Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lurt av Telenor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har knallerfaringer med Telenor, har hatt andre isper før, og kjenner andre som har hatt andre. Stabilt, 5 sek å komme gjennom på support, og en del geniale tjenester. Husker tia da jeg satt 45 min å venta på å komme gjennom hos Tiscali.

 

Er vel sånn at er ingen som forteller om at de er fornøyde, men at alle er kjapt ute hvis de møter på et lite trøbbel, og med markedsandelen til Telenor så får dette det til å høres som om Telenor er et drittselskap.

Er alltid slik at markedslederen får mest pes, nevner i fleng, Telenor, Elkjøp, SAS, Nokia osv. Men de kan da vel ikke være så ille siden de er markedsledere?

 

Til de/den som sa at de ikke betaler ekstra hos NGT for linjeleie, når man ikke har telefon, har dere sjekket prislista til NGT?

 

http://www.ngt.no/privat/priser/

 

sjekk hva stjerna på de 3 minste abbene betyr........... på de større linjene har dem sikkert allerede kalkulert inn den kosten:)

Endret av geokri
Lenke til kommentar
Etter å ha sjekket fakturaene med egne øyne nå ser jeg at det er snakk om "Internett Pluss" (149,- i mnd.) som hun har betalt i tillegg til "Online ADSL". Altså har hun betalt for både oppringt internettforbindelse og ADSL. Det var jo dumt :) Søstra mi er ikke så inne i dette internett greiene så hun har sikkert trodd hun måtte betale Internett Pluss og Online ADSL for å ha Internett. De høye regningene trodde hun var forårsaket av et analogt abbonement, ettersom hun mente at Bravida gubben sa det. Hun fortalte meg at hun har hatt ADSL i et helt år nå, så da har hun betalt 1788,- mer enn hun har behøvd. Sånn kan det gå. Får iallefall avslutte det abbonementet nå da.

Har sett den der ulvevideoen fra Telenor. Tro faktisk vi ettehvert bør få ett større bur som beskytter lille Rødhette mot hele Telenorsystemet.

 

Verre ulver skal man lete lenge etter. Sett noen sauebønder på dem. ;-)

Lenke til kommentar
Har sett den der ulvevideoen fra Telenor. Tro faktisk vi ettehvert bør få ett større bur som beskytter lille Rødhette mot hele Telenorsystemet.

 

Verre ulver skal man lete lenge etter. Sett noen sauebønder på dem. ;-)

Så at søstra ikke vet hva hun betaler for er altså Telenor sin skyld? Funker dette i så fall overfor andre selskaper også? Hva med de som har en skikkelig fet linje fra Catch, men som egentlig kunne klart seg med den minste? Burde ikke da Catch sørge for at disse ikke betaler mer enn de egentlig trenger?

 

Og hva med de som har valgt et mobilabbonement hos Chess hvor de betaler mer enn de egentlig hadde trengt? Bør Chess ringe dem og spørre om de er sikre på at de har peiling på hva de har valgt, og så foreslå at de egentlig burde bytte abonnement?

 

Det får da være måte på hva man skal dytte over skylden til Telenor for.

Lenke til kommentar
Så at søstra ikke vet hva hun betaler for er altså Telenor sin skyld? Funker dette i så fall overfor andre selskaper også? Hva med de som har en skikkelig fet linje fra Catch, men som egentlig kunne klart seg med den minste? Burde ikke da Catch sørge for at disse ikke betaler mer enn de egentlig trenger?

 

:nei::nei::nei::nei::nei::nei::nei::nei::nei::(

 

Jeg gir opp... takk for meg for denne gangen...

Lenke til kommentar

ok... et forsøk til...

Etter å ha sjekket fakturaene med egne øyne nå ser jeg at det er snakk om "Internett Pluss" (149,- i mnd.) som hun har betalt i tillegg til "Online ADSL". Altså har hun betalt for både oppringt internettforbindelse og ADSL.

 

Skal vi begynne å dele ut skyldsp.mål er det jo lett å skylle på forbrukeren, vi har jo alle et ansvar når vi kjøper en "vare" Men telenor av alle, burde vite at folk har forskjellig kunnskap om div tjenester, burde ikke det minste de kunne ha gjort vert å opplyse kjære søssa om at hun hadde 2 forbindelser, og evt kontolert om hun trengte begge...

 

Hvis vi skal sammenlikne med noe bør det vel heller være at man bestiller to flybilletter på samme dag til samme tid i samme selskap, et fly skal til Tokyo, det andre til Australia.... Det bør blinke noen varsjellamper hos de fleste...

 

 

Men dere....!

