Gå til innhold

Top Gear - Alle sesonger (UK-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Private tv kanaler er i aller høyeste grad avhengige av sponsor og reklame inntekter, tv2, viasat, og discovery grupper er ikke statlige kanaler for å si det slik... Hvorvidt det er god reklame eller ikke å få bilene sine på top gear kommer jo an på hva de gjør det, danskene var sikkert ikke fornøyd med omtalen de fikk for sin siste superbil. De store produsentene som Ferrari, Porche, etc trenger ikke TG for å reklamere med bilene sine, de er såpass store at folkemassen i seg selv reklamerer for de. De som trenger TG er de som ikke havner der, typiske billigbil produsenter med biler for folk flest.

 

 

TV2, Viasat, Discovery != HBO, Showtime, Sky

 

Disse premium-kanalene sender ikke reklame. De har inntekter rent basert abonnentavgifter. Jeg er litt usikker på Sky siden de har mange kanaler som faller inn i en og hver kategori, men HBO og Showtime viser ikke reklame og har ingen interesse i å tilfredsstille den siste nyheten innen såpeprodukter.

 

Hvorfor tror du Nissan fortsatt tillater Top Gear å vise de siste bilene sine etter at de direkte løy om Nissan LEAF sin batteritid, eller hvorfor Tesla gjør det samme etter en lignende ting skjedde med Roadsteren? Det er fordi Top Gear er såpass viktig reklame at de lar BBC ta tak i ballene og klemme så hardt de vil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvorfor tror du Nissan fortsatt tillater Top Gear å vise de siste bilene sine etter at de direkte løy om Nissan LEAF sin batteritid, eller hvorfor Tesla gjør det samme etter en lignende ting skjedde med Roadsteren? Det er fordi Top Gear er såpass viktig reklame at de lar BBC ta tak i ballene og klemme så hardt de vil.

 

..må fikk de vel ikke lov å teste Model S på programmet, nettopp på grunn av kontroversen rundt Roadster-omtalen?

Lenke til kommentar

I mine øyne kan du fjerne hvem som helst av den trioen og fortsatt ødelegge Top Gear. Dem fyller hverandre såpass godt ut, at å fjerne en av dem vil etterlate et tomrom.

At Clarkson er frontfigur og den mest vokale av dem gjør han ikke til at det er han hele showet ene og alene faller og hviler på.

 

Når det er sagt så, enten må dem få inn igjen Clarkson, eller så kan dem likegodt legge ned hele konseptet.

Helt enig, det ville ikke blitt det samme uten Hammond eller den jevne "Cocking Nora" fra captain slow heller..

 

Naturlig nok egentlig, de har jo en dynamikk bygd opp over mange ti-år. Prøv å se australsk eller amerikansk top gear, det er bare flaut i forhold.

Endret av toth
Lenke til kommentar

topgear.com/2015/03/16/further-news-about-this-sundays-top-gear/

 

Last week, the BBC released a statement about the current series of Top Gear, confirming that last night’s show (15th March) was to be postponed following an incident during production.

The incident in question is currently being investigated and Ken MacQuarrie, the director of BBC Scotland, has been appointed to lead this process.
We can now confirm that Top Gear will not be back in the studio this week and, as such, the episode due for broadcast this Sunday night (22nd March) will also be postponed pending the outcome of the investigation.
We will bring you more news as soon as we have it.

 

Lenke til kommentar

De er fortsatt avhengige av goodwill fra bilprodusentene for å få teste ekstrembiler som ikke er i masseproduksjon. Som den ferrarien og mclaren og porschen de ikke fikk tillatelse til å kjøre før masse krav var innfridd.

 

De hadde alle 3 bilene i studio men de var låst og det var sikkerhetsvakter som passa på at de ikke kjørte dem.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

 

.må fikk de vel ikke lov å teste Model S på programmet, nettopp på grunn av kontroversen rundt Roadster-omtalen?

De trenger vel ikke tillatelse fra produsent/forhandler for å teste en bil?

 

Normalt låner de bilene fra produsenten når det er nye biler det er snakk om.

 

I en av de senere episodene prøvde de å omgå dette, det var enten ferrari eller lambo som ikke ville la dem bruke en lånt bil i et dragrace mot to andre(med mindre det var på produsentens egen bane, egne sjåfører etc) - de klarte så å få låne en lik bil, men fikk da beskjed om hvis de gjennomførte med en slik omgåelse ble det siste gang de får låne bil utlåneren får kjøpe en limited ferrari.

