

Toshiba demonstrerte nylig litt av potensialet i Cell ved en nylig avholdt seanse i Yokohama i Japan, da én enkelt prosessor ble satt til å dekode og vise 48 MPEG-2 SDTV (720 x 483 punkter) videoklipp.

 

Samtlige 48 filmer ble simultant projisert i tommelformat på én og samme 1920x1080-skjerm.

 

1/8 ubrukt

Om ikke det skulle være imponerende nok, har prosessoren fremdeles mer kraft å gå på.

 

Mens seks av de åtte interne signalprosessorene i Cell jobbet med dekodingen, og én med skjermfremvisning, sto fortsatt én åttendedel av Cell-brikken fri til å benyttes til helt andre formål.

 

Det vil da si at i en cell prosessor så er det hele 8 forskjellige presessorer som kan jobbe med hvert sitt..

 

Det vil si at i PS3 så vil det være 8 prosessorer (i èn), mens i xbox360 vil det være 3 prosessorer.

 

Og da kan vi jo begynne å spekulere på det de sier er sant. Altså, PS3 vil være hele 3 ganger så raskere som xbox360 og vil derfor ha ett større potensiale etterhvert som årene går og spill produsentene klarer å utnytte det konsollene har å tilby.

 

Etter det jeg vil gjette meg fram til :)

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Folk ser seg blinde på de råvare-tech-specsene. At en konsoll har slik og slik maskinvare, og en annen konsoll noe annet, trenger ikke ha noe å si for sluttproduktene.

Altså spillene. Alt kommer an på kompabilitet med maskinvare innad i maskinene, hvor godt spillutviklerne klarer å utnytte kraften, hvor godt hver del er egnet til spilloppgaver, hvor godt cpuene "reelt" yter osv....At X-Box 360 har mye kraft, er vel nå kanskje hevet over en hver tvil. Godt mulig at PS3 har enda mer power, men hvor mye av denne kraften vil komme spill til gode? De 8 cpuene kan rendere video godt, de arbeider bra med tall...greit nok. Men kan de jobbe skikkelig sammen i et spill? Hvor hver cpu brukes 100%? Og hva med grafikk-kortet, vil det klare å jobbe optimalt med all den kraften CPU'ene har?

Og som kjent; MHz og Ghz er ikke ensbetydende med ytelse.

Når alt dette er sagt, så er det selvsagt fullt mulig at Sony faktisk har rett ang ytelse....og det vil i så fall bli veldig spennende. :)

PS3 vil nok uansett bli kraftig nok til å konkurrere mot MS on Nintendo, det er det vel liten tvil om.

 

Revolution er jeg spent på, men har en mistanke om at Nintendo kan ta for store sjanser her. Men håper jeg tar feil. Vet jo ikke noe konkret om verken PS3 eller Revo enda, så det skal bli spennende.

 

Mye godt i vente for gamere iallfall. :)

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar
Folk ser seg blinde på de råvare-tech-specsene. At en konsoll har slik og slik maskinvare, og en annen konsoll noe annet, trenger ikke ha noe å si for sluttproduktene.

Altså spillene. Alt kommer an på kompabilitet med maskinvare innad i maskinene, hvor godt spillutviklerne klarer å utnytte kraften, hvor godt hver del er egnet til spilloppgaver, hvor godt cpuene "reelt" yter osv....At X-Box 360 har mye kraft, er vel nå kanskje hevet over en hver tvil. Godt mulig at PS3 har enda mer power, men hvor mye av denne kraften vil komme spill til gode? De 8 cpuene kan rendere video godt, de arbeider bra med tall...greit nok. Men kan de jobbe skikkelig sammen i et spill? Hvor hver cpu brukes 100%? Og hva med grafikk-kortet, vil det klare å jobbe optimalt med all den kraften CPU'ene har?

Og som kjent; MHz og Ghz er ikke ensbetydende med ytelse.

Når alt dette er sagt, så er det selvsagt fullt mulig at Sony faktisk har rett ang ytelse....og det vil i så fall bli veldig spennende. :)

PS3 vil nok uansett bli kraftig nok til å konkurrere mot MS on Nintendo, det er det vel liten tvil om.

 

Revolution er jeg spent på, men har en mistanke om at Nintendo kan ta for store sjanser her. Men håper jeg tar feil. Vet jo ikke noe konkret om verken PS3 eller Revo enda, så det skal bli spennende.

 

Mye godt i vente for gamere iallfall. :)

i consoll-spill er det cpu-en som teller mest for at et spill skal se bra ut...ikke bare grafikk-kortet :ohmy: men hvem bryr seg? gleder meg bare til spilla! :!:

Endret av tiss
Lenke til kommentar
HAHAHA :p PS3 ER dobbelt så kraftig som xbox 360!! jeg hadde rett!  :w00t:

åja. shit. sorry, jeg trippa. Best du poster dette på flere forum, så alle får vite at PS3 er dobbelt så kraftig som Xbox, og at det ikke er noe vits i å kjøpe xbox 360 siden den bare er dritt. Det er fortsatt noen som ikke har prøvd noen PS3 og Xbox 360 spill, som du tydeligvis har gjort.

