Gå til innhold

Top Gear - Alle sesonger (UK-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Problemet" med Top Gear er jo at det er et bilprogram for generelt "ikke-bilinteresserte" mennesker. For min del kan de godt bytte ut Clarkson med f.eks Chris Harris og kjøre 100% faktabasert på bare bil, men da vil de nok miste mange seere.

Tror ikke BBC har råd til å tape Clarkson. Ser jo så mange som skriver "Clarkson er Top Gear", noe som ikke er langt fra sannheten i mine øyne heller. (Slik som Top Gear er nå).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg kommer nok til å følge med selv om Clarkson slutter, men det er fordi jeg er bilinteressert. Når humoren forsvinner, vil de nok som sagt tape mange seere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

"Problemet" med Top Gear er jo at det er et bilprogram for generelt "ikke-bilinteresserte" mennesker. For min del kan de godt bytte ut Clarkson med f.eks Chris Harris og kjøre 100% faktabasert på bare bil, men da vil de nok miste mange seere.

Tror ikke BBC har råd til å tape Clarkson. Ser jo så mange som skriver "Clarkson er Top Gear", noe som ikke er langt fra sannheten i mine øyne heller. (Slik som Top Gear er nå).

 

Hvis det hadde vært en komersiell kanal så hadde det såklart aldri skjedd av økonomiske grunner. Men siden BBC på mange måter ligner på NRK som rikskringkaster, har de også mange andre hensyn å ta, og derfor ser jeg faktisk ikke bort fra at han får sparken.

 

Utfallet av programmet kan nok gå begge veier, det kommer helt an på hvordan man legger opp programmet. Hvis man prøver å gjøre akkurat det samme med å bare erstatte Clarkson med en annen, tryner det jo såklart funnstendig. Men klarer med å endre programstilen så kanskje det er en sårt tiltrengt frisk pust Top Gear faktisk trenger? Anerledes er ikke nødvendigvis dårligere. Jeg holder et åpent sinn inntil videre..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

BBC vil nok uansett prøve å videreføre Top Gear da merkenavnet i seg selv er såpass sterkt. Men uten de tre som i dag er programledere skal jeg bli meget overrasket om det ikke blir en krampeaktig affære om nye skal inn i rollene som i dag Hamster, May og Clarckson har, og samtidig Top Gear prøver å være det samme programmet som i dag. Blir det et rent faktabasert bilprogram så mister de nok voldsomt mange seere da slike finnes det utallige av fra før.

 

Kalkulatorene går nok varme hos BBC om dagen når de skal regne på hva å sparke Clarckson, og evt miste Hamster og May også vil koste kanalen totalt sett, og tror vel det kun er de mest optimistiske som ser grønne tall for et Top Gear med nye programledere og evt nytt konsept.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Blir det et rent faktabasert bilprogram så mister de nok voldsomt mange seere da slike finnes det utallige av fra før.

Egentlig ikke. I hvert fall ikke engelskspråkelige tv-programmer med testing av nye biler. På YouTube, derimot, finnes det mange kanaler, eks. Autocar, Evo, Chris Harris, Motor Trend, m.fl.

Lenke til kommentar

 

Blir det et rent faktabasert bilprogram så mister de nok voldsomt mange seere da slike finnes det utallige av fra før.

Egentlig ikke. I hvert fall ikke engelskspråkelige tv-programmer med testing av nye biler. På YouTube, derimot, finnes det mange kanaler, eks. Autocar, Evo, Chris Harris, Motor Trend, m.fl.

 

Det fins, men Fifth Gear er det eneste "ordentlige" på TV. Ellers må du ty til YouTube som nevnt. Top Gear skiller seg ut i mengden fordi det oser kvalitet. Lyd, bilde, kameraføring, redigering, alt. Et hardbarka motorprogram med samme kvalitet som Top Gear hadde vært fantastisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Også kommer nå disse Anonymous-idiotene og truer med å "hacke BBC" hvis de ikke gjeninsetter Clarkson. Så tåpelig kan det bli altså.

 

Ett scenario jeg ser for meg er at en anna kanal som netflix e.l. kjøper hele Top Gear og lar alle 3 være programledere og lage programmet på samme måten som før. Minus fyren som ikke greide å organisere middag.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Clarkson er idiot. En dyktig idiot vel og merke da han lager veldig god underholdning. Men å hisse seg såpass opp fordi det ikke er varm mat og du ikke får biff? Gitt at det vitnene forteller stemmer da. Ser ut at han gir seg nå uansett om BBC bil ha han eller ei da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Uffda. Tviler på at May og Hammond gidder å fortsette om Clarkson forsvinner. Det er kanskje uansett like greit om de gir seg på topp. Den siste sesongen har vært utrolig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...