Nå snakker vi om noe hyggelig...

Lenke til kommentar
Skal vi begynne å dele ut skyldsp.mål er det jo lett å skylle på forbrukeren, vi har jo alle et ansvar når vi kjøper en "vare"

Vel, den norske forbrukeren er overbeskyttet synes jeg.

Folk burde heller læres opp til og håntere sine interesser enn og dulles inn i et lovverk som ukritisk antar at forbrukere er lallende idioter som trenger verge og rettigheter som er litt vel store, alt dette koster penger.

Lenke til kommentar
er det noen her som har noen gode erfaringer med telenor? anyone??? så lar jeg folket bestemme, da vil vi vel få et lite innblikk....

Telenor går som en kule på Oslo Børs og har vel gjort det i to år nå. Sånn suksess får man ikke uten fornøyde og betalingsvillige kunder.

 

Jeg regner det som langt sterkere argumenter enn den klaginga di.

 

På den annen side tror jeg det er en myte at det er mye mer problemer med NGT enn Telenor. Jeg mener at det inntrykket har oppstått pga det har vært (og kanskje fortsatt er) vanskelig å få kontakt med kundeservice i NGT og folk derfor sprer sin vrede mot NGT i diverse fora.

Lenke til kommentar
ok... et forsøk til...
Etter å ha sjekket fakturaene med egne øyne nå ser jeg at det er snakk om "Internett Pluss" (149,- i mnd.) som hun har betalt i tillegg til "Online ADSL". Altså har hun betalt for både oppringt internettforbindelse og ADSL.

 

Skal vi begynne å dele ut skyldsp.mål er det jo lett å skylle på forbrukeren, vi har jo alle et ansvar når vi kjøper en "vare" Men telenor av alle, burde vite at folk har forskjellig kunnskap om div tjenester, burde ikke det minste de kunne ha gjort vert å opplyse kjære søssa om at hun hadde 2 forbindelser, og evt kontolert om hun trengte begge...

Det er faktisk ikke Telenor sin oppgave å kontrollere om folk klarer å lese regningene sine. Det er heller ikke Telenor sin oppgave å ringe rundt til kunder for å spørre om de virkelig vil ha de tjenestene de betaler for. Derfor sendes det ut regninger som spesifiserer nøyaktig hva pengene dine går til.

 

Greit at du ikke liker Telenor, men du kunne jo prøve å holde deg på et hvertfall tilnærmet realistisk nivå i hva du skal gi dem skylden for.

Lenke til kommentar
Det er faktisk ikke Telenor sin oppgave å kontrollere om folk klarer å lese regningene sine. Det er heller ikke Telenor sin oppgave å ringe rundt til kunder for å spørre om de virkelig vil ha de tjenestene de betaler for. Derfor sendes det ut regninger som spesifiserer nøyaktig hva pengene dine går til.

 

Greit at du ikke liker Telenor, men du kunne jo prøve å holde deg på et hvertfall tilnærmet realistisk nivå i hva du skal gi dem skylden for.

Personlig vil jeg se på kjøp av ADSL som en oppgradering av internettabonnementet mitt (dersom jeg hadde isdn/analog fra før).

 

Det burde derfor gå automatikk i slettingen av det gamle abonnementet. Hva som står på fakturaen og hva kunden leser er irrelevant i forhold til den problemstillingen.

 

Dersom jeg hadde oppgradert abonnementet mitt fra NGT Delta til Ecco, ville jeg ha forventet at Delta-abonnementet ble slettet automatisk (noe det sikkert hadde blitt, ettersom NGT ruler).

 

edit: leif

Endret av gunlovin
Lenke til kommentar
Jeg hadde veldig gode erfaringer med en avdeling i det som var Telenor Bedrift.

 

Men nå er hele avdelinga lagt ned og folkene der sparket ut slik at ingen skal risikere å møte på dyktige folk som kan noe.

Jeg jobbet i Telenor Bedrift i noen år.. :w00t: Vår avdeling ble ikke lagt ned, men fikk nytt navn, og ble til slutt solgt ut av Telenor.

 

Ellers har jeg så og si utelukkende gode erfaringer med Telenor. Syns de er fair, hjelpsom og effektiv. Jeg er ikke akkurat storfornøyd med prispolitikken og måten de holder tilbake en naturlig utvikling på men de aller fleste som jobber med dette er vel som oss. Ikke spesielt onde og ikke spesielt dumme

Lenke til kommentar

Dersom søsteren det er snakk om her har veldig lite teknisk innsikt, er det godt mulig at hun ikke skjønte hva montøren prøvde å fortelle henne; at det blir dyrere med ADSL dersom hun ikke har telefonlinje.

