Gå til innhold

Grand Theft Auto: Oslo til høsten


Anbefalte innlegg

Ja Oslo er en godt kjent by, greit nok at mannen i gata I Usa ikke kjenner til hva som er hovedstaden i norge man han vet heller ikke om hva som er hovedstaden i resten av de fleste europeiske landene heller.

 

Oslo er anerkjent fordi :

*Fredsmegling i midtøsten.

*Bondesopp presten som statsminister (eneste landet som har prest til statsminister?).

*Oslo avtalen, etc.

 

Mye av dette har nok litt å si pga at norge har vært en veldig flink nasjon til å megle i konflikter og derfor har vi blitt litt bedre kjent i verden.

Sikkert noen flere som kan komme på med bedre argumenter på hvorfor oslo er godt kjent.

Artig at du skulle nevne dette. Det eksisterer visst en generell oppfatning av at Norge er kjent over hele verden for å være en fredsmeglende nasjon, og særlig Oslo-avtalen tror folk har gjort oss berømte. Sannheten er imidlertid at Oslo-avtalen har hatt minimalt med betydning, og de fleste har ikke peiling på hva Norge er i det hele tatt. Sverige har Volvo, Finland har Nokia. Vi har ingenting. :)

Faktisk helt korrekt. Ingenting! Danmark har til og med Legoland. Svenskene er faktisk meget kjente rundt omkring, mens vi i Norge er og forblir bortgjemt.

 

Men jeg må si at GTA Oslo hadde vært meget interessant, dog det ville vært null interesse for det i Rockstars kontorer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har trodd på spøken i hele dag jeg!

 

Offtopic:

Men hvordan vil det neste GTA bli da? Har ikke alle gta spillene foregått i USA? Isåfall burde de inkludere resten av verden i sine spill snart. Jeg ser for meg et Asiatisk GTA eller et GTA i en fjern fremtid på jorden ala "Scrapland" Eller et Gta i en postapokalypisk nucklear waste verden eller på en polsmeltet jord under vannet i store undervannsbyer eller på månen.....

 

Vanskelig å stoppe når en først er i gang, *Drømme* :love:

gta london var jo fra england dA

Lenke til kommentar

Nobels Fredpris.

Jan Teigen.

Oljenasjon.

En del sære politikkere.

 

Kan jo ikke si at vi akkurat har ingenting heller, det blir jo ganske feil. Skal innrømme at jeg skrev litt positivt om oslo akkurat for å være med på spøken og holde håpet oppe ;) .

Men dere kan jo beroe dere på at politisk sett så er faktisk norge godt kjent, men sannsynligvis så betyr vi null, niks nada for resten av populasjonen av verden, untatt en og annen gullmedalje i vintersport (der er vi nå i alle fall godt kjent).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Bah, hvorfor kan dere ikke lage en troverdig spøk da?

 

PCGW hadde en genial en i fjor, at HL2 var kansellert. Det skapte uro det! :wee:

Ville vært dårlige aprilspøker det også. Er lite troverdig at noen ville lagt spill som Stalker og Half-Life 2 på is. Trodde faktisk på GTA: Oslo spøken når jeg først leste det, men syntes ikke det hørtes særlig fristende med GTA i Oslo. ;)

Lenke til kommentar
Andre ting Norge er "kjent" for, må jo være bindersen, glidelåsen, brunost, brun geitost, OL på Lillehammer '94, ski, fjorder, samer, vikinger, petter solberg, black metal, osthøvelen, hvalfangst, selfangst, TG og Hilton! :D

Bindersen: Bare nordmenn vet den er oppfunnet av en nordmann

Glidelåsen: Er denne norsk da? Mener å huske den ikke var det :hmm:

Brunost: De fleste vet ikke hva brunost er for noe

Brun geitost: Se svar over

OL '94: Bare OL-freaks husker på dette

Fjorder: Her har du et lite poeng

Samer: De fleste vet ikke om samer.

