Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Har egentlig statistikk (TMA4245) etter jul. Vil det by på noen problem om jeg tar statistikk (TMA4240) som går nå til jul?

Det er ikke et problem, men du må si ifra til studieveileder (Les: Spørre pent om det går greit), for TMA4240 vil ikke automatisk ta plassen til TMA4245 i studieplanen din, så de må manuelt fikse det for deg.

Endret av atb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har egentlig statistikk (TMA4245) etter jul. Vil det by på noen problem om jeg tar statistikk (TMA4240) som går nå til jul?

Det er ikke et problem, men du må si ifra til studieveileder (Les: Spørre pent om det går greit), for TMA4240 vil ikke automatisk ta plassen til TMA4245 i studieplanen din, så de må manuelt fikse det for deg.

,

Så det er studieveileder som ordner dette? Skulle gjerne ha omgjort TMA4115 til TMA4110, burde vel gå greit det?

Lenke til kommentar

 

 

Har egentlig statistikk (TMA4245) etter jul. Vil det by på noen problem om jeg tar statistikk (TMA4240) som går nå til jul?

Det er ikke et problem, men du må si ifra til studieveileder (Les: Spørre pent om det går greit), for TMA4240 vil ikke automatisk ta plassen til TMA4245 i studieplanen din, så de må manuelt fikse det for deg.

,

Så det er studieveileder som ordner dette? Skulle gjerne ha omgjort TMA4115 til TMA4110, burde vel gå greit det?

 

Jeg har i alle fall gått via studentveileder når jeg har fått fikset opp i alternative fagvalg og slikt :) Er ikke automatikk i at alle slike endringer godkjennes, men send studieveileder en mail eller møt opp på kontoret og spørr om vedkommende har tid til en prat, så løser det meste seg :)

Lenke til kommentar

Lurer på noen ting ang. kjøp av bøker.

I matematikk 1 står det at vi trenger Calculus Part 1&2 - pakke. Ser mange selger Calculus 1 og 2 for seg. Skal vi bruke begge disse i matematikk 1, eller skal del to brukes i matematikk 2?

Skal også kjøpe Chemical Principles av Zumdal. Ser det er en del billigere for 2009-utgaven kontra 2012-utgaven. Er det like greit å kjøpe 2009-utgaven eller er det nødvendig å kjøpe nyere utgaver?

Lenke til kommentar

Lurer på noen ting ang. kjøp av bøker.

I matematikk 1 står det at vi trenger Calculus Part 1&2 - pakke. Ser mange selger Calculus 1 og 2 for seg. Skal vi bruke begge disse i matematikk 1, eller skal del to brukes i matematikk 2?

Skal også kjøpe Chemical Principles av Zumdal. Ser det er en del billigere for 2009-utgaven kontra 2012-utgaven. Er det like greit å kjøpe 2009-utgaven eller er det nødvendig å kjøpe nyere utgaver?

 

Calculus 2 er til Matte 2.

 

Zumdahl kommer an på faget, sannsynligvis går det helt fint men eksakte sidetall og oppgaver i boken kan være forskjellige. Dersom dere får øvinger hvor hele oppgaveteksten gis ville jeg gått for en eldre selv. Klarte meg for øvrig med 2004-utgaven selv når jeg tok TMT4112 i 2012.

Lenke til kommentar

Lurer på noen ting ang. kjøp av bøker.

I matematikk 1 står det at vi trenger Calculus Part 1&2 - pakke. Ser mange selger Calculus 1 og 2 for seg. Skal vi bruke begge disse i matematikk 1, eller skal del to brukes i matematikk 2?

Skal også kjøpe Chemical Principles av Zumdal. Ser det er en del billigere for 2009-utgaven kontra 2012-utgaven. Er det like greit å kjøpe 2009-utgaven eller er det nødvendig å kjøpe nyere utgaver?

Calculus-pakka var ny ifjor høst, og om du skal ha matte2 til våren burde du ha begge. I tillegg så vil øvingsopplegget med anbefalte oppgaver være knyttet til den nye pakka, så du burde ikke gå for noe eldre som jeg tipper er det de selgerne som selger separat har.

 

Angående kjemiboka så selger jeg 2009-utgaven, PM meg hvis du vil ha! Hadde TMT4110 i vår og da sa foreleser at det bare var å bruke den eldre utgaven (Skal visst være marginale forskjeller mellom denne og 2012)

Lenke til kommentar

 

 

 

Har egentlig statistikk (TMA4245) etter jul. Vil det by på noen problem om jeg tar statistikk (TMA4240) som går nå til jul?

Det er ikke et problem, men du må si ifra til studieveileder (Les: Spørre pent om det går greit), for TMA4240 vil ikke automatisk ta plassen til TMA4245 i studieplanen din, så de må manuelt fikse det for deg.

,

Så det er studieveileder som ordner dette? Skulle gjerne ha omgjort TMA4115 til TMA4110, burde vel gå greit det?

 

Jeg har i alle fall gått via studentveileder når jeg har fått fikset opp i alternative fagvalg og slikt :) Er ikke automatikk i at alle slike endringer godkjennes, men send studieveileder en mail eller møt opp på kontoret og spørr om vedkommende har tid til en prat, så løser det meste seg :)

 

Ordnet seg 100%, takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har lenge hatt lyst til å drive med noe kampsport/selvforsvar, og tenkte kanskje å melde meg inn i et av de som tilbys ved NTNUI. Lurer på om det er noe dere anbefaler?

 

Ser også at det er en del nybegynnerkurs neste uke. Er ikke medlem i NTNUI enda. Kan jeg fortsatt delta på disse nybegynnerkursene, eller må jeg være medlem? Hvordan andre fordeler får jeg ved å melde meg inn i NTNUI? Tilgang til noen treningssenter f.eks?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...