 

edit: Er det nøyaktig dobbelt så kraftig eller litt mindre /mer?Snakker vi 100% eller 104% her? Må gripe sjansen og få litt info ut av en som deg, som helt klart kan begrunne sine uttalelser basert på erfaring.

Endret av asad
Lenke til kommentar
[iC' date=13/05/2005 : 22:39] Sant, ingen ting av det er in-game.

 

Grafikken blir sikkert meget fin, men SÅ fin blir den ikke.

Så god grafikk skal man vente lenge for å se, selv på PC. ;)

xbox 360 kommer til å være mange ganger kraftigere enn pcer i lang tid fra den kommer ut, tipper 1-2 år før pcer kommer opp på det nivået.

Lenke til kommentar
Folk ser seg blinde på de råvare-tech-specsene. At en konsoll har slik og slik maskinvare, og en annen konsoll noe annet, trenger ikke ha noe å si for sluttproduktene.

Altså spillene. Alt kommer an på kompabilitet med maskinvare innad i maskinene, hvor godt spillutviklerne klarer å utnytte kraften, hvor godt hver del er egnet til spilloppgaver, hvor godt cpuene "reelt" yter osv....At X-Box 360 har mye kraft, er vel nå kanskje hevet over en hver tvil. Godt mulig at PS3 har enda mer power, men hvor mye av denne kraften vil komme spill til gode? De 8 cpuene kan rendere video godt, de arbeider bra med tall...greit nok. Men kan de jobbe skikkelig sammen i et spill? Hvor hver cpu brukes 100%? Og hva med grafikk-kortet, vil det klare å jobbe optimalt med all den kraften CPU'ene har?

Og som kjent; MHz og Ghz er ikke ensbetydende med ytelse.

Når alt dette er sagt, så er det selvsagt fullt mulig at Sony faktisk har rett ang ytelse....og det vil i så fall bli veldig spennende. :)

PS3 vil nok uansett bli kraftig nok til å konkurrere mot MS on Nintendo, det er det vel liten tvil om.

 

Revolution er jeg spent på, men har en mistanke om at Nintendo kan ta for store sjanser her. Men håper jeg tar feil. Vet jo ikke noe konkret om verken PS3 eller Revo enda, så det skal bli spennende.

 

Mye godt i vente for gamere iallfall. :)

tror nokk konsollene må ble minst 1 1/2 år før de blir utnyttet fult ut.

Lenke til kommentar
HAHAHA :p PS3 ER dobbelt så kraftig som xbox 360!! jeg hadde rett!  :w00t:

åja. shit. sorry, jeg trippa. Best du poster dette på flere forum, så alle får vite at PS3 er dobbelt så kraftig som Xbox, og at det ikke er noe vits i å kjøpe xbox 360 siden den bare er dritt. Det er fortsatt noen som ikke har prøvd noen PS3 og Xbox 360 spill, som du tydeligvis har gjort.

 

edit: Er det nøyaktig dobbelt så kraftig eller litt mindre /mer?Snakker vi 100% eller 104% her? Må gripe sjansen og få litt info ut av en som deg, som helt klart kan begrunne sine uttalelser basert på erfaring.

altså den er jo ca dobbelt så kraftig hvertfall ved flyttall operasjoner. og han sier jo ikke noe som tyder på at han har prøvd noen spill til dem så skjønner ikke helt hva du hinter til.

 

Sjekk http://forum.gamer.no/index.php?act=Attach...post&id=4182252

Lenke til kommentar
HAHAHA :p PS3 ER dobbelt så kraftig som xbox 360!! jeg hadde rett!  :w00t:

åja. shit. sorry, jeg trippa. Best du poster dette på flere forum, så alle får vite at PS3 er dobbelt så kraftig som Xbox, og at det ikke er noe vits i å kjøpe xbox 360 siden den bare er dritt. Det er fortsatt noen som ikke har prøvd noen PS3 og Xbox 360 spill, som du tydeligvis har gjort.

 

edit: Er det nøyaktig dobbelt så kraftig eller litt mindre /mer?Snakker vi 100% eller 104% her? Må gripe sjansen og få litt info ut av en som deg, som helt klart kan begrunne sine uttalelser basert på erfaring.

altså den er jo ca dobbelt så kraftig hvertfall ved flyttall operasjoner. og han sier jo ikke noe som tyder på at han har prøvd noen spill til dem så skjønner ikke helt hva du hinter til.

 

Sjekk http://forum.gamer.no/index.php?act=Attach...post&id=4182252

Hørt om sarkasme? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...