Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jonas: Så hvorfor bruker man its da?

For at alle skal ha samme tidsfrist, som arnbju påpeker. Er det så vanskelig å resonnere seg frem til? Og ja, systemet er ikke perfekt - det sjekkes nesten aldri om det man leverte online faktisk er det man viser på laptopen til studdassen sin, men dette er måten man har funnet ut at fungerer best i forhold til ressursene man har. Er det egentlig så mye slit?

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Det er veldig fine fellesarealer, i alle fall. Det er i grunn det eneste jeg vet.

Du kan også se på bloksberg! Det er mellom klostergata 56 og 20, basically. Men litt dyrt.

Søk i alle fall nedre singsakerslette, da det er en av de studentbyene hvor du har størt sjanse for å få plass på sommertildelingen. De andre to plassene vet jeg ikke helt hva du bør føre opp på.

 

 

Ja, eg sit no på ein hybel i K56, og har (sidan eg flytta inn) vore særs nøgd. Eg flytta inn med ein kompis (og ein kjenning av han igjen) + 4 andre, og har stortrives sidan sommaren. Enkeltromma er heilt greie, og med litt jall frå IKEA kan du raskt få ein respektabel hybel. Eg har i alle fall plass til tv-benk, 32 tommar, datapult, og mykje smått i tillegg til bokhylla, skapet, senga og sofaen ein får med, utan at det er trangt på rommet.

 

Mykje kjem nok an på kva folk du kjem ilag med, og akkurat der trur eg at vi har vore heldige. Likevel, om du bur med nokon du ikkje toler trynet på, er det berre å henge på rommet sitt istadenfor i fellesarealet. Ellers består vel eit standard kollektiv i K56 av dobbeltdusj, toalett, bad (dusj og toalett), samt kjøkken (berre ein komfyr dog), mikro, oppvaskmaskin og liknande. I kjellaren er det vaskerom, med 3 vaskemaskiner, og 3 tørketromlar (gratis dog). Straum/fjernvarme og internett (frå forskingsnettet) er inkl. i prisen. Fellesarealet kan minne litt om ein sjukeheim/tannlegekontor grunna fargane på veggane (det var vel sjukeheim før eller noko slikt før SIT tok over).

 

Tusen takk for svar! Da tror jeg jeg setter opp Klostergata 56 også i stedet for Klostergata 18 (litt for trafikkert?)

Endret av Stina.
Lenke til kommentar

På hyblene: Ja.

På resten av Samfundet: Nei.

 

Det er i alle fall sånn jeg har forstått det. Har spist "noen" burgere på Strindens, men fikk høre at jeg ikke måtte spise den på åpent område.

 

I følge vaktene så er medbrakt mat på offentlig område fyfy, men fritt frem på hyblene.

Det går med en og annen burger på FK også, kan jeg fortelle. :)

Lenke til kommentar

Hvilken bok er det egentlig som brukes i de første fysikkemnene på Fysmat? Denne, som stemmer med navnet som er oppgitt på emnesiden (hvorfor er den så mye billigere på Tapir enn på Amazon?), eller denne? Begge har Young og Freedman som forfattere (førstnevnte står riktignok oppført med Ford som forfatter på Tapir, men iflg. Amazon er Young og Freedman medforfattere av også den).

Endret av operg
Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe som hindrer dere i å bli ferdig med prosjektet til den 27. april?

Presentasjon og innlevering er så vidt meg bekjent likestilt med eksamen, og kan dermed arrangeres i eksamensperioden.

Rammene fra EiT-staben sier for øvrig 05. mai som frist for innlevering av rapporter. Muntlig presentasjon må være godkjent før dette. Rart at dere har fått frist 07.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Jeg skal studere Informatikk til høsten (regner med å komme inn),

og sitter nå og lurer på hvor jeg skal bo.

Har lest litt i denne tråden, og vurderer noen alternativer.

 

Noen av hyblene jeg vurderer å søke på er:

 

- Nedre singsakerslette

- Berg

- Magnus den godes gate 2

- Klostergata 56

 

Hvilke hybler er mest gunstige å søke på,

hvordan er mulighetene for å faktisk få en hybel man har søkt på,

og vil dere anbefale en hybelleilighet istedet for en vanlig hybel?

Hvordan er isåfall mulighetene for å få kapret en hybelleilighet i forhold til en vanlig hybel?

 

Takker for alle svar!

Endret av audi91
Lenke til kommentar

Tror faktisk helt ærlig jeg heller ville tatt hybel. Da deler du fellesareal med noen stykker, og det er dermed lettere å være sosial. Men det er jo opp til deg. Du kan jo ende opp med kjipe folk i kollektivet.

Søk Nedre Singsakerslette i alle fall. Flott studentby! Berg spørs det om du får plass på, virker som det blir ekstremt populært og SIT satser også på å nå ut til studenter som allerede bor i Trondheim med Berg. Magnus den godes gate er bra, sentralt, ekstremt nært gløs (det er jo forsåvidt alle du nevner) og rimelig. Klostergata 56 er omtalt på forrige side.

Lenke til kommentar

Hybelleilighet vs vanlig hybel bør du velge alt etter hva du tror du vil foretrekke.

 

Er man et hypersosialt flokkdyr så vil man mistrives alene på en liten hybelleilighet. Er man litt sky og usosial så er ikke kollektiv nødvendigvis perfekt.

 

Om du har sære krav og vil være garantert å bo alene så bør du også vurdere å leie privat litt på forhånd. Det fins mange små hybelleiligheter med god standard i det private markedet, og er man heldig så kan man få til litt av hvert uten at det blir dyrt. F.eks luksus som gulvvarme, godt inneklima, utsikt, og rolig beliggenhet. (Små ting kan være fryktelig irriterende, f.eks en trafikert vei noen få meter fra huset.)

Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe som hindrer dere i å bli ferdig med prosjektet til den 27. april?

Presentasjon og innlevering er så vidt meg bekjent likestilt med eksamen, og kan dermed arrangeres i eksamensperioden.

Rammene fra EiT-staben sier for øvrig 05. mai som frist for innlevering av rapporter. Muntlig presentasjon må være godkjent før dette. Rart at dere har fått frist 07.

Presentasjonen har ikke noe å si for karakteren, og en på gruppa mi er på ferie da den skal holdes (dette var ikke noe problem), så den har nok ingenting å gjøre med eksamen. Greit nok hvis det bare var snakk om innleveringsfrist, da kunne vi levert i april, men nå skal vi ha presentasjon og få tilbakemelding, og eventuelt endre på rapporten etter presentasjonen 5. mai. Da forstår de fleste som har jobbet med prosjekt at sannsynligheten for at hele eller store deler av denne uka går bort til EiT er relativt stor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...