Gå til innhold

hvorfor kritiserer dere folk fra Bærum?


MagnusW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor de vil bo der, er for meg uforståelig... Men de har en flott villa og et relativt stort svømmebasseng. Jaja, men litt ille når den minste gutten deres har fått tveita-dialekt. Stakkars... :(

 

:dontgetit:

 

Det har ikke slått deg at ikke hele Oslos befolkning kan bo på Oslo Vest?

 

Du bør legge av deg den ovenfraogned-holdningen før du begynner på VGS; det finnes flotte mennesker overalt, og selv om man bor på Øst betyr det absolutt ikke at man er dårligere stilt. Ullern er jo ikke akkurat kremen av vest heller, så skjønner ikke hvorfor du skryter av å bo der?

Lenke til kommentar
Hvorfor de vil bo der, er for meg uforståelig... Men de har en flott villa og et relativt stort svømmebasseng. Jaja, men litt ille når den minste gutten deres har fått tveita-dialekt. Stakkars... :(

 

:dontgetit:

 

Det har ikke slått deg at ikke hele Oslos befolkning kan bo på Oslo Vest?

 

Du bør legge av deg den ovenfraogned-holdningen før du begynner på VGS; det finnes flotte mennesker overalt, og selv om man bor på Øst betyr det absolutt ikke at man er dårligere stilt. Ullern er jo ikke akkurat kremen av vest heller, så skjønner ikke hvorfor du skryter av å bo der?

Ullern er et flott sted. Jeg har også bodd på Vinderen, Frogner, og som sagt i Bærum. Bare pass deg, kanskje jeg kommer til Handelsgym! :p

 

Jeg har ingen ovenfra og ned-holdning. Men jeg tenker mitt om mennesker som kler seg i sort, eller som elsker sagge-bukser.

 

Jeg er klar over at det finnes greie mennesker i øst, men jeg har heller dårlig erfaringer...

Lenke til kommentar

blærum er tapersted da.

en haug av sånne "fars bil", "fars båt", "fars penger" folk.

jeg har sett sånne som kommer nedover hit om sommeren,

som står i pappa sin båt alene med en tuborg og trur de er no.

 

eller står i hagan uttafor pappas hytte på tjøme med lang sideslæik og pannebånd, rosa, trange klær osv. og spiller cricket

 

hehe, som dere sikkert skjønner er det sosser jeg sikter til, og sånne folk er det alt for mange av i lærum, de tror de er bedre enn andre fordi pappa har penger, min mening er at de da heller er dårligere.

jeg hater dem/ser ned på dem/banker dem hvis nødvendig, og oppfordrer alle dere andre til å gjøre det samme :thumbup:

Lenke til kommentar
Hun jeg snakker om er tidligere norgesmester i en sportsgren, og både hun og mannen er advokater. Hvorfor de vil bo der, er for meg uforståelig... Men de har en flott villa og et relativt stort svømmebasseng. Jaja, men litt ille når den minste gutten deres har fått tveita-dialekt. Stakkars... :(

 

Kriteriene er nok forskjellige, men det gjennomgående poenget her er at DU forhåndsdømmer femti prosent av Bærums befolkning. Det kan vi ikke tollerere!

 

Nei, det der med forhåndsdømming er en uting. Helt klart. Tveitas befolkning, derimot... :ermm:

 

PS - til du begynner på videregående: Det heter "tolerere" med en "l".

 

PPS. Kanskje du burde endre signaturen din - fjerne det der med "mangfold". Ingen burde bo på Tveita! - Nei vent nå litt! Hva er det jeg sier! Adelen har jo alltid vært avhengig av at flertallet av befolkningen tilhører "den gemene hop"... :whistle:

 

Jeg har aldri hørt om noen som driter penger, så hvorvidt de er pene mennesker, det vurderer jeg på andre ting.

Da er du helt sikkert en av de varme, omsorgsfulle menneskene som mener at skjønnheten kommer innenfra. ;)

Lenke til kommentar
blærum er tapersted da.

en haug av sånne "fars bil", "fars båt", "fars penger" folk.

jeg har sett sånne som kommer nedover hit om sommeren,

som står i pappa sin båt alene med en tuborg og trur de er no.

