Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Tenkte meg på tirsdagsquiz og lurer på om jeg ikke skal ta turen ned og avgi en stemme. Noen som vet hvordan det fungerer i praksis? Håndsopprekning etter at alle nominanter har presentert seg selv, eller er det mer formelt og presis kl. 1800?

 

Du er vel nesten grådig seint ute om du skal på quiz. Folk camper jo hele ettermiddagen for å få seg et bord! Men men, jeg må innrømme at det er en del av sjarmen.

 

Sku vært på UKEsjef-valget sjøl egentlig, er en meget lovende kandidat jeg gjerne ville ha stemt på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte meg på tirsdagsquiz og lurer på om jeg ikke skal ta turen ned og avgi en stemme. Noen som vet hvordan det fungerer i praksis? Håndsopprekning etter at alle nominanter har presentert seg selv, eller er det mer formelt og presis kl. 1800?

Nei. Du får utlevert lapp du skal skrive på, og vi registrerer medlemskortet ditt (samt sjekker gyldig medlemsskap), og du får stemt. Hugs vanleg medlemskort.

Lenke til kommentar

I objektoriert programmering (java) må en sende inn øvingene onsdag, mens den egentlige godkjenningen skjer alt fra onsdag til fredag. Er det mulig å bare sende inn LF onsdags kveld om en ikke gidder å møte opp på øvingstime i dag, og ei heller gidder å gjøre øvingen ferdig, eller sjekker de fila en sender inn med den poengsummen en får på øvingstimen?

Lenke til kommentar

Hehe ;) Levere den muntlig å skru av pcn før jeg bruker mer strøm.

 

Men seriøst- sjekker de filene vi laster opp? Har mye mer lyst til å gå på skitur i dag enn å gå i øvingstime for å skjønne noe av øvinga. :p

Leverer dere via it's? I så fall så står det innleveringsdato, så de kan se at du har levert etter fristen.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Tipper studassene gir faen, og at lærerene ikke henger her- ei heller vet hvem jeg er bak nicket. Men ingen som kan svare på om de sjekker det vi leverer inn nøye? Litt teit om jeg får feks 900 av 1200 poeng på øvingen, men har levert inn et prikkfritt LF på its. Men ser egentlig ikke noe umoralsk med det, øvingen skal jeg jo gjøre og få godkjent, handler bare om at det ikke skjer i dag :p

 

Alle vet vel jo hvor en finner LF..

Endret av slux
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg er førstegansstudent og vurderer å søke medisin på NTNU, som jo holder til på Øya. Hva bør jeg da søke av hybel? Har hittil sett på Klostergata 56, Nedre Singsakerslette, Magnus den godes gate 2 og Klostergata 18, som alle virker som ligger ganske nærme.

 

Klostergata 56 har jeg funnet lite om i denne tråden, noen som har noen erfaringer eller formeninger om denne studenthybelen?

 

:)

Lenke til kommentar

Det er veldig fine fellesarealer, i alle fall. Det er i grunn det eneste jeg vet.

Du kan også se på bloksberg! Det er mellom klostergata 56 og 20, basically. Men litt dyrt.

Søk i alle fall nedre singsakerslette, da det er en av de studentbyene hvor du har størt sjanse for å få plass på sommertildelingen. De andre to plassene vet jeg ikke helt hva du bør føre opp på.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg er førstegansstudent og vurderer å søke medisin på NTNU, som jo holder til på Øya. Hva bør jeg da søke av hybel? Har hittil sett på Klostergata 56, Nedre Singsakerslette, Magnus den godes gate 2 og Klostergata 18, som alle virker som ligger ganske nærme.

 

Klostergata 56 har jeg funnet lite om i denne tråden, noen som har noen erfaringer eller formeninger om denne studenthybelen?

 

:)

Ja, eg sit no på ein hybel i K56, og har (sidan eg flytta inn) vore særs nøgd. Eg flytta inn med ein kompis (og ein kjenning av han igjen) + 4 andre, og har stortrives sidan sommaren. Enkeltromma er heilt greie, og med litt jall frå IKEA kan du raskt få ein respektabel hybel. Eg har i alle fall plass til tv-benk, 32 tommar, datapult, og mykje smått i tillegg til bokhylla, skapet, senga og sofaen ein får med, utan at det er trangt på rommet.

 

Mykje kjem nok an på kva folk du kjem ilag med, og akkurat der trur eg at vi har vore heldige. Likevel, om du bur med nokon du ikkje toler trynet på, er det berre å henge på rommet sitt istadenfor i fellesarealet. Ellers består vel eit standard kollektiv i K56 av dobbeltdusj, toalett, bad (dusj og toalett), samt kjøkken (berre ein komfyr dog), mikro, oppvaskmaskin og liknande. I kjellaren er det vaskerom, med 3 vaskemaskiner, og 3 tørketromlar (gratis dog). Straum/fjernvarme og internett (frå forskingsnettet) er inkl. i prisen. Fellesarealet kan minne litt om ein sjukeheim/tannlegekontor grunna fargane på veggane (det var vel sjukeheim før eller noko slikt før SIT tok over).

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Tipper studassene gir faen, og at lærerene ikke henger her- ei heller vet hvem jeg er bak nicket. Men ingen som kan svare på om de sjekker det vi leverer inn nøye? Litt teit om jeg får feks 900 av 1200 poeng på øvingen, men har levert inn et prikkfritt LF på its. Men ser egentlig ikke noe umoralsk med det, øvingen skal jeg jo gjøre og få godkjent, handler bare om at det ikke skjer i dag :p

 

Alle vet vel jo hvor en finner LF..

 

Undassene skal visstnok ta stikkprøver av koden som er levert inn på its. Og det varierer fra studass til studass om de faktisk sjekker at koden du har levert er lik den du viser fram. Vet om noen som sjekker koden på its.

 

Edit: ligger vel et lf ute et annet sted enn kokeboka tror jeg. Bare å google.

Endret av arnbju
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...