Normalt er det myye i kulissene når de låner bilene, komplette team fra produsenten og teknikere, deler og dekk klare.

 

 

EDIT: Det var en LaFerrari det var snakk om, i løp mot McLaren og Porsche. McLaren stilte også mange betingelser, som krasjet med Ferraris.

http://jalopnik.com/heres-how-top-gear-can-test-the-laferrari-against-the-p-1687365910

Endret av toth
Lenke til kommentar

Dersom BBC skiller lag med Clarkson fortjener de i det minste et klapp på skuldren, eventuelt på de planet-store ballene sine. Top Gear er en "cash cow" som BBC nok vil melke for det det er verdt. Selv håper jeg at programmet fortsetter med gjengen, det er de som er programmet for meg. Dersom ryktene om Clarksons oppførsel stemmer så burde han få en bot som svei skikkelig (£1mill. til campingvognenes landsforbund, eller noe sånt) da han ofte framstår som en bråkjekk og overlegen "twat".

 

Dette er langt fra første gang Clarkson har havnet i problemer og dersom BBC bare lar det hele ende med et klaps på lanken til Clarkson så tror jeg de ber om problemer senere. En mulighet er også at alle tre programlederne føler at 'nok er nok' (de har holdt på i en del år nå) og kanskje tenker at de siste års kontroverser (som oftest takket være Clarkson) ikke lenger er verdt det, dermed er kanskje dette en god anledningen å kaste inn håndkleet på.

 

Det mest idiotiske her er likevel alle de som totalt ukritisk støtter han og sier de er bak han uansett hva som har skjedd. Ja, fordi dersom det er en ting en personlighet som hans trenger er det viten om at han er "untouchable".

Lenke til kommentar

Dersom BBC skiller lag med Clarkson fortjener de i det minste et klapp på skuldren, eventuelt på de planet-store ballene sine. Top Gear er en "cash cow" som BBC nok vil melke for det det er verdt. Selv håper jeg at programmet fortsetter med gjengen, det er de som er programmet for meg. Dersom ryktene om Clarksons oppførsel stemmer så burde han få en bot som svei skikkelig (£1mill. til campingvognenes landsforbund, eller noe sånt) da han ofte framstår som en bråkjekk og overlegen "twat".

 

Dette er langt fra første gang Clarkson har havnet i problemer og dersom BBC bare lar det hele ende med et klaps på lanken til Clarkson så tror jeg de ber om problemer senere. En mulighet er også at alle tre programlederne føler at 'nok er nok' (de har holdt på i en del år nå) og kanskje tenker at de siste års kontroverser (som oftest takket være Clarkson) ikke lenger er verdt det, dermed er kanskje dette en god anledningen å kaste inn håndkleet på.

 

Det mest idiotiske her er likevel alle de som totalt ukritisk støtter han og sier de er bak han uansett hva som har skjedd. Ja, fordi dersom det er en ting en personlighet som hans trenger er det viten om at han er "untouchable".

Veldig enig. Var jo flere tusen som hadde signert den kampanjen når vi ikke visste noen ting.

 

Skulle tro Clarkson var en fotballklubb.

Lenke til kommentar

Det at han slår til en person er såklart ikke bra, spesielt i en arbeidssituasjon mot en kollega pga noe så trivielt som mat. Men sto vel postet lengre opp at det kunne være pga. skilsmisse og at moren gikk bort (ikke noe jeg har sjekket opp) og det kan jo være grunnen til utbruddet og at mottakeren var delvis tilfeldig og fikk litt mer mot seg.

 

Det kan også være lett å trekke en tråd mot at Jeremy har etter mange år med skyhøy lønn og folk som ser opp til han overalt har utviklet en del stjernenykker og blitt en liten diva. Kombiner det og en kort lunte så blir det problemer.

 

Før vi får mer info må vi være forsiktig med å være bastante, men to ting har jeg begynt å bestemme meg for.

 

1. Jeremy må få straff. Uansett hvilken grunn han hadde, så må det få konsekvenser. Passende.

 

2. Det er feil å ta det utover over 350 millioner seere. Det er Jeremy som burde få straffen, ikke alle oss andre. Nå sier jeg ikke at det ikke er riktig å utsette Top Gear litt til saken er avgjort, men å kansellere showet eller sparke han og få inn en ny blir feil løsning synes jeg. Få serien tilbake så snart saken er ferdig diskutert.

 

Mange stjerner i USA som får fortsette fritt for å ha gjort mye verre, men det er vel litt annen kultur i England enn i Hollywood.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...