Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

For øvrig er det vel snart på tide å oppdatere avstemningen: Hvilket sted tilhører du? Trondheim, Ålesund eller Gjøvik.

 

Dragvoll har vært NTNU i en god stund, gjør ikke noe at hist, ålesund og gjøvik slenger seg med...

 

Helt enig. Mens vi er i gang, kan vi like gjerne få med noen fagskoler også. Og så må vi ikke glemme folkehøyskolene! Alle skal med...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bytter studieprogram internt, men må sette opp utdanningsplan del 2 på StudWeb for å ta en konte-eksamen utenfor tidligere retning.

 

Jeg har ikke noen andre alternativ enn å gå videre med andre året på mitt tidligere studieprogram, skal jeg bare velge det? Får vel ikke ny studierett før juli en gang. 

Lenke til kommentar

 

Kan legge til at IMAP- og SMTP-funksjonaliteten er brukket og at ingen dokumentasjon er oppdatert for å gjenspeile endringen ...

Det tok meg ca. 10 sekunder å finne frem til nødvendig informasjon på Office 365, så en IT-student (?) burde vel klare det.  :p

 

Har du fått det til å fungere da? Jeg fant jo også infoen jeg også, men får feil med brukernavnet eller passordet (ja, jeg er sikker på at det er riktig passord).

Lenke til kommentar

 

 

Kan legge til at IMAP- og SMTP-funksjonaliteten er brukket og at ingen dokumentasjon er oppdatert for å gjenspeile endringen ...

Det tok meg ca. 10 sekunder å finne frem til nødvendig informasjon på Office 365, så en IT-student (?) burde vel klare det.  :p

 

Har du fått det til å fungere da? Jeg fant jo også infoen jeg også, men får feil med brukernavnet eller passordet (ja, jeg er sikker på at det er riktig passord).

 

 

Fungerer for meg, hva prøver du å sette det opp i?

Lenke til kommentar

 

 

Kan legge til at IMAP- og SMTP-funksjonaliteten er brukket og at ingen dokumentasjon er oppdatert for å gjenspeile endringen ...

Det tok meg ca. 10 sekunder å finne frem til nødvendig informasjon på Office 365, så en IT-student (?) burde vel klare det.  :p

 

Har du fått det til å fungere da? Jeg fant jo også infoen jeg også, men får feil med brukernavnet eller passordet (ja, jeg er sikker på at det er riktig passord).

 

Ja. Husk på at Office 365 byttet domene fra win.ntnu.no til ntnu.no for en stund siden, så brukernavnet skal være <brukernavn>@ntnu.no.

Lenke til kommentar

 

Har du fått det til å fungere da? Jeg fant jo også infoen jeg også, men får feil med brukernavnet eller passordet (ja, jeg er sikker på at det er riktig passord).

Ja. Husk på at Office 365 byttet domene fra win.ntnu.no til ntnu.no for en stund siden, så brukernavnet skal være <brukernavn>@ntnu.no.

 

Det fungerte. Hvordan i alle dager skal man bare vite det når ingen dokumentasjon er oppdatert?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det fungerte. Hvordan i alle dager skal man bare vite det når ingen dokumentasjon er oppdatert?

 

 

 

Helt enig, elendig planlegging. Fikk dog høre fra orakel at de selv ikke visste om denne endringen selv engang(!) Derfor er det 0 info.

 

her er dog infoen jeg har fått: Samt en PDF fil med oppsett.

IMAP4    outlook.office365.com      993 implicit          TLS* v1-1.2

SMTP     smtp.office365.com         587 explicit          TLS v1-1.2

 

 

Vi diskuterte det på forrige side i tråden, der ligger det en pdf som sier dette også.

Lenke til kommentar

 

 

Har du fått det til å fungere da? Jeg fant jo også infoen jeg også, men får feil med brukernavnet eller passordet (ja, jeg er sikker på at det er riktig passord).

Ja. Husk på at Office 365 byttet domene fra win.ntnu.no til ntnu.no for en stund siden, så brukernavnet skal være <brukernavn>@ntnu.no.

 

Det fungerte. Hvordan i alle dager skal man bare vite det når ingen dokumentasjon er oppdatert?

 

Jeg er som tidligere nevnt enig i at det er en ekstremt dårlig gjennomført overgang, men i dette tilfellet sier det seg selv at man ikke skal bruke kun brukernavnet – siden domenet til SMTP-serveren ikke er NTNU-spesifikt. Det er videre vanlig å bruke <brukernavn>@ntnu.no (f.eks. på Eduroam).

Lenke til kommentar

Måtte ty til en taktisk kont i år, og nå lurer jeg på hvordan mulige eksamener avholdes på gløshaugen.

Skal man vise regning på tavle foran sensorer og tegne og forklare? Foregår det på norsk eller engelsk? Og hvor lenge varer det? 15-30min?

 

Faget er TET4195

 

Ville spurt faglærer om dette. Jeg har både hatt muntlig der jeg står ved en tavle og tegner/viser formler, og en muntlig der jeg bare satt overfor sensor og faglærer på et bord og snakket om pensum uten å vise noe.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Måtte ty til en taktisk kont i år, og nå lurer jeg på hvordan mulige eksamener avholdes på gløshaugen.

Skal man vise regning på tavle foran sensorer og tegne og forklare? Foregår det på norsk eller engelsk? Og hvor lenge varer det? 15-30min?

 

Faget er TET4195

 

Ville spurt faglærer om dette. Jeg har både hatt muntlig der jeg står ved en tavle og tegner/viser formler, og en muntlig der jeg bare satt overfor sensor og faglærer på et bord og snakket om pensum uten å vise noe.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

el-mag og konte. Jeg har prøvd meg på boken generell fysikk for universiteter og høgskoler. Liker den ikke spesielt godt. Tenker nå og gå gjennom notater og løse øvinger og andre utlagte oppgaver og eksamensoppgaver til slutt. Slik tenker jeg å gjøre det resten av studietiden, kanskje uten bøker i det hele tatt eller bøker for teori. Er det fornuftig og gjennomførbart. Ønsker innspill.

Lenke til kommentar

el-mag og konte. Jeg har prøvd meg på boken generell fysikk for universiteter og høgskoler. Liker den ikke spesielt godt. Tenker nå og gå gjennom notater og løse øvinger og andre utlagte oppgaver og eksamensoppgaver til slutt. Slik tenker jeg å gjøre det resten av studietiden, kanskje uten bøker i det hele tatt eller bøker for teori. Er det fornuftig og gjennomførbart. Ønsker innspill.

Høres ut som en god plan. Elmag er et av de fagene der man kan øve seg gode. Du trenger selvfølgelig forståelse for faget, men my ligger i å kunne regne bra. Var iallefall sånn da jeg tok faget.

Lenke til kommentar

el-mag og konte. Jeg har prøvd meg på boken generell fysikk for universiteter og høgskoler. Liker den ikke spesielt godt. Tenker nå og gå gjennom notater og løse øvinger og andre utlagte oppgaver og eksamensoppgaver til slutt. Slik tenker jeg å gjøre det resten av studietiden, kanskje uten bøker i det hele tatt eller bøker for teori. Er det fornuftig og gjennomførbart. Ønsker innspill.

Jeg bruker svært sjelden pensumbøkene, men av og til er de nyttige. For eksempel var tekled-boka gull verdt når man skulle gjennom øvingsopplegget der. Problemet med å ikke sjekke ut bøkene er at man aldri vet hva man går glipp av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...