Gå til innhold

hvorfor kritiserer dere folk fra Bærum?


MagnusW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en fra Bærum i klassen i fjor... :!:

 

Han trodde at han visste alt!

 

Han fikk kjeft av lærern for og være jævli irriterende!!

 

Samtale:

 

"Bærumfyren" - Skjønte du det?

 

Jeg - Ja!

 

"Bærumfyren" - Er du sikker på at du skjønte det?

 

Jeg - Ja!!

 

"Bærumfyren" - Er du sikker?

 

Jeg - JA!! Jeg er sikker

 

"Bærumfyren" Sikker på det?

Lenke til kommentar

Det med talemåten i bærum/vestkanten, så er det ikke på langt nær alle som snakker "overfint". Bl.a fadderne mine bor i Holmenkollen, men begge kommer fra østkanten ett sted. Jeg mente heller ikke å generalisere noen i mitt inlegg, jeg bare lagde en beskrivelse på en bestemt type mennesker.

 

En del folk som driver samme idrett som meg kommer fra Asker/Bærum og vestkanten, og jeg ser stor forskjell på dem. Noen er totalt idioter, arrogante, gratulerer deg aldri hvis du vinner etc. (og når de vinner selv, er de liksom bare SÅ mye bedre enn de andre). Mens andre er hyggelige og greie og nede på jorda.

 

Må bare få sagt det her:

 

Det værste stedet jeg kan møte folk fra Bærum er hvor jeg har hytte, på Lyngør (sørlandet), eller hvis jeg drar til Kragerø. Det er nemling en ting folk fra Bærum absolutt IKKE kan, og ikke har noe peileing på, nemlig å kjøre båt. De er totalt håpløse! Vi har en 17 fots båt med 60 hester, men jeg klarer alikevel å styre båten, legge til uten å skumpe borti alt og alle, holde fartsgrenser og unngå å kjøre for fort forbi mindre båter.

 

Det klarer ikke folk fra Bærum. De må på død og liv presse seg fram på marinaen, lage riper i andre båter, og i verste fall senke båten ((!) så en som greide dette med en stor båt en gang, han knakk en liten båt i 2 :ermm: ). Og når de skal ut igjen, gir de bånn pinne og lager de feiteste hekkbølgene som får hver eneste båt som ligger fortøyd i nærheten til nærmest å kantre. Hvis jeg ligger stille i vannet og bare driver, soler meg, ett eller annet, må de også kjøre i 40 knop så nærme båten min som mulig, bare på faen!

 

Og det er akkurat samme historien i Oslofjorden.

 

Back to topic. Det må gå an å være bare litt mer imøtekommende og hyggelig ovenfor andre enn bærumsfolk. Det kan da ikke være vanskelig? Ha litt omtanke. Og for å gjenta: jeg mener ikke at alle fra bærum er slik som jeg beskriver, men en god del er det, dessverre.

Lenke til kommentar
Hadde en fra Bærum i klassen i fjor... :!: osv BLABLABLA

Ja vel? Hvorfor deler du dette med oss?

 

Hva faen er greia med "dere." Generalisering er ut btw.

Er jo Bærums 'vennen' din som sier "Bare pga. vi bor i Bærum og fedrene våre har kommet litt lengre opp i systemet og tjener mer enn en gjennomsnitts normann gjør, betyr ikke det at dere kan komme å kritisere og rakke ned på oss?!"

Du skal ikke komme og snakke om at 'vi' generaliserer.

Foresten, bokmål er ingen dialekt. ;)

Har jeg noengang sagt meg enig i hva trådstarter skriver? Er han vennen min? Fordi vi kommer fra samme kommune?

 

Eller kanskje det er fordi, som allrede sagt her, flesteparten fra sossebærum går med skaut, panneband, ca. alle har langt hår som faen er bedre stelt enn de fleste jentene her i Norge. Fordi dere må dusje 3 ganger om dagen, samt pusse tenna etter hver gang dere setter tenna i noe og vaske dere på henda hvis dere er uheldig å støter borti noe som ikke stammer/er fra Bærum.
Flesteparten... Har du egentlig vært her?

 

Generelt sett liker jeg ikke folk fra bærum, slik som andre ikke liker folk fra visse land. Generalisering er ikke ut, er med lysets hastighet på vei inn igjen, takket være deg.

