Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å komme på emner som både a) er adgangsbegrensede og b) er så små at foreleser husker akkurat hvem som skal og ikke skal være i forelesningen, men jeg kom ikke på noen. Hvilke er det du har tatt?

Det er da snakk om emner som tas av studenter på samme studie, med samme fordypning, i 4. eller 5. klasse. I slike emner er det ikke uvanlig at faglærer kan fornavnet til samtlige studenter (omtrent som i EiT, bare at faglærer kanskje kan navnet allerede før første forelesning i emnet), så du vil stikke deg ut om du ikke hører til der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lagre utdanningsplan er visst ikke nok for å få plass på adgangsbegrensede emner, selv om alt ser ok ut på studweb. Må visst trykke deg gjennom adresse- og stemmerettsgreiene også. Så ingen "vitenskapelig kommunikasjon" som k-emne virker det som. 

Kan noen anbefale et annet? Minimum jobb, ingen obligatoriske oppmøte..det vanlige. 

Lenke til kommentar

 

Kan noen anbefale et annet? Minimum jobb, ingen obligatoriske oppmøte..det vanlige. 

Finans for teknisk-naturvitenskapelige studenter. Eksamen er på mer eller mindre samme form hvert år, og det er ingen obligatoriske aktiviteter. Vier du en dag eller to til forberedelser bør ikke en C (for ikke å si bedre) være utenfor rekkevidde.

 

 

Funderte på corp.ethics, men om du snakker sant kan det jo gå greit. Blei skremt av alle finansorda i emnebeskrivelsen. :p

Lenke til kommentar

Hei, til høsten starter jeg på Marin tek første året, men jeg sliter litt med leilighet. Hvordan fungerer det å drive med selvstudie fra en annen by og bare dra ned og ta eksamen? Er det veldig mye obligatorisk første og andre semester?

 

Takker for alle innspill! :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det er studiepoengreduksjon på TDT4110 hvis du har TDT4105.

 

Åja... Det er jo en litt mongo ordning, jeg har godt over 30 studiepoeng i gjennomsnitt hvert semester. Tviler på at det er særlig aktuelt å legge på noe ekstra blant det jeg tar nå i tillegg til de tre fagene jeg tar opp :p

 

EDIT: Konsekvensen blir vel at jeg venter med å ta opp ett av de fagene som ikke går inn i graden min, og heller fyller på med et ekstra fag.

 

 

Ikke nødvendig å ta opp fag du har studiepoengreduksjon på, om ikke det er for å forbedre karakterer.

 

 

Hei, til høsten starter jeg på Marin tek første året, men jeg sliter litt med leilighet. Hvordan fungerer det å drive med selvstudie fra en annen by og bare dra ned og ta eksamen? Er det veldig mye obligatorisk første og andre semester?

 

Takker for alle innspill! :)

 

 

Det der er en ekstremt dårlig ide og kommer ikke til å gå i praksis. Det er både prosjektarbeid, samt fag hvor du har et ekstremt høyt utbytte av å være i forelesning (mye pensum som ikke fungerer uten å ha vært i forelesning på marin). I tillegg er det ukentlige øvinger som må leveres, og hvor det er veldig gunstig å være i øvingstimer. I tillegg kommer du til å slite sosialt senere i studiet. Ikke gjør det. Du klarer å finne leilighet iløpet av denne måneden om du vil, på finn.no.

 

Vil ikke du dra til trondheim, så ville jeg heller funnet på noe annet å gjøre, for å skulle være fjernstudent på første og andre semester på NTNU, spesielt på Marin med mye prosjekt og gruppearbeid, går ikke. Beklager.

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen data- eller informatikkstudenter her som har hatt vansker med å skaffe seg fast job, som har blitt sagt opp før de begynte eller har hørt om folk på studiet som er blitt det? Er en fyr i en tråd på reddit som snakker om at konsulentselskapet hans (som visstnok nesten utelukkende rekrutterer fra siv.ing. på NTNU) sa opp halvparten av de nyansatte før de begynte.

Lenke til kommentar

Noen data- eller informatikkstudenter her som har hatt vansker med å skaffe seg fast job, som har blitt sagt opp før de begynte eller har hørt om folk på studiet som er blitt det? Er en fyr i en tråd på reddit som snakker om at konsulentselskapet hans (som visstnok nesten utelukkende rekrutterer fra siv.ing. på NTNU) sa opp halvparten av de nyansatte før de begynte.

Ikke hørt om noe lignende. Vil gjette at det er snakk om bedrift med tette bånd til nettopp oljebransjen. Alle de andre selskapene som har minst en kontrakt hos NAV tror jeg klarer seg glimrende ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bytter til fysmat i år. Har tidligere gått ett år på en annen linje, og har derfor 5 emner "til overs" om jeg ender med å gå et år ekstra. Noen tips om emner det er verdt å ta?

Har tenkt på at jeg enten kan spare de til senere for å fordype meg i noe anvendt/noe jeg liker, eller gå for mer bredde. Kan evnt. også prøve å bygge på en liten sidevei fram mot 3., men hadde vært fint om noen kunne dele erfaringer :)

Lenke til kommentar

Bytter til fysmat i år. Har tidligere gått ett år på en annen linje, og har derfor 5 emner "til overs" om jeg ender med å gå et år ekstra. Noen tips om emner det er verdt å ta?

 

Har tenkt på at jeg enten kan spare de til senere for å fordype meg i noe anvendt/noe jeg liker, eller gå for mer bredde. Kan evnt. også prøve å bygge på en liten sidevei fram mot 3., men hadde vært fint om noen kunne dele erfaringer :)

Om målet er matematikk er det en haug med studieretninger der også. Analyse, topologi, kompleks analyse, algebra, differensiallikninger og numerikk.  Har du tatt Matte 1 vil kanskje 4K og Lineære Metoder være aktuelle emner første semester om du vil være hardcore. Tallteori om tenker du går i retning algebra, osv. Ellers er kanskje algdat aktuelt..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...