Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Landsbyen min bestod kun av mannlige gløsinger. Det mest tverrfaglige jeg opplevde var en kjemistudent fra en eller annen høgskole som ikke kunne programmere, skrive forståelige setninger på norsk eller argumentere ordentlig for noe som helst.

Siden han var fra en høgskole antar jeg at han gikk 2-årig master på NTNU, og man kan vel ikke være helt ubrukelig om man har klart å komme seg gjennom en bachelor i ingeniørfag/realfag med C eller bedre i snitt. Det blir litt av utfordringen å finne ut hvordan medlemmene kan bidra, selv om alle ikke er like gode til å kommunisere.

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han var sikkert helt OK i forhold til kravene høgskolen stilte ham, men hvis den høgskolen stiller feil krav til studentene sine betyr ikke det så mye. Det er sikkert mange på NTNU som ikke er så gode til å programmere eller ikke kan skrive så godt, men har aldri møtt noen som var så lite kompetent når det gjelder grunnleggende ferdigheter som ham.

Lenke til kommentar

 

Hva tror dere om en dag hvor alle studentene ved Gløshaugen må tilbringe en dag på Dragvoll, og alle studentene ved Dragvoll må tilbringe en dag på Gløshaugen? Her må de prøve seg på motpartens emner og erfare at gresset ikke alltid er grønnere på den andre siden. Dette for å øke forståelsen mellom campusene. Obligatorisk oppmøte.

 

Øke forståelsen mellom campusene på en enkelt dag? Er tanken å shippe hele Dragvoll med 5-ern ned til Gløs for at de skal lide seg gjennom en Matte 1-forelesning, og så sitte resten av dagen å stirre blankt i en tilhørende øving? Og omvendt; skal Gløsingene opp på Dragvoll for å delta på en eller annen representativ forelesning, og så bruke resten av dagen på å forfatte et essay og gi respons til hverandre?

 

Jeg ser heller for meg et slags stands-basert opplegg. På hver stand står det en fagmester som lærer deg om sitt felt. Mesteren har også en utfordring (en oppgave), og løser du den får du et ferdighetsmerke. For å få godkjent oppmøte må du vinne minst tre ferdighetsmerker i løpet av dagen.

 

En typisk utfordring fra en programmeringsmester kunne være å skrive en enkel rekursiv funksjon, mens en matematikkmester ber deg løse en differensiallikning. På Dragvoll er det tilsvarende oppgaver. På denne måten tvinges alle til å prøve noe nytt.

Lenke til kommentar

Er det noen i denne tråden som går marin teknikk? Hvis så er tilfelle, kunne de tenke seg å dele litt om dette studiet? Er veldig nysgjerrig, og tenker å sette dette som mitt førstevalg

Hvordan er arbeidsmengden, overgangen fra vgs, og studiemiljøet?

Har lest alt som er å finne på NTNUs nettsider, men nå er jeg ute etter førstehåndserfaringer =]

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Jeg har valgt et perspektivemne (ingeniøremne fra en annen linje) som var litt for tøft for meg. Jeg har veldig mye å gjøre i vår og ønsker å ta et fag som ikke er alt for tungt, det inkluderer øvingsopplegget og eksamen. Fristen for å melde seg opp til fag er på søndag. Det kan ikke være et elektronikk fag, og jeg tror det må være 3+. klassefag.

 

Har dere forslag til et passende ingeniøremne?

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å bytte linje internt (siv.ing), men et av fagene jeg isåfall må ta opp kræsjer med eksamensdatoen min for et matte-fellesfag, og går bare om våren. Gir dette meg rett til kont? Eller må jeg stryke for å få lov?

Ser ikke for meg at jeg kan stryke med vilje i den ene salen for deretter å gå til neste sal og matte-eksamen fem minutter etter :p

Lenke til kommentar

Ikke at jeg tviler på det du sier, men hvor bekreftes dette? Det jeg tidligere har hørt er at det er ekstremt viktig å møte til eksamen ellers så kan du bare glemme kont...

 

Kan man trekke seg fra kont eller bare ikke møte opp, og få faget slettet, om jeg skulle ombestemme meg igjen? Vil ikke ha et strykfag på vitnemålet om jeg ikke skulle bytte, som uansett ikke skulle være relevant for min studieretning. Uff, vanskelig dette, og jeg må bestemme meg snart.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg tviler på det du sier, men hvor bekreftes dette? Det jeg tidligere har hørt er at det er ekstremt viktig å møte til eksamen ellers så kan du bare glemme kont...

 

Kan man trekke seg fra kont eller bare ikke møte opp, og få faget slettet, om jeg skulle ombestemme meg igjen? Vil ikke ha et strykfag på vitnemålet om jeg ikke skulle bytte, som uansett ikke skulle være relevant for min studieretning. Uff, vanskelig dette, og jeg må bestemme meg snart.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=385328&p=22165236

  • Liker 1
Lenke til kommentar

«gyldig forfall til eksamen i emnet høst og/eller vår i inneværende studieår»

Beklager gjentagelsen, men jeg tar det slik at min situasjon går under dette punktet? Ser at den engelsk versjonen av innsida beskriver det som «legitimate absence», jeg er da strengt tatt ikke borte under eksamen.

(Lurer fortsatt på det siste spørmålet mitt i forrige post, om jeg klarte å skrive forståelig nok. Takk for all hjelp!)

Lenke til kommentar

Da jeg hadde eksamener på samme tidspunkt, sendte jeg en mail til en eller annen administrerende del av NTNU som virket passende (Eksamenskontoret, muligens), og fikk beskjed om at jeg skulle få ta konten i det faget jeg ikke møtte på, men det virket som om det var et krav om å faktisk informere dem om dette for å få lov til å møte på konten, så vil anbefale å ta kontakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...