Gå til innhold

hvorfor kritiserer dere folk fra Bærum?


MagnusW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, Jeg slenger ikke på asker å rund der, For de prater ikke sånn som dere, Nasale pappagutter.

Herregud. Nei, det er klart. Hva tenker jeg med? Det er en helt enorm forskjell på talemålet i Asker og Bærum.

 

Når du blir eldre kanskje du kan reise litt rundt og få litt innblikk i at det faktisk finnes variasjoner av "mennesketyper" overalt du drar.

 

Hva faen er greia med "dere." Generalisering er ut btw.

Lenke til kommentar

Jeg bor da like utenfor drammen (10 min) i røyken kommune. Det er et faktum at uansett hvor jeg drar ut på byen (om det er drammen, sandvika eller oslo) så støtter jeg på hva vi her kaller "bærum-blærer".

 

Det vi mener med bærum-blærer (for all del, vi dømmer ikke ALLE fra bærum) er de som 1. går med pannebånd/skaut rundt hodet, 2. snakker fisefint (;melken;far;klokken;morgen;etc) 3. generellt blærete/yppete og ekkel oppførsel.

 

Det ender som regel opp som det her: Vi er ett eller annet sted på byen, så kommer dem og skal ha plassen vår/damene våre etc., vi sier nei, de insisterer, det blir bråk, de får pryl og vi blir kasta ut. Det slår ALDRI feil.

 

EDiT: En annen ting jeg kom på, er at hvis noen kritiserer meg for hvor jeg kommer fra, så sier jeg "ja vel, da er vel der jeg bor et møkkasted", men hvis noen kritiserer folk fra berum er det liksom "hvor for det? hva mener du? hei du! vi er rikere enn deg så hold kjeften din!"

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Født og oppvokst i bærum (bor praktisk talt oppå grensa til oslo, men alikevel bærum...)

 

Og jeg er enig i at det er vanvittig mange jævler og sosser her som er slitsomme å bare se på... Jeg derimot vil ikke anse meg som en av dem, men jeg får så utrolig mye dritt slengt min retning bare fordi jeg er fra bærum, det sier litt om alle andres manglende tolerans og innsikt... Lenge leve diskrimering, eller hva?

 

Og man finner like stort antall usmakelige personer i alle andre deler av landet, tro meg.

Lenke til kommentar
Dere har ekkel dialekt.

Bærum Blærum.

Dialekt? Vi snakker bokmål... Forklar deg.

Du kan ikke snakke bokmå eller nynorsk. Det er skriftspråk. Man snakkker dialekter i Oslo også selv om dialektene ligner på bokmål.

I både Oslo Vest og Bærum snakker vi det nærmeste man kommer bokmål. Bare innse det.

 

Æsj, Bærum er teit. Bare pappagutter som prøver å leke Holmenkollåsen og høy inntekt. Kan ikke JoachimR komme å hakke litt på vår kjære bærumsgutt her? 
JoachimR har bodd tre år av sin barndom i et deilig hus i Bærum. Pappaen til Joachim er en ekte bærumsgutt, som har bodd over halve året der. Ser derfor ingen grunn til å rakke end på Bærum. Selvsagt er det en del av "oss" her i Oslo (vest) som ser ned på Bærum, men jeg ser ingen grunn til det. Særlig Bærum Øst, er veldig liten forskjell fra Oslo Vest. Samme moter, mye av de samme festene, etc.

 

Det vi mener med bærum-blærer (for all del, vi dømmer ikke ALLE fra bærum) er de som 1. går med pannebånd/skaut rundt hodet, 2. snakker fisefint (;melken;far;klokken;morgen;etc) 3. generellt blærete/yppete og ekkel oppførsel.

Da er jeg sikkert en "bærum-blære"... :ermm:
Lenke til kommentar
Det vi mener med bærum-blærer (for all del, vi dømmer ikke ALLE fra bærum) er de som 1. går med pannebånd/skaut rundt hodet, 2. snakker fisefint (;melken;far;klokken;morgen;etc) 3. generellt blærete/yppete og ekkel oppførsel.

Enig med Feh! Gutter med klut rundt hodet og diamanter i ørene liker vi ikke...

Kommer forresten fra samma sted som deg Feh (Røyken), og jeg legger heller ikke skjul på at det er et møkkasted dersom noen skulle mene det :D

Endret av knutmarius
Lenke til kommentar
Det vi mener med bærum-blærer (for all del, vi dømmer ikke ALLE fra bærum) er de som 1. går med pannebånd/skaut rundt hodet, 2. snakker fisefint (;melken;far;klokken;morgen;etc) 3. generellt blærete/yppete og ekkel oppførsel.

Enig med Feh! Gutter med klut rundt hodet og diamanter i ørene liker vi ikke...

Kommer forresten fra samma sted som deg Feh (Røyken), og jeg legger heller ikke skjul på at det er et møkkasted dersom noen skulle mene det :D

Jeg er sikkert passende til alle punktene, selv om nummer tre ikke er noe jeg kan bedømme selv. Og hvorfor liker ikke "vi"/dere det? Har der enoe imot det? Hvile kommuner og bydeler i Norge bidrar med mest skatt? Kan det være Bærum, Ullern og Vestre Aker?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...