Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke tåler å høre på noen spille piano noen vegger borte foreslår jeg at du leser hjemme og ikke på Gløshaugen. Det er ingen lesesaltvang.

 

 

Eg bur i eit kollektiv med ein fyr som spelar gitar og synger satanistmusikk med mykje, mykje høgare volum enn pianoa. Kjæresten min har dessverre ingen bord med passandre høgde til å gjere skulearbeid, så då er Gløshaugen det einaste alternativet.

 

Å gå ein annan stad enn Realfagbygget kunne ha vore eit alternativ, men skapet mitt er på Realfagbygget, og det blir altfor langt å gå kvar gong eg skal fylle på kaffe eller hente mat. Pianoa og orgelmusikken forpurrer alt.

Lenke til kommentar

Sett deg i datasalen i U2 eller i noen andre lesesaler. Eventuelt kjøp deg et sett med ørepropper på akademika, eventuelt et headsett med ørepropper - selv uten musikk stenger det ute en hel del. I værste fall kan du sette på noe lav bakgrunnsmusikk (finnes mye forskjellig der ute, f.eks naturlyder osv) som overdøver pianospillinga.

Lenke til kommentar

Som folk sikkert har fått med seg, har NTNU studenter fått tilgang på 100TB skylagringsplass. Er det noen som har noe innsikt i hvordan dette fungerer teknisk, og hva som evt. vil skje når man er ferdig med studiene? Hvor er dataene fysisk lagret, på NTNUs egne servere eller på Microsofts servere? Hvor stor båndbredde får man?

 

Er smålig fasinert av potensialet til 100TB lagring. :dremel:

Lenke til kommentar

Det er jo ikke så mye som er bestemt vedr. sammenslåingen enda. Antakelig tror jeg høyskolene kommer til å tilby enten ingen siv.ing.-grader eller spesialisere seg på å tilby én eller to, og sende de fleste ingeniørstudentene som vil ha mastergrad til Trondheim.

Lenke til kommentar

Som folk sikkert har fått med seg, har NTNU studenter fått tilgang på 100TB skylagringsplass. Er det noen som har noe innsikt i hvordan dette fungerer teknisk, og hva som evt. vil skje når man er ferdig med studiene? Hvor er dataene fysisk lagret, på NTNUs egne servere eller på Microsofts servere? Hvor stor båndbredde får man?

 

Er smålig fasinert av potensialet til 100TB lagring. :dremel:

Dataene lagres ikke hos NTNU.

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Som folk sikkert har fått med seg, har NTNU studenter fått tilgang på 100TB skylagringsplass. Er det noen som har noe innsikt i hvordan dette fungerer teknisk, og hva som evt. vil skje når man er ferdig med studiene? Hvor er dataene fysisk lagret, på NTNUs egne servere eller på Microsofts servere? Hvor stor båndbredde får man?

 

Er smålig fasinert av potensialet til 100TB lagring. :dremel:

 

Får lyst til å bruke dette istedenfor dropbox nå som spaceraceplassen falt ut, men gidder ikke å venne meg til en ny løsning om jeg mister det straks jeg er ferdig som student.... Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...