Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men jeg skal definitivt sjekke ut kjelleren fra nå av. Sist gang jeg var der var i et linjeforeningsritual hvor alle lys var av og jeg skalla i et rør i taket, så jeg har holdt meg unna inntil nå.

Hehe, hører det for meg.

 

*KLANK*

«Au! Svarte f-»

«SILISIUM!»

Lenke til kommentar

Dine gløs-stereotyper

-------------------------

 

De fleste har tanker om de forskjellige siving-linjene på gløs. Hvordan er dine tanker? Her er mitt syn:

 

Bygg- og miljøteknikk (Bra på festing, tar ikke skolen overseriøst)

Datateknikk (Nokså høy nerdefaktor, vet lite om dem i grunn)

Elektronikk (En del slappinger, stort sett bare gutter. Ålreite folk)

Energi og miljø (Mange idealister, gode på festing)

Fysikk og matematikk (Høy nerdefaktor, sikkert også sosial intelligens å spore)

Geofag og petroleumsteknologi (Null peiling. Mange som vil ha jobb på plattform?)

Industriell design (Kreative folk, muligens litt femi miljø?)

Industriell økonomi og teknologiledelse (Sossefaktor og mange selvgode personer. Flinke)

Ingeniørvitenskap og IKT (Alt mulig rart)

Kjemi- og bioteknologi (Elendige på festing, mange jenter. Skoleflinke.)

Kommunikasjonsteknologi (Litt som date, noe lavere nerdefaktor. Entusiastiske)

Marin teknikk (Båtfanatikere. Liker å ferdes mye rundt i byen)

Materialteknologi (Null peiling på denne gjengen)

Nanoteknologi (Helt ny linje, umulig å si. Sikkert mange flinke)

Produktutvikling og produksjon (Het maskin før. Mange som ikke kom inn på design søker hit og angrer?)

Teknisk kybernetikk (For spesielt interesserte? Disse får høy lønn, men jeg møter dem ikke ofte på byen)

 

Kan ikke dere som går på NTNU lage flere slike oversikter. Er jo morsomme å lese, og gir deg unik innsikt i de forskjellige miljøer. Er jo gull verdt for oss som satser på bli fremtidige ntnu-studenter!!!(Synes kybernetikk høres spennende ut, men studentene der høres litt kjedelig ut.. :whistle: )

 

Er jo noen år siden Sherra postet dette innlegget, kanskje ting har forandret seg...

Endret av dinosauren
Lenke til kommentar

Folk som sitter og prater sammen under forelesninger burde sparkes ut av universitetet på lik linje med de som jukser på eksamen :wallbash:

 

Er så sykt lei av gnål........

 

"åååå detta er så kjedeliiiiiiiii'"

 

Jepp, de burde bli henrettet.

 

Ikke enig. Jeg har ofte vært i forelesninger og blitt trøtt av alle trivialitetene mellom de faktiske godbitene. Da har jeg begynt å snakke med andre rundt meg som føler det samme.

Endret av kloffsk
Lenke til kommentar

Folk som sitter og prater sammen under forelesninger burde sparkes ut av universitetet på lik linje med de som jukser på eksamen :wallbash:

 

Er så sykt lei av gnål........

Som matteforeleseren min stadig poengterer, oppstår det enten når noe er for vanskelig, eller når det er for lett. :p

 

Noe som faktisk irriterer meg mer, er folk som begynner å pakke sammen og romstere når forelesningen nærmer seg ferdig, selv om foreleseren fortsatt står og prater. Irriterende for både foreleseren og de som prøver å få med seg slutten, i tillegg til at det faktisk er ganske uhøflig.

Lenke til kommentar

Det at studenter prater undervisningen er veldig respektløst. Det er ufattelig irriterende når man selv prøver å følge med. Tyder på manglende sosial intelligens rett og slett. Kanskje det er for vanskelig/lett for de som snakker, men de bør vise hensyn. Krogstad i strømningslære var veldig flink til å si ifra og fikk syklubbene til å holde kjeft. Synd det ikke er flere forelesere som han.

 

Franskmenn er forresten i en egen særklasse når det gjelder å snakke i timene. De lever godt opp til sin stereotypiske rolle som frekke.

Lenke til kommentar

Hehe, hører det for meg.

 

*KLANK*

«Au! Svarte f-»

«SILISIUM!»

Faktisk var det nøyaktig sånn det skjedde! :)

 

Kan forøvrig kommentere at han som mente kjemi sugde på festing antageligvis ved gjentatte anledninger har prøvd å komme med på festene (kanskje pga jentene, kanskje andre ting) uten hell, og reagert med misunnelse. Det er min beste tipp.

Lenke til kommentar

Hehe, hører det for meg.

 

*KLANK*

«Au! Svarte f-»

«SILISIUM!»

Faktisk var det nøyaktig sånn det skjedde! :)

Hehe, skulle nesten tro jeg hadde vært gjennom samme ritual selv.

 

Kan forøvrig kommentere at han som mente kjemi sugde på festing antageligvis ved gjentatte anledninger har prøvd å komme med på festene (kanskje pga jentene, kanskje andre ting) uten hell, og reagert med misunnelse. Det er min beste tipp.

Ja, enig. Sikkert en smøregutt. :p

 

Men alvorlig talt så vil jeg si at miljøet på kjemi er supert. HC er inne i et toppunkt når det gjelder oppslutning fra studentene, bl.a. med det største deltagertallet gjennom tidene på årets StoorpHaest. Hører også at det bare er byggstudentene som er hardere på flaska enn kjemikerne, så den siden av festlivet er også dekt opp. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...