Gå til innhold

hvorfor kritiserer dere folk fra Bærum?


MagnusW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den eneste grunnen til at jeg har noe imot en del folk fra Bærum er at de MÅ være bedre enn deg, og samtidig presisere at de er rikere enn deg. Skjønner godt at inntrykket av Bærum er dårlig hos folk flest. Og at trådstarter i tillegg skriver at fedre i Bærum tjener så mye mer enn folk flest, bidrar IKKE til at Bærum virker som et bedre sted.

Det er jo et faktum at fedre i Bærum tjener mer enn fedre i Båtsfjord.

Jaha? Og...? Hva har det med det jeg sa å gjøre? Hvorfor skriver du ikke heller et svar på den første setningen i det jeg skrev?

Jeg sier at en del folk fra Bærum liker å trykke inn at de har mye penger i fjesene til andre. Men, såklart, det gjelder ikke alle, og det er (dessverre) nok av slike luringer overalt, men i Bærum har de en tendens til og samle seg.

Lenke til kommentar

Jeg bor i Bærum, det mest sossete jeg gjør er vel å spille tennis :ermm:

 

Ville ikke si at jeg er så renslig av meg... Dusjer ikke mer enn 2 ganger i uken...

 

Har langt hår, men grer det aldri... bruker aldripannebånd, og gjør mitt årlige innkjøp av klær en gang i året når mamma sier at det er på tide at jeg kaster de gamle klærne... Da drar jeg motvilig med bussen til sandvika og kjøper meg noen billige dongribukser og gensere...

 

Jeg ville absolutt ikke kalle meg soss...

 

EDIT: Jeg får ikke bruke DVDspilleren i huset engang, den er far sin :p

 

EDIT: Det er vel ikke noen som gått på RUD og har IKT eller elektro?

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar
Så for å kjøre i pappas splitter nye Audi A8 må man ha klær som ikke er i rosa?

Ja... ;)

 

Det handler jo forsåvidt verken om klær eller penger, men personlighet. Og det er mange stereotype ting som kan brukes for å vise forakt for en viss type personer.

 

Jeg driter en lang marsj i hvor mye penger de har eller om de liker å ha beltespenne like stor som texas. Det er bare enklere å bruke stereotyper i en diskusjon slik at alle diskuterer på like premisser. :p

Lenke til kommentar

Denne tråden sier vel det meste selv. Jada, det fins klysete pappagutter fra Bærum, men etterhvert som man blir eldre ser man at hvor folk kommer fra har forsvinnende lite betydning. Bortsett fra for de som faktisk tror det da, noe enkeltes posteringer her inn er et glitrende bevis på.

Lenke til kommentar

Har en gutt i klassen som flytta fra bærum til røyken før han beynnte på videregående. Han fikk liksom en Audi S4 (2002) til 18 årsdagen, og var ikke treg med å skryte rundt til alle han kjente, og ikke kjente... Er det som er det kvalmeste med enkelte personer. Den endeløse skrytingen... Akkurat som om vi bryr oss...

 

Hadde de bare ende sagt at de hadde kjøpt det selv (selv om det var foreldrenes penger). Da ville det ikke hørt så ufattelig dumt ut.

 

bare tenk over det her:

"halla hva skjer a? jeg fikk ny bil i går jeg, og du kjører fortsatt rundt i pappas gamle bil haha"

"hei du, har kjøpt meg bil! bli med en tur?"

 

Det mest ekstreme jeg har opplevd er en gang det var fullt på brygga til en restaurant i lyngør, ble vi tilbudt 1000 kr hvis vi dro (vi holdt på å legge til, så kom det noen sossegutter og skulle ha plass). Vi sa ja, men vi sørget for å lage en stygg svart ripe i båten dems med fenderlista vår :D

Lenke til kommentar
Har en gutt i klassen som flytta fra bærum til røyken før han beynnte på videregående. Han fikk liksom en Audi S4 (2002) til 18 årsdagen, og var ikke treg med å skryte rundt til alle han kjente, og ikke kjente... Er det som er det kvalmeste med enkelte personer. Den endeløse skrytingen... Akkurat som om vi bryr oss...

