Gå til innhold

Top Gear - Alle sesonger (UK-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Får bare vente og se. Jeg anser det ikke som noe tap om de sparker Clarkson, jeg vil savne TG, men jeg vil ikke savne Clarkson. Forhåpentligvis får May mer tid til å lage sine egne, og tidevis mer interessante programmer.

Lenke til kommentar

Greia er jo nettopp den at det ville vært en utfordring, for å si det mildt, å få til Top Gear slik det er i dag på en kommersiell TV-kanal. Kan ikke ha 20 minutter med "Peugeot, skjerp dere" hvis man ønsker sponsing fra nevnte fabrikk i fremtiden. Et vondt ord om Ferrari, og Fiat surner. Og så videre.

Lenke til kommentar

Tja. Top Gear er jo i en ganske sterk posisjon. Det er veldig god reklame å få bilen sin på Top Gear, og bare det at Ferrari (som er lite velvillige) i det hele tatt har gitt bilene sine til Top Gear før viser styrken.

 

Et privat TV-nettverk er ikke avhengig av sponsor-avtaler, reklameinntekter eller "code of conduct", som jeg vil si er årsaken til at kanaler som HBO tar en 360 fuck you og tøyer grensene til hva som kan sendes på TV. Hadde Top Gear vært sendt på HBO så kan jeg love deg at Jeremy Clarkson hadde bannet som en full sjømann, stuntene hadde vært ekte og 90% av studioet hadde vært fylt med toppløse kvinner. At f.eks Ferrari ikke hadde gått med på det ser jeg på som en legitim grunn til å tone ned programmet, men at vi hadde sett en full scale boikott tviler jeg sterkt på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.telegraph.co.uk/motoring/top-gear/11473599/Jeremy-Clarkson-prepares-to-give-evidence-to-Top-Gear-inquiry-due-to-be-completed-within-days.html

 

Jeremy Clarckson har visstnok støtte fra Lord Hall (Direktør BBC).

Det skyldes på skilsmissen tidligere i år, bortgangen av hans mor nylig, og stort arbeidspress som grunner til at følelsene hans tok overhånd. Etterforskningen startet i dag, og en kjennelse er ventet innen slutten av uken.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Akkurat dette sitatet var illevarslende:

 

 

“You can start as many campaigns as you like and call on the support of politicians from all sides, but the day must come when you have to wave goodbye to the big monsters, and move on.”

 

Jeg tenker dette får ett av to utfall:

1: Clarkson velger selv å gi seg

2: Han fortsetter "på nåde".

 

Jeg tror ikke det teoretiske alternativet at BBC sparker ham er aktuelt. Top Gear, da nødvengivis med Jezza, er en alt for stor inntektskilde til at de vil la det gå over en såpass liten kontrovers. Ja, Clarkson gir dem nok mye hodebry, men ikke like mye som han gir dem penger.

Å erstatte ham på Top Gear ville også bare blitt tåpelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Tja. Top Gear er jo i en ganske sterk posisjon. Det er veldig god reklame å få bilen sin på Top Gear, og bare det at Ferrari (som er lite velvillige) i det hele tatt har gitt bilene sine til Top Gear før viser styrken.

 

Et privat TV-nettverk er ikke avhengig av sponsor-avtaler, reklameinntekter eller "code of conduct", som jeg vil si er årsaken til at kanaler som HBO tar en 360 fuck you og tøyer grensene til hva som kan sendes på TV. Hadde Top Gear vært sendt på HBO så kan jeg love deg at Jeremy Clarkson hadde bannet som en full sjømann, stuntene hadde vært ekte og 90% av studioet hadde vært fylt med toppløse kvinner. At f.eks Ferrari ikke hadde gått med på det ser jeg på som en legitim grunn til å tone ned programmet, men at vi hadde sett en full scale boikott tviler jeg sterkt på.

Private tv kanaler er i aller høyeste grad avhengige av sponsor og reklame inntekter, tv2, viasat, og discovery grupper er ikke statlige kanaler for å si det slik... Hvorvidt det er god reklame eller ikke å få bilene sine på top gear kommer jo an på hva de gjør det, danskene var sikkert ikke fornøyd med omtalen de fikk for sin siste superbil. De store produsentene som Ferrari, Porche, etc trenger ikke TG for å reklamere med bilene sine, de er såpass store at folkemassen i seg selv reklamerer for de. De som trenger TG er de som ikke havner der, typiske billigbil produsenter med biler for folk flest.

Lenke til kommentar

I mine øyne kan du fjerne hvem som helst av den trioen og fortsatt ødelegge Top Gear. Dem fyller hverandre såpass godt ut, at å fjerne en av dem vil etterlate et tomrom.

At Clarkson er frontfigur og den mest vokale av dem gjør han ikke til at det er han hele showet ene og alene faller og hviler på.

 

Når det er sagt så, enten må dem få inn igjen Clarkson, eller så kan dem likegodt legge ned hele konseptet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...