Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lurt av Telenor?


Anbefalte innlegg

Søstern min har hatt ISDN i flere år nå og ville for en stund siden skaffe seg ADSL fra telenor. Hun fikk en gubbe fra Bravida hjem til seg for å ordne alt. Det som så skjer er at han fra Bravida informerer om at min søster må også ha et analogt telefonabbonement for å ha ADSL. Så de siste månedene har søstra mi betalt ISDN, ADSL og Analogt abbonement. Sånn skal det ikke være, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man trenger ikke ha telefon i hjemmet i det hele tatt, personlig sitter jeg på Telenor ADSL og betaler vel 70 kroner ekstra i måneden i linjeleie (eller hva da de kaller det).

 

Høres utrolig merkelig ut at hun betaler for både ISDN og analog telefon...

 

Jeg hadde kontaktet kundeservice.

Lenke til kommentar

Nei.. det skal også kunne fungere med isdn og adsl. trenger ikke analogt

 

Du må ha en av delene isdn eller analog (hvis du skal ha telefon). Det er ingen vits å degradere til analog om enn har isdn for det lønner seg ikke i lengden..

 

montøren fra bravida skal kable det slik at det skal fungere med isdn eller analog uansett.

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Her har Telenor bæsja i skuffen igjen.... Alle ADSL kunder hos Telenor får sammen med abonomentet et prog som heter: online start. her kan du selv konfigurere adsl modemet ditt til enten analog eller ISDN. Ring Telenor å krev pengene tilbake og hvis nødvendig ring tv2 hjelper deg! (true med det ihvertfall) Telenor er har mye press på internett markedet og fått mye "pepper" fra før, de trenger ikke mer neg pub:)

STÅ PÅ KRAVA

Lenke til kommentar

Etter å ha sjekket fakturaene med egne øyne nå ser jeg at det er snakk om "Internett Pluss" (149,- i mnd.) som hun har betalt i tillegg til "Online ADSL". Altså har hun betalt for både oppringt internettforbindelse og ADSL. Det var jo dumt :) Søstra mi er ikke så inne i dette internett greiene så hun har sikkert trodd hun måtte betale Internett Pluss og Online ADSL for å ha Internett. De høye regningene trodde hun var forårsaket av et analogt abbonement, ettersom hun mente at Bravida gubben sa det. Hun fortalte meg at hun har hatt ADSL i et helt år nå, så da har hun betalt 1788,- mer enn hun har behøvd. Sånn kan det gå. Får iallefall avslutte det abbonementet nå da.

Lenke til kommentar

Så en gammel kjerring som hadde 2 forsikringer i mange år. Hun hadde byttet og regnet med at det nye selskapet tok seg av avbestillingen, men den gang ei. Det var sønnen på noen og tredve som oppdaget det, han klagde til en eller annen instans (regner med noen her vet hva man skal klage til), de fikk medhold og hun fikk tilbakebetalt forsikringssummen fra det ene selskapet (ikke at jeg skjønner hvordan hun kunne overse det). Det viser at om du betaler to månedsavgifter hvorav den ene er unødvendig (fordi du ikke har helt peiling), så har du en god sjanse til å få tilbakebetalt de unødvendige utgiftene. Spesielt når det egentlig er noen andre som har skylden/du er feilinformert...

Lenke til kommentar
Her har Telenor bæsja i skuffen igjen.... Alle ADSL kunder hos Telenor får sammen med abonomentet et prog som heter: online start. her kan du selv konfigurere adsl modemet ditt til enten analog eller ISDN. Ring Telenor å krev pengene tilbake og hvis nødvendig ring tv2 hjelper deg! (true med det ihvertfall) Telenor er har mye press på internett markedet og fått mye "pepper" fra før, de trenger ikke mer neg pub:)

STÅ PÅ KRAVA

Så uten å egentlig vite noe som helst om hva som har skjedd, så skal man sende en rett venstre mot Telenor?

 

Med forklaringen som er gitt i første innlegg, og så senere i tråden, så viser det vel egentlig bare at det her er snakk om en person som ikke helt har oversikten over hva hun betaler for. Og at folk ikke leser regningene sine er faktisk ikke Telenor sin skyld.

Lenke til kommentar
Så uten å egentlig vite noe som helst om hva som har skjedd, så skal man sende en rett venstre mot Telenor?

Det er jo en kjent sak, for å kunne uttale seg om noe må man vite hva man snakker om. Så mine uttalelser er jo basert på den informasjonen jeg har fått... ikke noe annet... På den andre siden, liker jeg ikke telenor og har vanskelig for å dy meg når jeg får en sjans til å gi dem ett tupp i ræva! Hvis noen fortsatt er i tvil, JEG HATER TELENOR! Måten di behandler kundene sine på, måten de mishandler markedsmakten sin på. For meg virker det som om Telenor ikke har forstått at de ikke lenger har monopol på teletjenester i norge... Nei, jeg sover nå godt om natta, kansje også bedre selv om jeg kansje bomma litt der!

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bruke en ISP som ikke rundlurer kundene sine med slik "nødvendigheter"? :nei:

 

Jeg har NGT, og betaler ingen linjeleie til noen. Har ingen aktiv telefonlinje heller...

Det er fordi NGT ikke krever den xtra linjeleien Telenor vil ha dersom du ikke har tlf.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bruke en ISP som ikke rundlurer kundene sine med slik "nødvendigheter"?  :nei:

 

Jeg har NGT, og betaler ingen linjeleie til noen. Har ingen aktiv telefonlinje heller...

Det er fordi NGT ikke krever den xtra linjeleien Telenor vil ha dersom du ikke har tlf.

Nettopp, det er jo nøyaktig det han sier :ermm:

Lenke til kommentar
Telenor er noen luringer, Vi ringte og bestillte ADSL og da bestilte vi også Analogt uten å vite noe om det :thumbdown:

Dere får da vitterlig en kontrakt i posten, med avtalevilkår og alt sammen pluss angrerettskjema?`

 

Hadde da ikke vært noe problem å angre bestillinge da vel?

Lenke til kommentar

Dette er jo helt i stil med det man opplever. Husker jeg sa opp internett- tilkoblingen min, og oppdaget neste regning at jeg var fakturert for "rabatt ved oppkobling til Internett". Ringte og lurte på hvordan jeg kunne bruke den tjenesten når jeg ikke hadde abbo på internett hos Telenor. Da fikk jeg til svar at det var to helt forskjellige tjenester, og at jeg måtte holde orden på slikt selv. Det hadde de jo rett i, men god kundebehandling er det ikke..

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Hei igjen... Bare for å stille min egen nyskjerrighet, er det noen her som har noen gode erfaringer med telenor? anyone??? så lar jeg folket bestemme, da vil vi vel få et lite innblikk....

Så ikke ver redd for å si det!!!

Jeg har ingen gode erfaringer med telenor....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...