Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har noen her vært studass ved IKJ før? Jeg fikk tilbud om stilling i midten av mai og mail om at de skulle ta ny kontakt når kontrakt er klar for signering. Fra tidligere ville jeg jo tippet at kontrakten sendes per e-post, men jeg sendte for sikkerhets skyld mail etter siste eksamen om at jeg ikke er i byen for sommeren (fikk ikke noe svar på denne). Er det vanlig at man ikke får kontrakt før ved semesterstart? Føler jo ikke at jeg har "fått" jobben før kontrakt er ordna...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Ikke helt NTNU-Trondheim relatert, men ville ikke lage en egen tråd for et lite spørsmål.

Som vi veit vil HiST, HiÅ og HiG f.o.m. 01.01.2016 få "NTNU-status". Jeg tenker å søke meg inn på HiG til neste år, ettersom HiG ligger så nærme hjemkommunen.

Det jeg lurer på; såvidt jeg ser er det ingen poenggrense for inntak på HiG for øyeblikket, men vil det bli det fra neste år? Og om det blir det, hvor høyt tror dere grensa vil ligge?

Tenker på siv.ing. studie.

 

Du vil nok ikke merke noe slikt med det første nei.

Lenke til kommentar

Har noen her vært studass ved IKJ før? Jeg fikk tilbud om stilling i midten av mai og mail om at de skulle ta ny kontakt når kontrakt er klar for signering. Fra tidligere ville jeg jo tippet at kontrakten sendes per e-post, men jeg sendte for sikkerhets skyld mail etter siste eksamen om at jeg ikke er i byen for sommeren (fikk ikke noe svar på denne). Er det vanlig at man ikke får kontrakt før ved semesterstart? Føler jo ikke at jeg har "fått" jobben før kontrakt er ordna...

 

Det skjer at man ikke får kontrakt på NTNU før man har jobbet et par uker, ja.

Lenke til kommentar

Hei. Hvordan blir det med studielån om jeg har hatt fem emner i et tidligere semester og tenker å ha kun 3 emner til høsten? Vil dette gå greit for lånekassen ettersom jeg har 7,5 poeng til overs eller må jeg ha 30 stp/semester uansett?

Endret av Silfsurf
Lenke til kommentar

Hei. Hvordan blir det med studielån om jeg har hatt fem emner i et tidligere semester og tenker å ha kun 3 emner til høsten? Vil dette gå greit for lånekassen ettersom jeg har 7,5 poeng til overs eller må jeg ha 30 stp/semester uansett?

 

Du får bare problemer med lånekassen om du ligger mer enn 60 stp bak skjema, mens du får problemer med NTNU om du er mer enn 2 år i samme årskull. Så dette går helt fint.

Lenke til kommentar

 

Hei. Hvordan blir det med studielån om jeg har hatt fem emner i et tidligere semester og tenker å ha kun 3 emner til høsten? Vil dette gå greit for lånekassen ettersom jeg har 7,5 poeng til overs eller må jeg ha 30 stp/semester uansett?

 

Du får bare problemer med lånekassen om du ligger mer enn 60 stp bak skjema, mens du får problemer med NTNU om du er mer enn 2 år i samme årskull. Så dette går helt fint.

 

Det kommer an på studiet, men stemmer for de tekniske profesjonsstudiene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det nokon som veit kva "termin ikke gyldig" eigentleg betyr når ein prøve å registrera eit fag på studweb? Eg vil gjerne ta webtek, men får feilmeldinga, og har ein kompis som har tenkt å ta medisin for ikke-medisinere og får same feilmeldinga. 

Det tar typisk en liten evighet før emner faktisk er tilgjengelig for registrering på studweb. Det haster jo ikke før 14. september må du skjønne og én dags varsel er tydeligvis mer enn godt nok for NTNU.

Endret av Deimos_Anomaly
Lenke til kommentar

Finnes det noen LaTeX-maler for prosjekt- og hovedoppgave?

 

Eventuelt noen som har noe easy-peasy jeg kan bruke som et utgangspunkt?

 

 

edit: Endte opp med å lage en mal selv likevel.

 

Noen som har gått et "LaTeX-studie" (dvs alt på gløshaugen unntatt elkraft-instituttet) som kan se over og gi meg tilbakemelding på om oppsettet ser noen lunde greit ut?

 

PS: all teksten er autogenerert dummytekst.

latex-template-twin.pdf

Endret av Twinflower
Lenke til kommentar

Memoir fungerer fint. Jeg brukte classicthesis-pakken på prosjektet, men den ble for begrensende. For mange pakker som kolliderte.

 

Malen din ser fin ut, men det er ikke vanlig å ha med contents i hvert delkapittel. Foreslår også at du slenger inn noen tabeller, det er helt greit å få gjort rett fra starten. Husk også at abstract skal enten helt først eller rett etter problem description.

Lenke til kommentar

Forskjellige institutter har ofte egne maler eller ulike krav, veiledere har også egne preferanser.

På hovedoppgave (master igjennom DAIM i hvert fall) så autogenereres omslag + forside, så oppgaven skal begynne rett på abstract eller hva enn man har der.

Å ha både project desc, preface, acknowledgements og abstract i starten virker litt mye. Mye overlapp. Noe av det hører også kanskje hjemme i kap1 istedet. Selv hadde jeg bare abstract + preface. Abstract inneholder jo en basic project desc mens mer utdypende kommer senere, preface acknowledgements. Men hør med veileder.

Uvant med TOC på hvert kapittel. Nødvendig?

Selv liker jeg header på hver side, men opp til deg.

Drøyt mye linjeavstand. Ikke øk den for sidetallet sin del, i det minste.

 

Edit: Få inn referanser og slikt også i malen + bibliografi, noe av det som kan være mest knot.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...