Gå til innhold

hvorfor kritiserer dere folk fra Bærum?


MagnusW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva vet du om at jeg tror at jeg er mye bedre enn alle andre?!

Grunnen til at jeg skrev dette er at mange tar alle som bor i Bærum under samme kam!

Mange som kritiserer oss for klesstilen vår, hvordan vi oppfører oss og "tar vare på oss selv".

Dette provoserer meg veldig! Bare pga. vi bor i Bærum og fedrene våre har kommet litt lengre opp i systemet og tjener mer enn en gjennomsnitts normann gjør, betyr ikke det at dere kan komme å kritisere og rakke ned på oss?!

 

Ja, hva kan være grunnen?

 

Se, jeg fikset alle leifene i innlegget. :)

Lenke til kommentar

Fordi folk fra Bærum skriver "?!?!?!?" i topic. Man skriver heller ikke slik; "Bærum's" i det norske språk!

 

:p

 

Men fra delvis spøk til alvor: Det værste jeg vet er, er når det kommer byfolk og skal på fjellet. Kjøper seg utstyr til 10-20000 for å gå en tur på ski og så reise hjem igjen til Bærum for å skryte til sine medrikinger.

 

Det er også ofte en slik "her kommer jeg, gjør plass" aura over byfolk når de ikke er på landsbygda.

 

Bærumsfolk har kanskje ikke så godt renome på dette forumet heller siden det for en tid siden var en som kalte seg "Bærumsgutten" eller noe lignende som kom å skrøt av at han hadde fått et budsjett på 50k av faren som han skulle kjøpe seg PC for...

 

Mye annet også, men det er det jeg kommer på nå og det gjelder selvfølgelig ikke alle...

Lenke til kommentar

ENdelig en som kan argumentere litt for seg!

 

JEg er helt enig i at det er bare teit å kjøpe utstyr til 10-20k for en tur på fjellet.

 

DEt jeg synes er merkelig her er at folk går til person angrep på meg? DEt som var mente med denne forum tråden var å få sagt at ikke alle folk fra Bærum er som dere (kanskje) tror.

Synes det er synd at folk har sånne fordommer å dømme folk uten å kjenne de...

Endret av Elorfin
Lenke til kommentar
ENdelig en som kan argumentere litt for seg!

 

JEg er helt enig i at det er bare teit å kjøpe utstyr til 10-20k for en tur på fjellet.

 

DEt jeg synes er merkelig her er at folk går til person angrep på meg? DEt som var mente med denne forum tråden var å få sagt at ikke alle folk fra Bærum er som dere (kanskje) tror.

Synes det er synd at folk har sånne fordommer å dømme folk uten å kjenne de...

Lite tips:

Slipp Shift-knappen litt tidligere.. :)

Lenke til kommentar
ParaNode: Er det rart folk rakker ned på dere når dere(vel, ihvertfall du) kommer med sånn "vi er overgjennomsnitts" holdninger?

 

Cheezcake: En smiley kan noen ganger si mer enn ord.. ;)

?

 

hvor sa jeg at jeg var over noen som helst? Er jeg i det hele tatt fra bærum? Neppe.

Ble i min tid riktignok født i akershus, og bodde på vestli til jeg var 5, men det er vel ærlig talt en stund siden nå.

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig en iboende anti-overklasse-holdning hos folket. Det er ikke uten grunn janteloven har fått godt fotfeste her i landet. Det at folk hater "Bærum" betyr jo ikke nødvendigvis alle fra stedet, men mer den stereotypen stedet har avlet en og annen av. Det blir hva man forbinder med stedet.

 

Enkelte steder får rett og slett bare et stemperl. Her jeg bor, er vi bare dumme, henger på rudebilen med Peder fra Froland, mi lijå Evinrude-motorer, og det er ingenting som litt "Rugla Påmmfri". Ingen har sagt at Arendal er sånn, men så var det disse assosiasjonene, da...

Lenke til kommentar
Dere har ekkel dialekt.

Bærum Blærum.

*Snip* Vi snakker bokmål *snip*

Der sa du det...

Jeg sa det ja...

I og for seg er bokmål en dialekt ja, men jeg syns det blir feil å si at "vi" har ekkel dialekt. Sleng ihvertfall på Oslo + omegn, Asker osv.

 

sluffy: Jaok, vi snakker ihvertfall slik man skriver bokmål.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...