Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Søkte på Berg første dagen det var mulig. Har Berg på første og singsaker på andre. Lurer fælt på om jeg bør sende en mail til SIT og snu på den prioriteringen. De fleste har jo bare preiket drit om stedet?

Jeg hadde inntrykket av at det er en helt grei studentby, det eneste er at hybelleilighetene er helt små, men sikkert brukbart om man må på liv og død bo for seg selv. :) Mange overfokuserer nok på det negative. Singsaker har også sine negative sider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De fleste har jo bare preiket drit om stedet?
Stedet er flett nytt, og du kan pisse fra hybelen til realfagsbygget. Ergo er det ikke bare drit.

Jeg tipper at sytekoppene er folk som har skyhøye forventninger siden stedet er nybygget. Eventuelt folk som ikke takler å bo tett på andre.

 

Edit: Noen som vet om jeg kan bruke SL-bevis til å ta gratis buss til og fra byn i kveld?

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar
De fleste har jo bare preiket drit om stedet?
Stedet er flett nytt, og du kan pisse fra hybelen til realfagsbygget. Ergo er det ikke bare drit.

Jeg tipper at sytekoppene er folk som har skyhøye forventninger siden stedet er nybygget. Eventuelt folk som ikke takler å bo tett på andre.

 

Edit: Noen som vet om jeg kan bruke SL-bevis til å ta gratis buss til og fra byn i kveld?

Du skal kunne bruke det på vanlige busser i hvert fall, men jeg har hørt rykter om at bussjåførene ikke er klar over dette... Vet ikke med nattbussen.

Lenke til kommentar

Noen som var på visning på berg og så på hybelleilighet? Hvordan var kjøkkenet? La inn en søknad halvveis på kødd, og fikk melding i dag om at jeg har fått kontrakt. Nå har de visst fjernet alle bilder som viste planoversikt også. Noen som har disse liggende elektronisk? Husker det så veldig trangt ut, men skulle likt å se det igjen

Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig synnsynlighetene for å få en hybelleilighet? Antar at man ikke er garantert et av de tre valgene man setter opp hos SiT, så man burde vel kanskje søke litt "taktisk" for å slippe å ende opp uten noe tilbud?

Ser jo at det er betydlige forskjeller i antall hybler på de forskjellige byene. Moholt har f.eks 1280 hybler mens det kun er 9?? på Bloksberg (riktig nok 28 hybelleiligheter da). Uansett, er det da dumt å "bruke opp" søkene sine på hybelleiligheter når det er så få av dem?

Lenke til kommentar

Har tenkt litt på det ja. Alle de som flytter inn på Berg nå, får de kontrakt for et helt år fra nå? Eller åpnes det for førstegangsstudenter til høsten også? Litt usikker på om jeg skal søke Berg eller ikke.

Tror kanskje jeg ender opp med

 

1. Hybelleilighet - Bloksberg

2. Hybelleilighet - Nedre Singsaker

3. Hybel - Moholt

Lenke til kommentar

Har tenkt litt på det ja. Alle de som flytter inn på Berg nå, får de kontrakt for et helt år fra nå? Eller åpnes det for førstegangsstudenter til høsten også? Litt usikker på om jeg skal søke Berg eller ikke.

Tror kanskje jeg ender opp med

 

1. Hybelleilighet - Bloksberg

2. Hybelleilighet - Nedre Singsaker

3. Hybel - Moholt

Fornuftig. Hvorfor hybelleilighet og ikke hybel på NSS?

De får ettårskontrakter, men det er jo 1 mnd oppsigelsesfrist, og med mindre de slutter å studere får de utvidet kontraktene så lenge de bare vil. Det sagt, så er det bare rundt halve Berg som er ferdig i august. Resten skal stå ferdig rundt jul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...