Fint da. Du har vel hatt sommerjobb du da, for å få råd til båt? :ermm:

 

eller står i hagan uttafor pappas hytte på tjøme med lang sideslæik og pannebånd, rosa, trange klær osv. og spiller cricket
Skal jeg heller ha midtskill?? Hva er galt med sideskill? Jeg har mange ganger vært på Tjømme, så jeg føler meg litt truffet egentlig. At du er en streit liten gutt, som ikke kan finne på å ta på noe annet enn en mørkeblå college-genser er egentlig bare trist.

 

Og det der med cricket, det forstod jeg rett og slett ikke. Er det noe galt i å spille det?

 

 

jeg hater dem/ser ned på dem/banker dem hvis nødvendig, og oppfordrer alle dere andre til å gjøre det samme :thumbup:
Du banker dem faktisk om nødvendig. Oppfordring til vold er ikke bra, forstår du det, gutten min?

 

Nei, det der med forhåndsdømming er en uting. Helt klart. Tveitas befolkning, derimot...
Jeg har nettopp fortalt at det jo finnes fine mennesker der jo! Les det jeg skriver, i det minste.

 

PPS. Kanskje du burde endre signaturen din - fjerne det der med "mangfold". Ingen burde bo på Tveita! - Nei vent nå litt! Hva er det jeg sier! Adelen har jo alltid vært avhengig av at flertallet av befolkningen tilhører "den gemene hop"... 

Som jeg tidligere har fortalt, legger jeg mye mer enn det i mangfold. Mangfold kan også bety konkurranse, at man skal ha et mangfold i markedet etc. Og jeg sier ikke at ingen bør bo på Tveita. Men i følge min tysklærer drog man på studietur til kommunistene i DDR før man skulle bygge Tveita, og det sier litt. De blokkene ser ikke noe koselige ut.
Lenke til kommentar
Hørt om Tveita-gjengen og Hellerud Vidregående skole?

Ja? :)

Det holder for meg. Tveita- Nei takk!

 

EDIT: OK, dette var litt stygt sagt. Bare så det er sagt kjenner vi en familie på Tveita i en flott villa med svømmenbasseng, men jeg ville personlig ikke likt meg så godt der..

Du syns plutselig at Tveita ikke er ille fordi du kjenner èn 'flott' familie derfra? Skjønner godt at du liker USA. Blant 250 millioner tomsinger må det jo finnes noen flotte folk der. :)

 

Trangsynt?

Er det trangsynt å tro at alle som ikke er fra Bærum kjører traktor og handler på Felleskjøpet?

Dere tror jo at ALLE i Bærum er noen overlegne "faggiter" som klær seg i rosa, bruker *BLING* og driter penger?

 

Ja, disse finnes de også; og ja, jeg er kanskje en av de.

For å quote deg selv:

 

Dette provoserer meg veldig! Bare pga. vi bor i Bærum og fedrene våre har kommet litt lengre opp i systemet og tjener mer enn en gjennomsnitts normann gjør, betyr ikke det at dere kan komme å kritisere og rakke ned på oss?!
Endret av Beistet
Lenke til kommentar
At du er en streit liten gutt, som ikke kan finne på å ta på noe annet enn en mørkeblå college-genser er egentlig bare trist.

Heller mørkeblå collegegenser enn rosa pannebånd, for å si det slik..

 

Og det der med cricket, det forstod jeg rett og slett ikke. Er det noe galt i å spille det?

Det ble tatt med for å skape helhetsinntrykket (lage et bilde av de personene han refererer til).

 

Vær så snille, ikke forhåndsdøm meg nå. Men det er jo slik det fungerer. Jeg er en snill gutt, og mamma har en vennine som er meget vellykket, men som likevel bor på Tveita.

Hallo..? Vær så snill og ikke si at det der var seriøst ment..?

Lenke til kommentar
Heller mørkeblå collegegenser enn rosa pannebånd, for å si det slik..

 

 

 

Hvorfor det?

 

Og det der med cricket, det forstod jeg rett og slett ikke. Er det noe galt i å spille det?

Det ble tatt med for å skape helhetsinntrykket (lage et bilde av de personene han refererer til).

Er cricket plutselig blitt sossete nå??

 

Vær så snille, ikke forhåndsdøm meg nå. Men det er jo slik det fungerer. Jeg er en snill gutt, og mamma har en vennine som er meget vellykket, men som likevel bor på Tveita.

Hallo..? Vær så snill og ikke si at det der var seriøst ment..?

