Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det minst givende emnet dere har tatt ved Gløshaugen? (Ex. phil. er ikke tillatt svar.)

HLS0001. Det eneste fornuftige jeg fikk ut av det emnet var de 7,5 studiepoengene.

 

 

Edit: Ah, på Gløs. Det blir vel kanskje IT2802, men jeg tror ikke at det eksisterer i dag. Begrunnelsen er at det stort sett var ekstremt kjedelig, selv om det fantes et par interessante ting her og der.

 

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

EiT og Tek.led. er ikke de minst givende fagene jeg har hatt. Jeg kan bare snakke for meg selv, men på noen av linjene er det jo obligatoriske tekniske emner på lavere nivå som har meeeget lite relevans for noen av spesialiseringene. Jeg studerte feks kjemisk prosessteknologi, og TBT4170 Bioteknologi var mitt minst givende emne. Det gav meg null, i motsetning til både Tek.led. og EiT som har gitt meg nyttige perspektiver. :)

Følte ikke at jeg fikk så mye ut av hverken Finans eller Bed.øk. heller, men det er nok litt min egen skyld. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan er det med oppmøteplikt på leksjoner? Kan jeg gjennomføre et årsstudium i eksempelvis statsvitenskap uten å delta på en eneste leksjon?

Går ut fra at du med leksjon mener forelesning/annen undervisning og ikke skjennepreken. Sistnevnte vet jeg ikke helt omfanget av, men forelesninger pleier ikke være obligatoriske med mindre det er noe spesielt som skal gjøres. Eksempel på tilfeller der det gjerne er oppmøteplikt er presentasjon av gruppearbeid, og introduksjon til semesteroppgaver som gjøres i grupper. Noen studier har mye labarbeid, ekskursjoner og andre ting som kan medføre obligatorisk oppmøte, mens andre studier knapt nok har noe obligatorisk oppmøte i det hele tatt.

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Forsvaret har gjort sitt for å ødelegge det som en gang kunne kalles et nokså normalt språk. Mener selvfølgelig forelesninger.

 

Kommer til å jobbe fulltid fra sommeren av, men er gira på å komme i gang med en utdanning også. Er selv av den oppfatning at jeg har kapasitet til å klare dette og pensum ser overkommelig ut. Har dessverre ikke anledning til å møte på annet enn eksamensdager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom man begynner på en siving linje, men allerede har ex.phil, hva er det vanlig å ta som emne i stedet da? (ex.phil for medisinere blir vel godtatt? er jo nesten det samme som for ingeniører)

 

Du kan ta hvilket som helst emne (som ikke er adgangsbegrenset), som du skal ha iløpet av studiet ditt. Dvs du kan kikke på høstemner for neste år, tredjeklasse o.l. Jeg vil anbefale å ta et k-emne eller lignende da dette kan være tilsvarende lett som exphil. Finn linjen din her http://www.ntnu.no/studier/studiehandbok/teknologi/og velg et tidligere år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noen her som har tatt TPK4170 - Robotteknikk og kan fortelle litt om det? Det står at det bygger på Reguleringsteknikk, hvor viktig er det å ha tatt dette på forhånd? Er det mye programmering? Er det noe fysisk «mekking» på lab?

Endret av Vardark
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...