Gå til innhold

Grand Theft Auto: Oslo til høsten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere drog spøken litt for langt. Hadde det bare vært Oslo så kanskje, men når dere kom inn med alle de andre byene i så tette intervaller, lukta jeg lunta lenge før jeg kom på at det er første April i dag.

 

Men god spøk, faktisk. Setter denne på siden av den spøken de hadde for noen år siden i Dagsrevyen, om at de skulle snu taket på Vikingeskipet for å seile langs kysten.

Lenke til kommentar
Ja Oslo er en godt kjent by, greit nok at mannen i gata I Usa ikke kjenner til hva som er hovedstaden i norge man han vet heller ikke om hva som er hovedstaden i resten av de fleste europeiske landene heller.

 

Oslo er anerkjent fordi :

*Fredsmegling i midtøsten.

*Bondesopp presten som statsminister (eneste landet som har prest til statsminister?).

*Oslo avtalen, etc.

 

Mye av dette har nok litt å si pga at norge har vært en veldig flink nasjon til å megle i konflikter og derfor har vi blitt litt bedre kjent i verden.

Sikkert noen flere som kan komme på med bedre argumenter på hvorfor oslo er godt kjent.

Mannen i gata i Oslo kan ikke navnet på flere enn 10 stater i USA, så dette går nok begge veier. Dessuten er det bare å innse at Oslo ikke er en kjent by ute i verden. Du snakker om Bondevik, fredsmekling og diverse avtaler. Dette gjør ikke Oslo mer kjent. Det setter kanskje Norge litt nærmere på kartet for noen geografi-interesserte, men for den jevne verdensborger er Norge kun landet langt oppe i nord.. Hvem vet feks. hvem som driver med fredsarbeid i Kongo eller Colombia? Ikke det nei.

 

Pointet er at man kan leve med drømmen om at det skal komme GTA: Oslo, men så lenge ikke Rimi-Hagen kjøper opp Rockstar så vil ikke det skje. Norge og Oslo er uinteressant ute i verden, dessverre.

Lenke til kommentar

Har trodd på spøken i hele dag jeg!

 

Offtopic:

Men hvordan vil det neste GTA bli da? Har ikke alle gta spillene foregått i USA? Isåfall burde de inkludere resten av verden i sine spill snart. Jeg ser for meg et Asiatisk GTA eller et GTA i en fjern fremtid på jorden ala "Scrapland" Eller et Gta i en postapokalypisk nucklear waste verden eller på en polsmeltet jord under vannet i store undervannsbyer eller på månen.....

 

Vanskelig å stoppe når en først er i gang, *Drømme* :love:

Lenke til kommentar

Trodde det ikke da jeg først leste det.. svært usannsynlig at de lager GTA:Oslo men men....

 

litt off-topic kanskje:

 

Stavanger Aftenblad hadde en genial en for et par år siden... der de hadde avbilda en dame som satt og melket kuer inni kjøleskapet på Rema 1000. Alle som ville ha gratis melk kunne bare ta med spann og så kunne de melke så mye de ville... mange som faktisk gikk fem på :!:

Lenke til kommentar
Ja Oslo er en godt kjent by, greit nok at mannen i gata I Usa ikke kjenner til hva som er hovedstaden i norge man han vet heller ikke om hva som er hovedstaden i resten av de fleste europeiske landene heller.

 

Oslo er anerkjent fordi :

*Fredsmegling i midtøsten.

*Bondesopp presten som statsminister (eneste landet som har prest til statsminister?).

*Oslo avtalen, etc.

 

Mye av dette har nok litt å si pga at norge har vært en veldig flink nasjon til å megle i konflikter og derfor har vi blitt litt bedre kjent i verden.

Sikkert noen flere som kan komme på med bedre argumenter på hvorfor oslo er godt kjent.

Artig at du skulle nevne dette. Det eksisterer visst en generell oppfatning av at Norge er kjent over hele verden for å være en fredsmeglende nasjon, og særlig Oslo-avtalen tror folk har gjort oss berømte. Sannheten er imidlertid at Oslo-avtalen har hatt minimalt med betydning, og de fleste har ikke peiling på hva Norge er i det hele tatt. Sverige har Volvo, Finland har Nokia. Vi har ingenting. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...