 

Takk skal du ha :)

Bare hyggelig. Antar at du mener meg siden utsagnet "Generalisering er ut" kommer fra meg? Generalisering er på vei inn? Kanskje der du bor. "Btw, er det ikke på tide å høvle over sauene og sette seg på traktoren og fare til naboen der du drikker deg drita på hjemmebrent og setter barn på søstra di."
Lenke til kommentar
Eller kanskje det er fordi, som allrede sagt her, flesteparten fra sossebærum går med skaut, panneband, ca. alle har langt hår som faen er bedre stelt enn de fleste jentene her i Norge. Fordi dere må dusje 3 ganger om dagen, samt pusse tenna etter hver gang dere setter tenna i noe og vaske dere på henda hvis dere er uheldig å støter borti noe som ikke stammer/er fra Bærum.

 

Vet du, jeg dusjer ofte to ganger om dagen. Har jeg gym, blir det tre. WOW! Er det noe galt i å være renslig også nå? Hyggelig å sitte ved siden av en som lukter? Kanskje ikke.

 

Jeg har halvlangt hår, og det tar meg neppe mer enn fem minutter å gni litt hårprodukter og en dra en hånd gjennom det hver morgen.

 

La oss ta f.eks. klassen eller skolen min. Omtrent halvparten av guttene går med bånd, den andre halvparten gjør det ikke. Det er altså neppe mer enn femti prosent som bruker bånd. Og femti prosent, det er ikke flesteparten...

 

I 1996 flyttet jeg til Asker og jobbet i et lite byggefirma inne i Sandvika.

På den tiden var mobiltelefoner noe jeg så på som noe personer fra 16 og oppover brukte. I 1996 var det unormalt at barn hadde mobiltelefon, men ikke i Sandvika. Her kom det småtasser med mobiltelefon, golfbagger, sånne dyre vester (husker ikke merke, NVC eller noe) og pannebånd tuslende.

i 1998 gikk jeg i fjerde eller femte klasse. Da begynte mobiler å bli vanlig her ihvertfall.

 

Unnskyld, meg er det trist å sette opp et hus på 300 kvadrat til et ektepar? Sånn er det, det er et fritt land, og du kan velge å rbuke pengene dine på å reise, eller kjøpe et fint hus. Det er da bare hyggelig om noen eldre mennesker kan avslutte livet sitt i fine omgivelser?!

 

Og angående språk: Jeg har bodd i både Bærum og Oslos vestkant. Og jammen tror du ikke jeg sier jenten, hytten, melken, osv. Og jeg er stolt av det. Jeg er faktisk en stolt person! Får ofte høre at jeg strutter av stolthet. Mulig. Jeg liker det. Om jeg går oppreist, og med nesen hevet, blir det noen forskjell på om jeg går i Adidas og Flava, eller Polo og Lindeberg?

 

Jeg er stolt av mitt bosted. Jeg er patriot. Kanskje tilogmed lokal-patriot!

 

Bærum er et fint sted. Det er den kommunen jeg tilbrakte mine barneår i. Og den kommunen der min farmor og farfar har sin norske residens. Og jeg har ingenting i mot å dra ditt. Stemormor, hun bor på Tveita. Det har jeg mye mer imot. Men så er hun da også STE-mormor. Konklusjon: Bærum er et flott sted. Tveita er det ikke.

Lenke til kommentar

"Ok"

 

Argument: Tviler på at alle dere som sier at i Bærum er det bare pappagutter og at vi tror høyt om oss selv, har i det hele tatt vært der. På den annen side: Det er ufattelig mange klyser og folk som får kick av å lage kvalm, men vis meg et sted hvor sånne typer ikke eksisterer. Bærum har fått et stempel og sånn er det. At _enkelte_ trangsynte mennesker ikke kan gi et sted en sjangse uten å ha vært der blir for dumt.

Lenke til kommentar
Hva faen er greia med "dere." Generalisering er ut btw.

Er jo Bærums 'vennen' din som sier "Bare pga. vi bor i Bærum og fedrene våre har kommet litt lengre opp i systemet og tjener mer enn en gjennomsnitts normann gjør, betyr ikke det at dere kan komme å kritisere og rakke ned på oss?!"

Du skal ikke komme og snakke om at 'vi' generaliserer.

Foresten, bokmål er ingen dialekt. ;)

Har jeg noengang sagt meg enig i hva trådstarter skriver? Er han vennen min? Fordi vi kommer fra samme kommune?

Nei, ikke direkte, men holdningen din indikerer noen av de samme meningene.

Likevel er det tåplig og komme å si at vi generaliserer mens du kan 'forsvare' generaliseringen som 'vennen' din kommer med.

Er foresten enig i at ikke alle folk fra Bærum er noen drittsekker.

Ta fetteren min som er en grei og hyggelig kar, på min alder, fra Bærum. Han er også fullstendig enig i at det regelrett flommer over av pappagutter der.

For det finnes jo nemlig så mange pappagutter der, at det er rent skummelt.

Drittsekker og sosser finner man overalt, ikke bare i Bærum og på Oslo Vest.

