Gå til innhold

hvorfor kritiserer dere folk fra Bærum?


MagnusW

Anbefalte innlegg

Den eneste grunnen til at jeg har noe imot en del folk fra Bærum er at de MÅ være bedre enn deg, og samtidig presisere at de er rikere enn deg. Skjønner godt at inntrykket av Bærum er dårlig hos folk flest. Og at trådstarter i tillegg skriver at fedre i Bærum tjener så mye mer enn folk flest, bidrar IKKE til at Bærum virker som et bedre sted.

 

Jeg har familie i Bærum, så jeg har vært der, ja.

 

BTW: Rosa plagg på gutter er stygt. Om det er trailercaps eller t-skjorter, uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den eneste grunnen til at jeg har noe imot en del folk fra Bærum er at de MÅ være bedre enn deg, og samtidig presisere at de er rikere enn deg. Skjønner godt at inntrykket av Bærum er dårlig hos folk flest. Og at trådstarter i tillegg skriver at fedre i Bærum tjener så mye mer enn folk flest, bidrar IKKE til at Bærum virker som et bedre sted.

Det er jo et faktum at fedre i Bærum tjener mer enn fedre i Båtsfjord.

 

BTW: Rosa plagg på gutter er stygt. Om det er trailercaps eller t-skjorter, uansett.
Kanskje ikke jenten din liker det, men det er det mange andre som gjør!

 

det virker som at enkelte personer fra bærum har råd til å bruke penger til dopapir.
Alle bruker da penger på toalettpapir? Skjønte ikke helt den sammenligningen.

 

 

1. Sykelig opptatt av penger og statussymboler.

Det er hyggligere å snakke om aksjekurser eller klær, enn om de nyeste traktorene fra Felleskjøpet.

2. Ikke bare ser de på seg selv som "litt bedre" fordi pappa driter penger, de er også dumme nok til å fortelle det til andre. (Selv om de ikke skjønner at de gjør det selv.)

Hvis det å slå fast et faktum (at man tjener mer enn gjennomsnittet i Bærum og Oslo Vest f.eks.), er å fortelle at pappa er rik, og heve seg over de andre, da skal det jo heller ikke mye til da...

3. Alle pengene gjør at de drar damer mer enn oss. (Aka "De Rike og De Pene")
Kan bare fortelle deg at de jentene som kommer til deg fordi de har hørt rykter om familien din, er de som er minst å samle på. dessverre oppdaget jeg det litt sent...
4. De oppretter web-steder som www.rikegutter.com

Og så? Dessuten vart vel den fra Tønsberg. Noe kan dere misunnelige få igjen for www.SpisDeRike.net Herregud, plager en nettside deg?

5. Punkt nummer 1 gjør at de blir dumme og overfladiske.

Vel. Tydelig at du ikke kjenner noen derfra. Og gjør du, og fortsatt mener det, er jeg stolt over å være "dum og overfladisk".

6. De er stolte over å være dumme og overfladiske.

Ja, nettopp!

7. De generaliserer alt for mye. 

Jeg synes det ser ut som om VI blir utsatt for generalisering jeg...

Lenke til kommentar

Trangsynt?

Er det trangsynt å tro at alle som ikke er fra Bærum kjører traktor og handler på Felleskjøpet?

Dere tror jo at ALLE i Bærum er noen overlegne "faggiter" som klær seg i rosa, bruker *BLING* og driter penger?

 

Ja, disse finnes de også; og ja, jeg er kanskje en av de.

Lenke til kommentar
Dere må spesifisere om dere mener _alle_ i Bærum, eller bling-bling-keege-kara

Selfølgelig det siste, har ingenting i mot folk bare fordi de kommer fra et spesifikt sted.

Unskyld meg, men det virker som en del synes det. Og dessuten, jeg ser ingenting galt å være keeg å gå med bling i øret heller. Men dere derimot, får sjokk av det, mens østkantgutter i saggebukser og flava-kær, det er liksom helt greit og normalt..

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Unskyld meg, men det virker som en del synes det. Og dessuten, jeg ser ingenting galt å være keeg å gå med bling i øret heller. Men dere derimot, får sjokk av det, mens negere i saggebukser og falve-kær, det er liksom helt greit og normalt..

Jeg synes begge deler er helt latterlig og teit. Hvorfor i alle dager skal jeg synes to realtivt make og latterlige show-off kulturer opererer på forskjellige premisser? Begge to kommmer til å forsvinne inn i glemmeboken uansett (slik som 80-tallet heh).

 

Og selvfølgelig har jeg jo bygget opp en del fordommer mot folk fra Bærum, men det gjør ikke at jeg ikke kan bli kjent med de.

Lenke til kommentar
Jeg synes det å si at de som bor i Oslo Vest er rikere enn alle som bor i Oslo Øst, blir litt for dumt. Vi kunne godt ha bodd der vi også, vi har bare prioritert annerledes.

Ja, det meste handler om prioriteringer. Men akkurat når man kommer til bosted, så er det ganske store forskjeller. Et hus på 400 kvadrat er jo en del millioner dyrere på Bestum enn på Tveita.

 

Men ellers er jeg enig i det med prioriteringer, alle kan kjøpe en gosse-jakke hvis de vil.

Lenke til kommentar
* snip *

JoachimR, denne gangen tar du KAKA! :thumbup:

 

Først går du rett i forsvar for "Blærumsmåten" å være på. Deretter lever du opp til flere av mine fordommer med bl. a. denne:

Det er jo et faktum at fedre i Bærum tjener mer enn fedre i Båtsfjord.