Vikinger: De fleste tror vikingene kom ifra hele Skandinavia, da svenskene og danskene har vært flinke til å markedsføre dette.

Petter Solberg: Kun for rallyentusiaster. (Ellers har du et poeng her også)

Black metal: Her har du også et poeng, men kun for Black Metal-entusiaster.

Osthøvelen: Vet du hvilket land oppfinneren av boksåpneren kommer ifra? Tenkte meg det ja.

Hvalfangst og selfangst: De største poengene dine, dog de er negative

:(

TG: Kun for sånne som oss ;)

Hilton: Bare nordmenn vet dette :p

 

(Denne lista er kanskje litt urettferdig, men følte bare jeg måtte)

Lenke til kommentar
Ja Oslo er en godt kjent by, greit nok at mannen i gata I Usa ikke kjenner til hva som er hovedstaden i norge man han vet heller ikke om hva som er hovedstaden i resten av de fleste europeiske landene heller.

 

Oslo er anerkjent fordi :

*Fredsmegling i midtøsten.

*Bondesopp presten som statsminister (eneste landet som har prest til statsminister?).

*Oslo avtalen, etc.

 

Mye av dette har nok litt å si pga at norge har vært en veldig flink nasjon til å megle i konflikter og derfor har vi blitt litt bedre kjent i verden.

Sikkert noen flere som kan komme på med bedre argumenter på hvorfor oslo er godt kjent.

Artig at du skulle nevne dette. Det eksisterer visst en generell oppfatning av at Norge er kjent over hele verden for å være en fredsmeglende nasjon, og særlig Oslo-avtalen tror folk har gjort oss berømte. Sannheten er imidlertid at Oslo-avtalen har hatt minimalt med betydning, og de fleste har ikke peiling på hva Norge er i det hele tatt. Sverige har Volvo, Finland har Nokia. Vi har ingenting. :)

Faktisk helt korrekt. Ingenting! Danmark har til og med Legoland. Svenskene er faktisk meget kjente rundt omkring, mens vi i Norge er og forblir bortgjemt.

 

Men jeg må si at GTA Oslo hadde vært meget interessant, dog det ville vært null interesse for det i Rockstars kontorer.

Ingenting? :mad: Er ikke Norge verdens rikeste land da?? :hrm:

Lenke til kommentar
Ingenting? :mad: Er ikke Norge verdens rikeste land da?? :hrm:

And who in the world would care about that?

Vi bryr oss jo ikke engang om det selv!

For hvilket utbytte får vi av alle trilliardene som regjeringen sitter og fiser på?!

 

Og uansett, det var flere her som nevnte forskjellige ting hvorfor vi liksom er så "viktig".

Flere av disse tingene er nok LITT viktige, men andre er bare irrelevante.

Uansett, hva skulle nå Rockstar ha bruk for bindersen i spillet de skulle lage om Europas muligens mest selvoptatte, oppblåste, og arrogante lille fiseby?

Lenke til kommentar

Tror Oslo kunne blitt et kult spillkonsept. Oslo passer perfekt for GTA-serien. Nettop med A og B-gjengen, t-banene og plata. Personlig synes jeg Oslo skiller seg ut fra andre storbyer, da Oslo er en ekstremt stygg by, og mye er utdatert. Gamle t-baner, busser ogsv... Pluss en milliard kebabsjapper å rane. Og Oslo er heller ikke en altfor stor by, så det er lett å lage en grei versjon av Oslo. Dessuten er det perfekte områder som Holmlia. :p

Lenke til kommentar

Det kommer nye t-banevogner i Oslo til høsten :cool: Og forresten er Oslo en meget vakker by om sommeren! Men vi blir nok aldri kjent utenfor landet vårt. Vi har Ole Gunnar Solskjær, Thor Heyerdahl og vikingene, men det har ingenting med Oslo å gjøre.

 

GTA ville egentlig ikke passet bedre inn i Oslo enn andre steder, byen skiller seg ikke ut bortsett fra at vi har vel mye natur. Men selvfølgelig ville det vært stilig...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...