Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forøvrig lurer jeg veldig på hvorfor du har valgt å gjøre prosjektoppgaven din for forskningsgruppen du i årevis har beskyldt for å konspirere mot deg.

Det var ikke det jeg gjorde.

 

Jeg tilhører en forsknings-gruppe i en annen by. Men jeg leverer inn til NTNU og det er en av de som retter. Det er en "gave" fra dem fordi jeg sendte inn en klage på det andre emnet.

 

Jaja, det er ikke så mye mer å gjøre tror jeg. Får heller skrive en ny masteroppgave neste år på et annet universitetet eller noe sånt.

 

Ville bare peke på dette til de som mente at jeg løy om hvordan jeg ble behandlet.

Lenke til kommentar

Kjenner folk som har fått E på prosjektoppgaven uten at det er noe urent spill involvert, så det er jo ikke slik at det automatisk er bevis. Hadde vært interessant å se prosjektoppgaven – hvis den helt tydelig ikke er dårlig nok til å fortjene en E er det en annen sak.

Lenke til kommentar

For de som finner på å klage over urettferdig behandling...

 

Jeg fikk nettopp karakteren E på prosjektoppgaven min.

 

Veiledet av 3 professorer!

 

Hehe.

 

Kanskje dere skal komme med noen vitser om hvordan jeg "er forfulgt av et kristent miljø"? Sånn går det når man har fiender. Dette er den fjerde karakterslakten jeg har fått fra i fire emner fra de samme folkene.

 

Ellers får jeg greie karakterer (sånn i de andre emnene).

Du kan vel få de vurdert av andre professorer om du klager?

Lenke til kommentar

 

For de som finner på å klage over urettferdig behandling...

 

Jeg fikk nettopp karakteren E på prosjektoppgaven min.

 

Veiledet av 3 professorer!

 

Hehe.

 

Kanskje dere skal komme med noen vitser om hvordan jeg "er forfulgt av et kristent miljø"? Sånn går det når man har fiender. Dette er den fjerde karakterslakten jeg har fått fra i fire emner fra de samme folkene.

 

Ellers får jeg greie karakterer (sånn i de andre emnene).

Du kan vel få de vurdert av andre professorer om du klager?

 

Ikke nødvendigvis. Det er noen muntlige emner og slikt annet som ikke kan vurderes av andre.

 

Problemet med å havne opp mot et miljø er at det er vanskelig å trekke alle bånd i nettverkene og hvem som er hva til hvem. Og man vet ikke hvem som beskytter hvem.

 

Men, ikke bekymre dere for meg. Jeg er vant til dette og kommer til å finne en løsning. Det er en av tingene ved å være "utsatt" person. Slike ting blir gjort mot deg ganske ofte og man adapterer seg.

Lenke til kommentar

Der var det åpnet for søknad om intern overgang ja! Håper virkelig jeg klarer å få bytta fra årsstudium i fransk litteratur på 1800-tallet til bachelor i afrikastudier på Dragvoll!

 

 

Noen som forresten vet om det kreves at man laster opp dokumentasjon, evt. hva? Er det mulig å ha flere enn to valg?

Endret av Pame
Lenke til kommentar

Fikk F i ITGK så det er det jeg vil ta kont eksamen i. På studentweb står det at det ikke er mulig å melde seg på undervisning eller vurdering. Er dette fordi jeg allerede har meldt meg på fag og betalt semesteravgift for våren 2018?

Skjønner ikke helt hva du mener med at konteksamen skal bli lagt ut?

Lenke til kommentar

Du kan se på konten som et 3. "semester" i året, som kun skjer på sommeren og ikke har undervisning. Konten starter etter vårsemesteret er over og karakterene for semesteret har gått ut. Det vil si at ca en gang i juli åpnes det for å melde seg opp for konteksamen som holdes i slutten av juli/starten av august.

Endret av atb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Har ett par spm: hvordan er folkene på siv.ing linjene på NTNU, har tenkt å søke dit til høsten, men lurer på hvordan folkene er. Er det bare sånne innadvendte datanørder eller er det utadvendte, sosiale og morsomme folk også? Kanskje litt dumt spm, men bare lurer hahah. Jeg tenker å søke bygg, marin, emil eller lignende, ikke informatikk osv.

 

Og hvordan er det med jenter på gløshaugen og på disse studiene?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har ett par spm: hvordan er folkene på siv.ing linjene på NTNU, har tenkt å søke dit til høsten, men lurer på hvordan folkene er. Er det bare sånne innadvendte datanørder eller er det utadvendte, sosiale og morsomme folk også? Kanskje litt dumt spm, men bare lurer hahah. Jeg tenker å søke bygg, marin, emil eller lignende, ikke informatikk osv.

 

Og hvordan er det med jenter på gløshaugen og på disse studiene?

 

Du finner sosiale folk overalt, er nok folk å ta av for å si det slik. 

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har ett par spm: hvordan er folkene på siv.ing linjene på NTNU, har tenkt å søke dit til høsten, men lurer på hvordan folkene er. Er det bare sånne innadvendte datanørder eller er det utadvendte, sosiale og morsomme folk også? Kanskje litt dumt spm, men bare lurer hahah. Jeg tenker å søke bygg, marin, emil eller lignende, ikke informatikk osv.

 

Og hvordan er det med jenter på gløshaugen og på disse studiene?

Folk er like forskjellige på Gløs som ellers i verden. Angående jenteandel så varierer det nok en del fra linje til linje. Det er en del jenter på emil, men fra det jeg vet svært få på f.eks kyb.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har ett par spm: hvordan er folkene på siv.ing linjene på NTNU, har tenkt å søke dit til høsten, men lurer på hvordan folkene er. Er det bare sånne innadvendte datanørder eller er det utadvendte, sosiale og morsomme folk også? Kanskje litt dumt spm, men bare lurer hahah. Jeg tenker å søke bygg, marin, emil eller lignende, ikke informatikk osv.

 

Og hvordan er det med jenter på gløshaugen og på disse studiene?

Er du jente selv? I såfall skal du ikke være redd for at du blir alene. Ja det er få jenter på noen av linjene, men det går fint. Om du begynner på en av linjene med spesielt få (som matematikk, informatikk eller data) så får du tilbud om å være med på ADA sine arrangementer. Det er et initiativ fra NTNU hvor jenter kan møtes og få venner, møte bedrifter og gjøre trivelig ting sammen. Blant annet arrangeres det tur til Oslo for førsteklassinger, bedriftpresentasjoner og curling, for å nevne noe. Uansett, dersom du synes det er litt få jenter så finnes det jenter andre steder. Jeg gikk informatikk som har veldig lav jenteandel (10-20% avhengig av kull), men hadde jo jenter å henge med likevel. Du kan bli med på en idrett i NTNUI, engasjere deg i Samfundet, bli med i kor eller noe annet. Ikke la det at det kanskje er få andre jenter på studiet stoppe deg fra å søke. Guttene er uansett stort sett veldig snille, og setter stor pris på oss jentene :-) 

Lenke til kommentar

Takk for oppklarende svar folkens! Veldig greit med en sånn her tråd så man får svar. Alltid greit å høre med folk som faktisk går på NTNU.  :)

 

Hvordan er jobbmulighetene for marin teknikk og PUP? Synes dette høres spennende ut men er litt usikker, og hva er det egentlig man jobber med når man går der? Føler jeg drukner i informasjon av å lese NTNU sine sider og klarer ikke helt å få et svar der, lettere med mere personlige svar.

 

Og energi og miljø, jobber man mye med fornybart eller er det mer å jobbe i kraftverk osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...