Så presterer du å si at jeg umulig kan kjenne noen fra Bærum. :roll:

Til sist sutrer du over at jeg generaliserer, uten å klare å absorbere et milligram av ironi.

 

Hvis du hadde et snev av sosial intelligens hadde du ledd høyt av min post, og holdt munn om at du var så selvgod at du vil vise for andre at du er rik og "vellykket".

 

Og ja, jeg kjenner flere fra Bærum. F.eks et par hyggelige gutter på min arbeidsplass. Når jeg sier jeg ikke liker "Bærumsgutter" så tenker jeg på den stereotypen du tydeligvis lever opp til.

 

Du kan si jeg generelt har lite til overs for snobbete mennesker, også "snobb wannabees". Det at folk har penger plager meg ikke. Husk: Lottomillionærer er ikke helt som andre millionærer. :D

 

Edit: Skrivefeil.

Endret av hilram
Lenke til kommentar
Trangsynt?

Er det trangsynt å tro at alle som ikke er fra Bærum kjører traktor og handler på Felleskjøpet?

Dere tror jo at ALLE i Bærum er noen overlegne "faggiter" som klær seg i rosa, bruker *BLING* og driter penger?

 

Ja, disse finnes de også; og ja, jeg er kanskje en av de.

Og du klager på generalisering. Virker som om du tror at alle som ikke kommer fra rikingsteder (aka. bærum, oslo vest) råner rundt med traktoren utenfor Esso i felleskjøpet dress og Fatland caps.

Lenke til kommentar
* snip *

JoachimR, denne gangen tar du KAKA! :thumbup:

 

Først går du rett i forsvar for "Blærumsmåten" å være på. Deretter lever du opp til flere av mine fordommer med bl. a. denne:

Det er jo et faktum at fedre i Bærum tjener mer enn fedre i Båtsfjord.

Blærumsmåten, jaha. Tror ikke det nei. Jeg bor per i dag i bydel Ullern, forhenværende nummer 20 i Oslo.

 

Kommer du her å benekter at den gjennomsnittlige faren i Båtsfjord tjener mindre enn en gjennomsnitlig far i Oslo Vest eller Bærum? Unnskyld meg, men i så tilfelle er du langt ute på viddene.

 

Hvis du hadde et snev av sosial intelligens hadde du ledd høyt av min post, og holdt munn om at du var så selvgod at du vil vise for andre at du er rik og "vellykket".
Jeg har et godt liv, og har ingen problemer med å vise det. Det har stort sett ikke andre heller. Skal jeg heller late som om faren min heter Ronny og sitter i fengsel? Eventuelt jobber på fiskesorterings-fabrikken? Tror ikke det nei.

 

Du kan si jeg generelt har lite til overs for snobbete mennesker, også "snobb wannabees". Det at folk har penger plager meg ikke. Husk: Lottomillionærer er ikke helt som andre millionærer.

Lottomillionærer er overhodet ikke som andre millionærer. De fleste har aldri hatt en femsifret beløp på kontoen sin før, og har ikke noe greie på investeringer eller lignende. Har ikke helt sansen for slike.

 

Man er ikke snobbete, fordi om man er moteriktig. :)

 

Vær så snille, ikke forhåndsdøm meg nå. Men det er jo slik det fungerer. Jeg er en snill gutt, og mamma har en vennine som er meget vellykket, men som likevel bor på Tveita.

Lenke til kommentar
Vær så snille, ikke forhåndsdøm meg nå. Men det er jo slik det fungerer. Jeg er en snill gutt, og mamma har en vennine som er meget vellykket, men som likevel bor på Tveita.

:!: * tørker tårer *

 

Min mamma har faktisk en veninne i Båtsfjord. Etter mine kriterier er hun vellykka - har mann, hus, barn og en jobb hun trives med. Jeg tror det fungerer bra mellom henne og gubben også. :D

 

Men de driter ikke penger, så etter din målestokk er de vel bare røkla. :whistle:

 

PS. JoachimR, jeg er også en snill gutt, når jeg vil... :devil::green:

Lenke til kommentar
Vær så snille, ikke forhåndsdøm meg nå. Men det er jo slik det fungerer. Jeg er en snill gutt, og mamma har en vennine som er meget vellykket, men som likevel bor på Tveita.

:!: * tørker tårer *

 

Min mamma har faktisk en veninne i Båtsfjord. Etter mine kriterier er hun vellykka - har mann, hus, barn og en jobb hun trives med. Jeg tror det fungerer bra mellom henne og gubben også. :D

 

Men de driter ikke penger, så etter din målestokk er de vel bare røkla. :whistle:

 

PS. JoachimR, jeg er også en snill gutt, når jeg vil... :devil::green:

Hun jeg snakker om er tidligere norgesmester i en sportsgren, og både hun og mannen er advokater. Hvorfor de vil bo der, er for meg uforståelig... Men de har en flott villa og et relativt stort svømmebasseng. Jaja, men litt ille når den minste gutten deres har fått tveita-dialekt. Stakkars... :(

 

Kriteriene er nok forskjellige, men det gjennomgående poenget her er at DU forhåndsdømmer femti prosent av Bærums befolkning. Det kan vi ikke tollerere!

 

 

Jeg har aldri hørt om noen som driter penger, så hvorvidt de er pene mennesker, det vurderer jeg på andre ting.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...