Jeg burde nok fordelt det hele på flere setninger. Ellers kan jeg ikke si noe annet enn at det var fullstendig seriøst.
Lenke til kommentar

det med å banke dem var ikke sånn 100% seriøst ment,

men jeg tror uansett du har missforstått litt.

det har ikke noe med at jeg går i streit collage genser (eller hva det nå var du kalte det) tigergutter (sosser) kler seg helt forjævlig, de ser mer ut som jenter enn jentene gjør jo.....

 

og ikke kom her å tru at det er du som skal "fortelle" meg no.

det høres ut som du er en av dem.

 

så JoachimR: er faren din like nyrik som det høres ut som?

og er du bedre enn oss andre på grunn av det?

trukke det nei, tror heller du er en overlegen fyr som ingen liker og som ikke har mer enn kansje en kompis eller to, av den enkle grunn at du er en overlegen pappagutt som ingen liker.

 

jeg har møtt folk fra blærum som er sånn og folk derfra som ikke er sånn, ikke kom å si at jeg ikke vet hva jeg snakker om

 

edit: takk marvil :thumbup:

 

edit2: JoachimR: jeg tørker meg i ræva med tigergutter

Endret av Rykende_Kaffe
Lenke til kommentar
det med å banke dem var ikke sånn 100% seriøst ment,

men jeg tror uansett du har missforstått litt.

det har ikke noe med at jeg går i streit collage genser (eller hva det nå var du kalte det) tigergutter (sosser) kler seg helt forjævlig, de ser mer ut som jenter enn jentene gjør jo.....

Så la oss se ut som jenter da, hvis det er de vi vil. Jeg er ikke enig i karakteristikken, men det er nå så...

 

så JoachimR: har faren din like nyrik som det høres ut som?

og er du bedre enn oss andre på grunn av det?

trukke det nei, tror heller du er en overlegen fyr som ingen liker og som ikke har mer enn kansje en kompis eller to, av den enkle grunn at du er en overlegen pappagutt.

Min pappa jobber svært mye, og vi er nok ikke noen overklasse, heller øvre middelklasse eller noe. Min pappa jobber faktisk ofte 18 timer i døgnet. Han har jobbet seg litt opp, for å si det sånn. Og da fortjener man jammen å bruke de pengene man tjener på sine klienter. Å ha penger, forplikter. Bruk pengene til alles beste. Ved at jeg kanskje kjøper en dyr bukse, kan det hjelpe en butikk til å overleve, og det igjen, fører arbeidsplasser med seg. Tenk på det, alle som er missunnelige på de som bruker mer enn en hundrelapp på en bukse fra dressmann.

 

EDIT: La ikke denne tråden handle om meg..

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
#1. Hvorfor det?

 

#2. Er cricket plutselig blitt sossete nå??

 

#3. Jeg burde nok fordelt det hele på flere setninger. Ellers kan jeg ikke si noe annet enn at det var fullstendig seriøst.

#1. Fordi jeg forbinder rosa pannebånd med andre ting.

Om folk vil gå i rosa klær og slikt og tro dem er/være moteriktige, så kan dem gjerne det. Jeg gjør mine tanker om slike folk, og det vet jeg at JÆVLI mange andre gjør også.

 

#2. Det vet jeg ikke, poenget var helhetsinntrykket av de folka på Tjøme som en persom beskrev her.

 

#3. Dude..

Lenke til kommentar

jo JoachimR, la denne tråden handle om deg.

og en ting til, vanlige folk deler ikke folk inni forskjellige klasser (overklasse, middelklasse osv.)

 

og tror du alle vi andre folk som ikke er like "rike" som deg eller hva faen du nå vil fram til kjøper en bukse til en hundrings på dressman?

ikke noe galt i det men faen heller da, du byner virkelig å irritere meg

Lenke til kommentar
jo JoachimR, la denne tråden handle om deg.

og en ting til, vanlige folk deler ikke folk inni forskjellige klasser (overklasse, middelklasse osv.)

 

og tror du alle vi andre folk som ikke er like "rike" som deg eller hva faen du nå vil fram til kjøper en bukse til en hundrings på dressman?

ikke noe galt i det men faen heller da, du byner virkelig å irritere meg

Denne tråden har sporet helt av nå. Jeg tenker vi ber en moderator stenge den.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...