Gå til innhold

hvor mange timer kjøring trenger eg?


fenris1979

Anbefalte innlegg

Heisann det er første gang jeg er innom denne delen av foumet, eg er oftes på HW.no forumet.

 

Men over til saken eg har endelig begynnt å ta lappen på bil har hatt 8 timer, og det eg lurer på om det er noe krav til hvor mange timer eg må ha før eg får kjøre opp. Hva er det obligatoriske minimum antall timer.

 

Må nesten si at eg har kjørt en god del bil i de siste årene både by og landevei.

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:p

 

Har ikke å si hvor mange enkle kjøretimer du har hatt, men om du har hatt ALT det obligatoriske og bestått teoriprøva. (antar at du har søkt om førerkort).

 

Obligatorisk:

 

Trafikalt grunnkurs (?), glattkjøring, langkjøring, nattkjøring etc

Lenke til kommentar
Langkjøring kombineres også ofte med forbikjøring.

jepp..

 

hadde 20 mil kombinert landevei og forbikjøring (hver elev kjørte 20 mil på samme dag..)

 

er vel få som har så lang landevei/forbi kjøring..

 

var ihvertfall det kjørelæreren min sa..

Lenke til kommentar
ca totalt antal timer bruker ligge på 20-30 (dobbeltimer 2X45 min)

Dette er vel 20-30 enkelttimer (eller 10-15 dobbelttimer) som er snittet? Jeg har lest at snittet var litt over 20 enkelttimer. 60 timer blir vel litt drøyt.

når du sier det så kan det sikkert stemme , er noen år sidne jeg gjore dette , men enkelt timer høres mer rett ut .

 

det med at man kommer ut med 2 kjøre timer er bull , det er ikke mulig og gjennomgå alt det obligatoriske stoffet på så kort tid , og en kjørelærer må dokumentere ALL kjøring du har gjennomgått til biltilsynet. dette må gjøres for at du skal kunne meldes opp til opkjøring , det eneste untaket er mørkekjøring som kan tas intil 6mnd i etter skudd , da det er meget lyst om natta enkelte plasser i norge

 

ikke noe vits og komme og diskutere dette heller da jeg er godt på vei til et fagbrev som yrkessjåfør , så med mindre du kan DOKUMENTERE tilfeller (skriftelig) eller en KJØRELÆRER som kan fortelle meg annet , alle må gjennom et vist pensum sånn er det bare , jeg skjønner heller ikke hva poenget er med og skrye at jeg klarte dette på så og så få timer.

 

og jeg har sikkert hatt flere kjøretimer en alle her , men så har jeg jo A1-be-ce-de , dvs nesten alle klassene

Lenke til kommentar

Det at bykjøring osv er obligatorisk, er bullshit. Det er tre ting som er obligatorisk, og det er glattkjøring, mørkekjøring, og trafikal trening. I sistnevnte lager ofte kjøreskolene egne opplegg med f.eks. langkjøring, bykjøring, landeveiskjøring osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...