 

Hadde de bare ende sagt at de hadde kjøpt det selv (selv om det var foreldrenes penger). Da ville det ikke hørt så ufattelig dumt ut.

 

bare tenk over det her:

"halla hva skjer a? jeg fikk ny bil i går jeg, og du kjører fortsatt rundt i pappas gamle bil haha"

"hei du, har kjøpt meg bil! bli med en tur?"

 

Det mest ekstreme jeg har opplevd er en gang det var fullt på brygga til en restaurant i lyngør, ble vi tilbudt 1000 kr hvis vi dro (vi holdt på å legge til, så kom det noen sossegutter og skulle ha plass). Vi sa ja, men vi sørget for å lage en stygg svart ripe i båten dems med fenderlista vår :D

Jeg er lovet en liten audi til min atten-årsdag... Gleder meg til det. :)

 

Hva var egentlig vitsen med å lage en ripe på båten deres? Dere er klar over at dere er økonomisk ansvarlig for den ripen? Jeg hadde ihvertfall blitt utrolig sint, ihvertfall om jeg så det. Det var jo tross alt ikke snakk om å kaste dere ut, dere fikk jo jammen kompensasjon. Riper er ganske dyre å utbedre...

 

Det er det jeg blir så provosert over, unødvendig hærverk, fordi man ikke liker klærne og holdningen til eieren(e).

Lenke til kommentar

Det jeg synes går igjen her er at folk "misliker" andre pga, hvordan de går kledd og hva foreldrene har. Er fra Bergen selv, og en tur gjennom sentrum ser jeg flere med "pannebånd" og rosa skjorter etc. Men skjønner ikke hvorfor folk ser ned på noe pga det. Greit nok hvis de er slaskete pappa-dalter som går rundt å skryter av pengene sine og rakker ned på andre som ikke er like "velstående". Men uansett så er det en del fordommer her..

 

Litt rotete innlegg, men konklusjonen her er da. Det er ikke det ytre som teller ;)

Lenke til kommentar

Siden de fleste her virker overbevist om at ungdom fra Bærum er slappe, dumme og bortskjemte pappagutter burde dere egentlig være fornøyd med at de ikke vil greie seg på sikt. Snakker da om hva som vil skje når de skal greie seg på egen hånd, selvfølgelig vil sikkert mange ha mer penger mellom hendene i oppstartsfasen, men tror nok det er mindretall som får jobbe i pappas bedrift.

 

Forøvrig er jeg ikke enig i at folk fra Bærum kan karakteriseres som dere gjør, kansje på utseende, men ikke oppførsel.

Lenke til kommentar
Hva var egentlig vitsen med å lage en ripe på båten deres? Dere er klar over at dere er økonomisk ansvarlig for den ripen? Jeg hadde ihvertfall blitt utrolig sint, ihvertfall om jeg så det. Det var jo tross alt ikke snakk om å kaste dere ut, dere fikk jo jammen kompensasjon. Riper er ganske dyre å utbedre...

 

Det er det jeg blir så provosert over, unødvendig hærverk, fordi man ikke liker klærne og holdningen til eieren(e).

hvis de har råd til å betale 1000 spenn for at de skulle flytte seg har de råd til å betale for ripa også.

 

Greit, jeg har kanskje uttalt meg dårlig, og blitt opfattet galt. Trekker derfor det jeg sa, tilbake.

fint

Lenke til kommentar
hvis de har råd til å betale 1000 spenn for at de skulle flytte seg har de råd til å betale for ripa også.

Det er sånne kvalme holdninger jeg ikke liker. "Han har råd til en ny bil, så jeg stjeler denne jeg". Akkurat samme forsvar. Synes du det ville vært OK? neppe.

 

Det er jo mulig VIP-fondet til restauranten f.eks. betalte dere 1000 kroner?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...