Kunden har ikke alltid rett; de er mennesker de også.

Og angående ISDN-linjen hennes, kan vel ikke en forvente at Telenor skal stenge denne automatisk? Det er mange som har både ISDN og ADSL fordi de trenger flere telefonlinjer.

Lenke til kommentar
Personlig vil jeg se på kjøp av ADSL som en oppgradering av internettabonnementet mitt (dersom jeg hadde isdn/analog fra før).

 

Det burde derfor gå automatikk i slettingen av det gamle abonnementet. Hva som står på fakturaen og hva kunden leser er irrelevant i forhold til den problemstillingen.

 

Dersom jeg hadde oppgradert abonnementet mitt fra NGT Delta til Ecco, ville jeg ha forventet at Delta-abonnementet ble slettet automatisk (noe det sikkert hadde blitt, ettersom NGT ruler).

Når jeg var kunde hos Telenor hadde jeg ISDN og et abonnement på oppringt forbindelse. Jeg bestilte ADSL når det ble tilgjengelig der jeg bodde. Dersom de hadde kansellert ISDN-linjen og abonnementet på oppringt internett når jeg bestilte ADSL hadde jeg blitt forbanna på dem. At jeg bestiller et nytt produkt er på ingen måte ensbetydende med at jeg ønsker å fjerne de andre urelaterte produktene jeg har fra konsernet.

 

Og sammenligne med å oppgradere hastigheten på en ADSL-linje blir ikke helt riktig. Oppringt internett, ISDN-linje og ADSL er tre vidt forskjellige produkter. Endring av hastighet på ADSL linje fra samme leverandør blir noe annet. Dersom du derimot hadde bestilt en helt ny linje fra NGT kan vi jo snakke sammenligning. Og de hadde neppe kansellert det andre abonnementet ditt automatisk.

Lenke til kommentar

Når det gjelder erfaringer med telenor. Når jeg bodde hjemme så hadde vi telenor adsl fra det ble tilgjengelig hos oss, og det er der ennå.

 

Nettet har vært nede 3 ganger i løpet av 3-4 år, aldri noe trøbbel med faktura, alltid lovt hastighet, de siste 2.5 åra hadde de også lagt på 15% for kompensasjon for overhead, raskt svar på kundeservice om det skulle være noe. Altså ikkeno trøbbel.

Lenke til kommentar

Vel.........Jeg bestilte ADSL med en gang det kom for endel år siden. Da presterte de på kundesørvis å si at jeg "måtte" ha ISDN for å kunne få ADSL. Etterhvert fant jeg jo ut at man kunne oxo ha analog linje. For å bytte til analog igjen skulle de faktist ha nærmere 1500 kroner. Slå den.

Lenke til kommentar
Når jeg var kunde hos Telenor hadde jeg ISDN og et abonnement på oppringt forbindelse. Jeg bestilte ADSL når det ble tilgjengelig der jeg bodde. Dersom de hadde kansellert ISDN-linjen og abonnementet på oppringt internett når jeg bestilte ADSL hadde jeg blitt forbanna på dem. At jeg bestiller et nytt produkt er på ingen måte ensbetydende med at jeg ønsker å fjerne de andre urelaterte produktene jeg har fra konsernet.

 

Og sammenligne med å oppgradere hastigheten på en ADSL-linje blir ikke helt riktig. Oppringt internett, ISDN-linje og ADSL er tre vidt forskjellige produkter. Endring av hastighet på ADSL linje fra samme leverandør blir noe annet. Dersom du derimot hadde bestilt en helt ny linje fra NGT kan vi jo snakke sammenligning. Og de hadde neppe kansellert det andre abonnementet ditt automatisk.

Vel, jeg burde kanskje ha nyansert innlegget mitt litt...

 

Det jeg mener er at i 99,99% av tilfellene vil en privatkunde kun ha behov for ett internettabonnement, og dersom han/hun oppgraderer fra et oppringtabonnement til ADSL, vil de høyst sannsynlig ikke ha behov for oppringt. Derfor mener jeg at telenor automatisk bør kansellere oppringt, men selvsagt beholde ISDN/analog linje dersom annet ikke er avtalt. Jeg har forøvrig hele tiden snakket om internettabonnement, IKKE telefonabonnement. Det er en viss forskjell...

 

Slik jeg forstod trådstarter, har søsteren betalt for ett år med telenor internett pluss i tillegg til ADSL, og DET mener jeg telenor har et visst ansvar for.

 

edit: siste avsnitt.

Endret av gunlovin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...