Gå til innhold

hvorfor kritiserer dere folk fra Bærum?


MagnusW

Anbefalte innlegg

Jeg blåser i hvor "blærene" kommer fra. Jeg bor i Fredrikstad og det fins mange typer som beskrevet i tråden i denne "byen". Jeg har en venn som faller under kategorien "snobbete", jeg må heve øyebrynene litt noen ganger på måten han bruker penger, men alt i alt er han en god venn. Det er hvordan man oppfører seg som avgjør om jeg skal mislike personen. De som bor i denne byen her har som regel teit oppførsel. Gah ble rotete...men er trøtt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
@Cheezcake og Bandidospelle:

Håper inderlig dere skjønner at innlegget mitt vasser i ironi..

 

@Cheezcake:

Ja, jeg kommer fra nord, men vi har ikke traktorer her, eller sauer. Heimbrenten florerer ja, men innavling er abligøyer vi ikke bedriver her hvertfall :)

Må nok _litt_ lenger inn i landet for å finne det ;)

Hehe. Det var en spøk. Ironien din skjønte jeg først nå. :blush:

Lenke til kommentar

Si meg, seiler du? :p

 

Er også fra bærum. Gått på skoler kjent for høy snobbefaktor. Det er en holdning blandt endel at man skal vise hele verden hvor mye pappa tjener. Har ikke spesiellt mye tilovers for den typen. Finnes lite som er kjedeligere enn å høre på to idioter rable ivei om hvor velstående de er.

Men slike idioter finner man på de fleste steder uansett hvor man kommer. Det er vel en større andel av dem her, men å stemple alle som sier de kommer fra bærum blir bare helt feil. Skjønner godt at folk ikke liker "bærums stereotypen", den er det vel få som liker. Men det blir litt som å gå rundt å tro at alle som ikke bor i byer eller større tettsteder går rundt i felleskjøpet kjeledress og har traktorlappen.

 

Forresten utrolig morsomt med skikkelige pappagutter i militæret :D

Lenke til kommentar

Hvor er bærum? Er det der alle de "rike å velstående holder til"? Altså, jeg leste første innlegget å jeg gadd ikke lese hele tråden fordi trådstarter slår meg som en typisk bærums-pappagutt. (Correct me if im wrong), men "Fordi fedrene våre tjener mer" jatta jatta jatta. Det er sikkert på grunn av folk som deg, at folk ikke liker bærum generelt. Nok om det.

 

Jada jada, det finnes folk fra bærum som ikke er høyt oppe i systemet, som ikke tjener mye.. Jada jada, ikke alle fra Bærum er sånn. I get it, ok? Jeg skjønner det. Men trådstarter slår meg som en pappagutt som lurer på hvorfor folk ikke liker han, fordi han liker å minne de på at pappa tjener mer enn andre, samt går med rosa pannebånd. :p (Herregud så stygt rosa pannebånd erl, helvette heller, fy faen)

 

End.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Edit: Sandnes? det er jo like ved stavanger?

Jepp. Sandnes kan sammenlignes med Oslo Øst vil jeg tro, mens Stavanger består av strebere som vil bli som dem på Oslo Vest. Eller, det finnes alle slags folk i Stavanger.

 

Det er ikke veldig høy "pakkisfaktor" i Sandnes, i forhold til Oslo. Ikke i det hele tatt faktisk. Jeg kjenner ingen utlendinger en gang.

Lenke til kommentar
Hvor er bærum? Er det der alle de "rike å velstående holder til"? Altså, jeg leste første innlegget å jeg gadd ikke lese hele tråden fordi trådstarter slår meg som en typisk bærums-pappagutt. (Correct me if im wrong), men "Fordi fedrene våre tjener mer" jatta jatta jatta. Det er sikkert på grunn av folk som deg, at folk ikke liker bærum generelt. Nok om det.

 

Jada jada, det finnes folk fra bærum som ikke er høyt oppe i systemet, som ikke tjener mye.. Jada jada, ikke alle fra Bærum er sånn. I get it, ok? Jeg skjønner det. Men trådstarter slår meg som en pappagutt som lurer på hvorfor folk ikke liker han, fordi han liker å minne de på at pappa tjener mer enn andre, samt går med rosa pannebånd. :p (Herregud så stygt rosa pannebånd erl, helvette heller, fy faen)

 

End.

la merke ti det jeg også ("pappaen min tjener mer en din") lol

Lenke til kommentar
Edit: Sandnes? det er jo like ved stavanger?

Jepp. Sandnes kan sammenlignes med Oslo Øst vil jeg tro, mens Stavanger består av strebere som vil bli som dem på Oslo Vest. Eller, det finnes alle slags folk i Stavanger.

 

Det er ikke veldig høy "pakkisfaktor" i Sandnes, i forhold til Oslo. Ikke i det hele tatt faktisk. Jeg kjenner ingen utlendinger en gang.

Det er da masse utlendinger i sandnes, eller i hvert fall en god del. Ikke det at jeg har noe imot det altså. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det er da masse utlendinger i sandnes, eller i hvert fall en god del. Ikke det at jeg har noe imot det altså. :)

Du bor i Stavanger, jeg bor i Sandnes...

 

Kan hende det finnes mange med minoritetsbakgrunn, men hele den "pakkiskulturen" er det lite av her.

Lenke til kommentar
Ikke så unormalt heller.

Jo, her jeg kommer fra er det unormalt. Faktisk, totalt meningsløst.

