Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Det er nesten utelukkende intervjuet som avgjør. Alle blir kalt inn uansett. Skriv en kort søknadstekst som får deg til å virke som en positiv og hyggelig person som er genuint interessert i det gjengen driver med, og gjør et godt inntrykk på intervjuet.

 

Takker! Tenker å søke på litt forskjellig så sjansen blir større for å få plass. Er det noen verv hvor det er ekstra lett å bli tatt inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er nesten utelukkende intervjuet som avgjør. Alle blir kalt inn uansett. Skriv en kort søknadstekst som får deg til å virke som en positiv og hyggelig person som er genuint interessert i det gjengen driver med, og gjør et godt inntrykk på intervjuet.

 

Takker! Tenker å søke på litt forskjellig så sjansen blir større for å få plass. Er det noen verv hvor det er ekstra lett å bli tatt inn?

 

Verv som ikke krever forhåndskunnskaper, gjerne i de store gjengene, er nok blant de enkleste. Det hele koker i stor grad ned til hvor mange oblater gjengen får dele ut, for det er ikke ubegrenset. Det er likevel slik at enkelte søkere gjør et så dårlig inntrykk på intervjuet at de ikke vil bli tatt inn uansett, selv om det ikke er nok søkere. KSG er den største (faste) gjengen, og tar vel opp nærmest utelukkende gjengmedlemmer i eksternt opptak. Det bør sånn sett være gode muligheter der, for selv om de gjerne får flest søkere totalt sett så er det mange plasser og kort bindingstid for gjengmedlemmer. MG og Studentmediene er nok også ganske enkelt, men det vil i stor grad avhenge av hvilket verv man søker.

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Det er nesten utelukkende intervjuet som avgjør. Alle blir kalt inn uansett. Skriv en kort søknadstekst som får deg til å virke som en positiv og hyggelig person som er genuint interessert i det gjengen driver med, og gjør et godt inntrykk på intervjuet.

Støtter dette, for min del kan søkere godt la vær å skrive noe mer enn kontaktinfo.

 

 

Det er nesten utelukkende intervjuet som avgjør. Alle blir kalt inn uansett. Skriv en kort søknadstekst som får deg til å virke som en positiv og hyggelig person som er genuint interessert i det gjengen driver med, og gjør et godt inntrykk på intervjuet.

 

Takker! Tenker å søke på litt forskjellig så sjansen blir større for å få plass. Er det noen verv hvor det er ekstra lett å bli tatt inn?

 

De tekniske gjengene er som regel sultne på nye folk, så lenge du er alright person, kan leve med bindingstid på 2-3,5 år og bruke rundt 20 timer i uka i snitt på Huset.

Og bare så det er klart; du taper ingenting ved å søke flere gjenger, du får en liste der du selv kan prioritere rekkefølgen, du kan endre også etter intervjuene, frem til torsdag 28. Og ombestemmer du deg og ikke vil være med i den gjengen som til slutt vil ha deg er det ikke værre enn at du sier nei takk og søker igjen til jul.

Lenke til kommentar

 

For vanlige konsultasjoner er det en stor fordel å ha fastlege i Trondheim.[/size]

Selv om det mest sannsynlig bare blir et engagsbesøk?

 

Med mindre det er veldig viktig for deg å beholde samme fastlege som du har i dag, så er det jo veldig enkelt å bytte fastlege nå og så bytte på nytt når du flytter hjem igjen (eller hvor du måtte ende opp) etter studiene. Du kan bytte fastlege to ganger i året.

 

http://www.fastlegen.no/hva-er-fastlegeordningen/bytte-fastlege

Lenke til kommentar

 

Det er nesten utelukkende intervjuet som avgjør. Alle blir kalt inn uansett. Skriv en kort søknadstekst som får deg til å virke som en positiv og hyggelig person som er genuint interessert i det gjengen driver med, og gjør et godt inntrykk på intervjuet.

 

Takker! Tenker å søke på litt forskjellig så sjansen blir større for å få plass. Er det noen verv hvor det er ekstra lett å bli tatt inn?

De tekniske gjengene er som regel sultne på nye folk, så lenge du er alright person, kan leve med bindingstid på 2-3,5 år og bruke rundt 20 timer i uka i snitt på Huset.

Jeg synes dette høres litt avskrekkende ut. Hva hvis man finner ut at det ikke var noe særlig allikevel etter å jobbet der én måned? Er man da pliktet til å fortsette å jobbe frivillig 20 timer i uka i flere år?

Endret av Parallellakseteoremet
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen her som har tatt Data GK? Hører rykter om at boken er så godt som verdiløs, stemmer dette? Finnes det noen form for alternativ litteratur/YT-videoer som er bedre i så fall?

Jeg tok det i fjor, og brukte ikke boka. Ikke fordi boka er dårlig, men fordi det du trenger å vite (i stor grad fremgangsmåter for noen få oppgavetyper) gjennomgås i forelesningene.

