Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Til dere som går/har gått siv.ing studie på NTNU;

Hvilken karakter hadde dere i matte og fysikk på videregående, og hva fikk dere på de sentrale matte- og fysikkfagene deretter på NTNU?

Du fikk et veldig bra svar over her, skal bare legge til at det er helt umulig å planlegge noe som helst av karakterer en skal få osv før en har startet studiet, men som ett råd ville jeg siktet høyt å jobbet så hardt du klarer, men ikke bli skuffa om ikke du får A på første eksamen. Alle har 5-6, men mange stryker på første matte-eksamen på NTNU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle må ha 4 eller bedre i matte for å gå siv.ing. Antar de fleste da har 5 eller 6 skal man ha bra nok snitt.

Karakterene på mattefagene ved NTNU er ofte jevnt fordelt mellom A-F, av mennesker med gode karakterer fra VGS. Så usikker på hvor mye man kan si.

 

 

 

Til dere som går/har gått siv.ing studie på NTNU;

Hvilken karakter hadde dere i matte og fysikk på videregående, og hva fikk dere på de sentrale matte- og fysikkfagene deretter på NTNU?

Du fikk et veldig bra svar over her, skal bare legge til at det er helt umulig å planlegge noe som helst av karakterer en skal få osv før en har startet studiet, men som ett råd ville jeg siktet høyt å jobbet så hardt du klarer, men ikke bli skuffa om ikke du får A på første eksamen. Alle har 5-6, men mange stryker på første matte-eksamen på NTNU

 

 

 

Dersom man tror man kan flyte på seksere og femmere fra videregående går det dårlig. Etter det jeg har erfart handler det mer om å tilegne seg god studieteknikk, noe man kanskje ikke har dersom man lett har gjort det bra på videregående. Og selvsagt også jobbe godt og mye i eksamensperiodene.

 

Ligger selv på 4 i R2 og tenker å studere siv.ing (kybernetikk kanskje :hmm: ), men er redd for at matematikken kan bli et dask i trynet... Er ikke slik at jeg sliter meg til 4 i R2, men heller det at jeg får 4 pga. OK arbeidsinnsats - intet mer. Hva tror dere?

Lenke til kommentar

 

Hvilken høgskole gikk du på, slik at folk kan advares mot den?

 

 

HiST

(og jeg fikk forøvrig A i matte1 og 2, som jeg tror tilsvarer matte1 og 4 på NTNU).

 

Går heldigvis an å komme frem i verden uten å kunne hånd-derivering :tease:

 

Kan umulig tilsvare matte 1 på NTNU da det er umulig å få A i matte 1 uten å kunne derivasjon. Ellers er jeg enig i det du sier. Alt handler om gode studievaner. Jeg cruisa lett inn til 5'er i matte, men har ikke akkurat gjort det bra i mattefagene på ntnu fordi jeg er en lat jævel.

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvilken høgskole gikk du på, slik at folk kan advares mot den?

 

 

HiST

(og jeg fikk forøvrig A i matte1 og 2, som jeg tror tilsvarer matte1 og 4 på NTNU).

 

Går heldigvis an å komme frem i verden uten å kunne hånd-derivering :tease:

 

Kan umulig tilsvare matte 1 på NTNU da det er umulig å få A i matte 1 uten å kunne derivasjon. Ellers er jeg enig i det du sier. Alt handler om gode studievaner. Jeg cruisa lett inn til 5'er i matte, men har ikke akkurat gjort det bra i mattefagene på ntnu fordi jeg er en lat jævel.

 

 

Når jeg sier "tilsvarer" så mener jeg fagplanen, ikke noe annet :)

 

Når vi hadde "matte4" (fler-dim, tror det er matte 2 på gløs) på HiST så var det dog forelest av en NTNU-professor på ntnu-måten og allerede da begynte jeg å bli ukomfortabel mtp min fremtidige siv.ing-karriere

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noe mer hokus pokus å ta ekstra fag enn å gå inn på studentweb -> registreringer -> oppmeldinger og legge til emnekodene? Gir dette meg rett til å gå opp til eksamen gitt at øvingsopplegget er godkjent? :)

Det holder, gitt at du får lov til å ta emnet. Du kan som kjent ta de fleste emner, men enkelte emner (vet det er en del ved mitt studieprogram) er adgangsbegrenset.

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...