 

Og en annen ting, jeg skjærer ikke alle under en kam. Jobbet sammen med en som bodde i retning mot Rykkin, altså utafor Bærum, og han var kjempegrei. Kan jo hende fordi familien hans ikke hadde så mye penger pluss at han var minimalistisk.

Han som lærte meg om hvordan ting fungerte dær bla. at sosieteten ble kalt "Bærums-Pamp".

Lenke til kommentar
hold kjeft herpes bitch, ta å hold kjeften litt.

har ikke noe problem med sosser, der jeg bor

blir kalt tr.heims sosse steder. Har aldri hatt problemer med

kles-stilen til folk med holdningen. Jeg er også en lokal patriot.

Litt for patriot? ;)

Lade er ikke akkurat kjent for å være sossested, selv om dere har lade gård.

 

 

Er lite slikt i Tr.heim, men hvis det er noe som er kjent som sossested er det øvre singsaker.

Lenke til kommentar

øvresingsaker = oldmænz

og de ungdommene som jeg kjenner derifra er IKKE sosser, tro meg.

 

og tro meg 1 gang til, lade blir kalt det ;)

men du er jo sikkert over 24år og bor på hybel og spiser grandiosa

 

å vær soss handler ikke bare om å kle seg i dyre klær, inntekten må vær god også!

la oss si når lade har over 6stk. som tjener 10 mill

og et par som tjener over 50mill. For å si det sånt, det er en del rike hær. Og jeg trur de fleste som bor hær har en lønn som er GODT over gjennomsnitts lønna

Endret av ATi-Radeon
Lenke til kommentar
' date='11/03/2005 : 19:13']
Ikke så unormalt heller.

Jo, her jeg kommer fra er det unormalt. Faktisk, totalt meningsløst.

 

Og en annen ting, jeg skjærer ikke alle under en kam. Jobbet sammen med en som bodde i retning mot Rykkin, altså utafor Bærum, og han var kjempegrei. Kan jo hende fordi familien hans ikke hadde så mye penger pluss at han var minimalistisk.

Han som lærte meg om hvordan ting fungerte dær bla. at sosieteten ble kalt "Bærums-Pamp".

Rykkin, det er litt vel langt ute. Steder i Bærum som jeg regner som bra blir jo Østerås, Eiksmarka/en, Haslum, Høvik, Jar og rundt omkring der. Sandvika kan jo gå, men det ligger litt vel langt unna Oslo.

 

la oss si når lade har over 6stk. som tjener 10 mill

og et par som tjener over 50mill. For å si det sånt, det er en del rike hær. Og jeg trur de fleste som bor hær har en lønn som er GODT over gjennomsnitts lønna

Trodde vi hadde slått fast i en annen tråd her at Lade ikke var et spesielt fint strøk av Trondhjem jeg..

 

Si meg, seiler du?

 

Er også fra bærum. Gått på skoler kjent for høy snobbefaktor. Det er en holdning blandt endel at man skal vise hele verden hvor mye pappa tjener. Har ikke spesiellt mye tilovers for den typen. Finnes lite som er kjedeligere enn å høre på to idioter rable ivei om hvor velstående de er.

Men slike idioter finner man på de fleste steder uansett hvor man kommer. Det er vel en større andel av dem her, men å stemple alle som sier de kommer fra bærum blir bare helt feil. Skjønner godt at folk ikke liker "bærums stereotypen", den er det vel få som liker. Men det blir litt som å gå rundt å tro at alle som ikke bor i byer eller større tettsteder går rundt i felleskjøpet kjeledress og har traktorlappen.

 

Nå har det vel faktisk ganske høy riktighet at traktorlapper er utbredt. Hørte en historie fra det stedet som heter Drammen, om at de kjørte traktor til kinoen. Ja...

 

Jeg har seilet ja, seiler ikke aktivt nå lenger.

 

Den stereotypen dere fremstiller, den blir bare gal. Jeg kan f.eks. snakke vilt om en aksjeportefølge til en annen, men kanskje ikke en tredje, som ikke vet hva en split er... Man ser an den man snakker med, og noen er det naturlig å snakke om dagens topic i Finansavisen. Andre kan man snakke om Lost-episoden med. Gode venner kan man snakke om alt med. :)

 

Jeg er en stolt gutt. Pappagutt, og stolt av det! Bærum har jeg også røtter i!

 

JA! LET'S ROLL!

Lenke til kommentar
øvresingsaker = oldmænz

og de ungdommene som jeg kjenner derifra er IKKE sosser, tro meg.

Det jeg sier, Tr.heim har egentlig ikke noen sosseplass. Men er det noen sted som er kjent for det, så er det Singsaker. Det var også Tr.heims sosseplass.

 

Jeg har nok bodd i Tr.heim lenger enn deg, og jeg har _aldri_ hørt at lade er blitt kallt et sossested. Og ja, jeg kjenner veldig mange derfra.

 

men du er jo sikkert over 24år og bor på hybel og spiser grandiosa

Meget saklig

Lenke til kommentar
Trodde vi hadde slått fast i en annen tråd her at Lade ikke var et spesielt fint strøk av Trondhjem jeg..

blitt kåret til tr.heim fineste strøk. Da mener jeg fagerheim dær i lade jeg bor

Lillestrøm har også blitt kåret til noe sånt, men det betyr jo overhodet ikke at det er det..

 

EDIT: Denne tråden handler om Bærum, ikke Trondheim.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...