Endret av Beistet
Lenke til kommentar
Må bare få sagt det her:

 

Det værste stedet jeg kan møte folk fra Bærum er hvor jeg har hytte, på Lyngør (sørlandet), eller hvis jeg drar til Kragerø. Det er nemling en ting folk fra Bærum absolutt IKKE kan, og ikke har noe peileing på, nemlig å kjøre båt. De er totalt håpløse! Vi har en 17 fots båt med 60 hester, men jeg klarer alikevel å styre båten, legge til uten å skumpe borti alt og alle, holde fartsgrenser og unngå å kjøre for fort forbi mindre båter.

 

Det klarer ikke folk fra Bærum. De må på død og liv presse seg fram på marinaen, lage riper i andre båter, og i verste fall senke båten ((!) så en som greide dette med en stor båt en gang, han knakk en liten båt i 2 :ermm: ). Og når de skal ut igjen, gir de bånn pinne og lager de feiteste hekkbølgene som får hver eneste båt som ligger fortøyd i nærheten til nærmest å kantre. Hvis jeg ligger stille i vannet og bare driver, soler meg, ett eller annet, må de også kjøre i 40 knop så nærme båten min som mulig, bare på faen!

 

Og det er akkurat samme historien i Oslofjorden.

Haha :!: , sosser med masse cash kan ikke kjøre båt. Husker da jeg var 12 år og på ferie i Frankrike, hvor vi leide båt. De rike folka med masse cash kunne ikke kjøre (for ikke å snakke om britene). Selv jeg kjørte rundt i 30 fotern vi leide, og la til kai uten å mose båter og alt det der (og da var jeg 12). Generelt suger sossefolk og briter til å kjøre båt (med untak av Røkke kanskje :roll: )

Lenke til kommentar
Bærum?

 

Er ikke det der alle utlendingene bor?

Neppe... grønland og oslos øskant er nok der du finner flest utlendinger, og generelt i oslo by (untatt vestkanten). I drammen er det også ekstremt mange utlendinger.

 

Edit: Sandnes? det er jo like ved stavanger?

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Generelt suger sossefolk og briter til å kjøre båt (med untak av Røkke kanskje :roll: )

Hvis sossefolk er en slags betegnelse på Bærum og Oslo vest, så er jeg et flott eksempel på det motsatte. Har kjørt båt siden jeg var fem år, og kunne både båtreglene, legge til, rygge, kjøre osv. da jeg var seks. Kjører ofte båt, og kjører sannsynligvis bedre enn deg (:p).

Lenke til kommentar
Generelt suger sossefolk og briter til å kjøre båt (med untak av Røkke kanskje :roll: )

Hvis sossefolk er en slags betegnelse på Bærum og Oslo vest, så er jeg et flott eksempel på det motsatte. Har kjørt båt siden jeg var fem år, og kunne både båtreglene, legge til, rygge, kjøre osv. da jeg var seks. Kjører ofte båt, og kjører sannsynligvis bedre enn deg (:p).

Siden båter er relativt vanlig blandt "de nevnte innbyggergruppene", kan jeg ikke skjønne at "alle" ikke kan kjøre båt. Tenk på alle de som bor i innlandet, og som kanpt har sett en båt.. Jeg tør påstå at de fleste er bedre enn det.

Lenke til kommentar

@Cheezcake og Bandidospelle:

Håper inderlig dere skjønner at innlegget mitt vasser i ironi..

 

@Cheezcake:

Ja, jeg kommer fra nord, men vi har ikke traktorer her, eller sauer. Heimbrenten florerer ja, men innavling er abligøyer vi ikke bedriver her hvertfall :)

Må nok _litt_ lenger inn i landet for å finne det ;)

Lenke til kommentar
I 1996 flyttet jeg til Asker og jobbet i et lite byggefirma inne i Sandvika.

På den tiden var mobiltelefoner noe jeg så på som noe personer fra 16 og oppover brukte. I 1996 var det unormalt at barn hadde mobiltelefon, men ikke i Sandvika. Her kom det småtasser med mobiltelefon, golfbagger, sånne dyre vester (husker ikke merke, NVC eller noe) og pannebånd tuslende.

i 1998 gikk jeg i fjerde eller femte klasse. Da begynte mobiler å bli vanlig her ihvertfall.

 

Unnskyld, meg er det trist å sette opp et hus på 300 kvadrat til et ektepar? Sånn er det, det er et fritt land, og du kan velge å rbuke pengene dine på å reise, eller kjøpe et fint hus. Det er da bare hyggelig om noen eldre mennesker kan avslutte livet sitt i fine omgivelser?!

Jeg skrev 300 kvm i to plan. Det blir totalt 600 kvm boflate. Er litt mye spør du meg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...