Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror kanskje han parodierer adresseavisas pensjonistkommentatorer

 

Pensjonist eller ikke, leier man et lokale (eller i dette tilfellet, antakelig låner), så er det jo gjerne normalt å rydde opp etter seg, det motsatte er ganske sløvt.

 

AtW

Står det noen sted at de ikke ryddet etter seg? Med mindre man venter at alt skal være strøkent klokken 09:00 søndag morgen.

 

Det står nå ganske vitterlig i adresseavisen artikkel at det ikke ble gjort, uten at jeg kjenner detaljene mellom NTNUI og NTNU, så tviler jeg at avtalen var "det skal være ryddig her igjen på et eller annet vilkårlig tidspunkt etter festen", og man burde forvente at alt er strøkent på søndagsmorgenen ja, hvorfor skulle man ikke det?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg trodde ironien var åpenbar, sorry ;) Jeg var selv ikke tilstede, men reagerte på artikkelen i Adressa og tilhørende kommentarer. Jeg synes "skrekkbildene" så ekstremt ryddige ut med tanke på at det har vært over tusen (?) mennesker der samtidig, og de drev jo og ryddet søndags morgen, så jeg klarer virkelig ikke å se hva som var så ille med det.

 

"Studenter arrangerer landsdekkende idrettstevne og avslutter med skikkelig feiring" kunne kanskje vært en mer forståelig overskrift?

 

Ser for meg at de som klager over "morgendagens ledere" er bitre mennesker uten utdanning, som tror at alle som tar utdanning både bruker tiden på fyll, og automatisk får lederjobber etterpå.

Lenke til kommentar

Det har jo vært en del oppe i media denne fylla til studentene(jfr. russefest på festningen, UKA osv) så det er vel interesse for det. Folk liker å ha en syndebukk å forenes om.

 

Det er ikke fylla som er problemet, problemet er at når man låner et lokale, så rydder man opp til neste dag om det skal brukes av andre da. Folk får feste og ha det gøy, men å rydde opp etter seg når noen er snille nok til å låne ut et lokale er grunnleggene folkeskikk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det har jo vært en del oppe i media denne fylla til studentene(jfr. russefest på festningen, UKA osv) så det er vel interesse for det. Folk liker å ha en syndebukk å forenes om.

 

Det er ikke fylla som er problemet, problemet er at når man låner et lokale, så rydder man opp til neste dag om det skal brukes av andre da. Folk får feste og ha det gøy, men å rydde opp etter seg når noen er snille nok til å låne ut et lokale er grunnleggene folkeskikk.

 

AtW

Det tror jeg de fleste er enige med deg i. Men å gå derifra til å skrive alt det oppgulpet som kommenteres, er jo helt vanvittig. Dette var altså enkeltstudenter (relativt få av dem også, i forhold til antallet studenter i byen) som hadde påtatt seg ansvaret med å rydde opp etter festen. Disse møtte ikke opp. Det er jævlig synd, og jeg mener personlig de bør få føle konsekvensene for det, men det overreageres KRAFTIG i avisene.

Edit: I kommentarene, altså. Artiklene er litt vel krisemaksimerende, og jeg mener som sagt at det bør fokuseres litt på hvor fantastisk vellykket arrangementet var med unntak av denne glippen/feilvurdering. Men i Trondheim er det vel betraktelig lettere å selge negative saker om studenter, enn positive.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Edit: I kommentarene, altså. Artiklene er litt vel krisemaksimerende, og jeg mener som sagt at det bør fokuseres litt på hvor fantastisk vellykket arrangementet var med unntak av denne glippen/feilvurdering. Men i Trondheim er det vel betraktelig lettere å selge negative saker om studenter, enn positive.

 

 

Sex, elendighet og penger er det som selger. Sier seg jo egentlig litt selv, men akkurat dette fikk jeg (omtrent ordrett) servert av en redaktør nedpå Østlandet. Hvor spennende er det å lese om et vellykket arrangement, når man heller kan fokusere på at "det så helt jævlig ut dagen etterpå"?

 

Kan forøvrig nevne at jeg ikke luktet noe til denne rekesaften som Adressa skrev om i dag, men noen av medstudentene mine mente at det stinket fisk i bygget :p

Lenke til kommentar

Gjett om jeg fikk virus da jeg kobla til NTNUs lisensserver for Idrisi Taiga via VPN. :ph34r:

Foruten lisensfiler til Taiga kan man visst også laste ned NlaFuY.exe, hkshpy.exe, vJEVNf.bat, m.m. om man har behov for det. Eller få Vista til å autokjøre dem når man mounter lisensmappa som egen stasjon.

Lenke til kommentar

Gjett om jeg fikk virus da jeg kobla til NTNUs lisensserver for Idrisi Taiga via VPN. :ph34r:

Foruten lisensfiler til Taiga kan man visst også laste ned NlaFuY.exe, hkshpy.exe, vJEVNf.bat, m.m. om man har behov for det. Eller få Vista til å autokjøre dem når man mounter lisensmappa som egen stasjon.

 

Haha! Noen som ikke har fulgt med på "NTNU Information Security Course"? :D

Lenke til kommentar

Hvis man vil markedsføre et arrangement som man mistenker kan være interessant for dragvollere, hvor på Dragvoll bør man henge opp plakat for at flest mulig skal få med seg det?

Samfundet

 

A-Jay: Spørs vel helt hvilken målgruppe du har. "Dragvollere" blir litt søkt. Uansett, er egne tavler for slikt, som alle andre campuser.

 

cecolon: Møter fler fra gløs enn drag på Samfundet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...