Lenke til kommentar

Selv om det mest sannsynlig bare blir et engagsbesøk?

Du kan ringe hvilken som helst lege du vil, men hvis du ikke står på pasientlisten vil du ikke bli prioritert. Du kan fortsatt få time hvis de har ledig. Om du ikke ønsker å miste fastlegen din hjemme, og det haster litt, kan du alltids ta turen innom Aleris.

Lenke til kommentar

Er det noen i tråden som har brukt et ekstra semester på sivinggraden sin? Har vært litt slapp det siste året, og har ikke fått tatt alle emnene jeg skulle ta. Går høsten 5. klasse og har to valg. Enten kan jeg ha et helvetessemester nå med prosjektoppgave + de fagene jeg egentlig skulle hatt tidligere, og på den måten bli ferdig på normert tid, eller så kan jeg bruke et semester ekstra på studiet og skrive master høsten 2015. Sistnevnte løsning frister mest, men har noen erfart at arbeidsgivere har veldig mye imot at man har brukt et semester ekstra? Andre nedsider ved å bruke et ekstra semester?

 

Jeg skriver masteroppgave dette semesteret og bruker sånt sett ett ekstra semester.

Hvorvidt bedrifter legger vekt på at du har et ekstra semester spørs nok litt på hva som er grunnen din for det og hva du får ut av det. For min del var det delvis grunnet noen fag jeg ikke fikk tatt på utveksling, og frivillig arbeid med UKA og Samfundet som gjorde at jeg ikke hadde tid til et "helvetessemester" for å ta igjen ting. I tillegg gjorde det ekstra semesteret at jeg fikk med meg noen ekstra fag, og totalt sett har jeg inntrykk av at dette ikke har hatt noen særlig negativ påvirkning i forbindelse med jobbsøking.

 

Med andre ord, hvis du har en brukbar grunn til å utsette, og noe positivt på CV-en til å veie opp med (frivillig arbeid, utveksling etc.) så har det nok ikke mye å si.

 

En annen ting å ta i betraktning er at noen av de store bedriftene (Aker Solutions bl.a.) stort sett bare ansetter nyutdannede en gang i året. Dette gjelder typisk for traineeprogrammer og slikt, så det kan være verdt å sjekke ut, avhengig av hva slags jobb du satser på.

 

I tillegg er det den åpenbare ulempen med et halvt år tapt lønn. Det er dog mye bedre enn å utsette et helt år, ettersom du fortsatt vil få masteren samme år som du ville fått på normert tid. Da noen bedrifter beregner lønn etter hvilket år du ble ferdigutdannet kan dette være en fordel ettersom du stiller likt med de som fullførte sommeren før.

 

Du bør også sjekke med eventuell veileder at det går greit å skrive master i "feil" semester.

Lenke til kommentar

 

 

Det er nesten utelukkende intervjuet som avgjør. Alle blir kalt inn uansett. Skriv en kort søknadstekst som får deg til å virke som en positiv og hyggelig person som er genuint interessert i det gjengen driver med, og gjør et godt inntrykk på intervjuet.

 

Takker! Tenker å søke på litt forskjellig så sjansen blir større for å få plass. Er det noen verv hvor det er ekstra lett å bli tatt inn?

De tekniske gjengene er som regel sultne på nye folk, så lenge du er alright person, kan leve med bindingstid på 2-3,5 år og bruke rundt 20 timer i uka i snitt på Huset.

Jeg synes dette høres litt avskrekkende ut. Hva hvis man finner ut at det ikke var noe særlig allikevel etter å jobbet der én måned? Er man da pliktet til å fortsette å jobbe frivillig 20 timer i uka i flere år?

 

Nei, vi snakker om bindingstid for og arbeidsmengde fordi vi primært ønsker folk som er villige til å bruke store deler av fritiden sin på Samfundet, men du er overhodet ikke bundet til å fortsette, dersom du vil slutte er det ikke verre enn å snakke med gjengsjef om det, eller om du vil lage litt kvalm, bare slutte å møte opp. Det er snakk om frivillig arbeid, og da er det en forutsetning at man er der frivillig.

 

Vi er heller ikke interesert i å jobbe med folk som ikke vil være der og jobbe med oss, vi er også generelt veldig fleksible når det kommer til arbeidsmengde og -tid, noen av oss jobber (mye) mer enn andre i perioder, det er også mulig å ta permisjon eller ta et semeter som gjengmedlem istedetfor funksjonær.

 

Gjengmedlemmer har ikke fri tilgang på konserter og jobber ~10 timer i uka.

 

Nå som dere er beroliget vil jeg anbefale alle som kunne tenke seg å søke Samfundet å ta turen ned på søndag klokka 17, still masse spørsmål og se hva vi driver med.

https://www.facebook.com/events/876058982404471/?ref_newsfeed_story_type=regular

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...