Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-aabLQt

 

Endelig tatt steget inn i voksenlivet med eget hus, med eget hus kommer selvsagt en (i mine øyne) rimelig fet Nerdebule  :)

Hvor har du fått tak i det skrivebordet? :)

 

 

Skrivebordet er noe gammelt skrap jeg fikk for en billig penge fra en kompis for noen år siden. Jeg har sprayet ett lag med matt plastidip på så det ser litt bedre ut :)

Skulle egentlig ha fått tak i noe nytt men er vanskelig å finne noe med grei størrelse, så dette får holde en stund til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-aabLQt

Siden man har ryddet litt kan man vel legge ut en dump.

 

 

Stuen. Samsung KS7005 som jeg er meget fornøyd med.

 

 

 

Lekker tv benk, hvor kan man finne en slik? :)

Lenke til kommentar

 

 

ASa1lKh.jpg

 

Leker litt med slike wifi baserte værstasjoner for tiden. Skal få printet bokser til dem og plassere dem rundt om kring etterhvert.

 

Fortell litt mer om dette.. ser ut som en artig lite prosjekt :)
Finner mere informasjon her: https://blog.squix.org

 

Er bare en ESP8266 mikrokontroller med wifi tilkoblet display. Kjøpte delene i løsvekt fra ebay. Kostet vel 80kr for den med fargeskjerm og noe mindre for den med oled.

 

Kodene må bare editeres litt for å få inn riktig lokasjon og slikt før den brennes til kontrollern. Meget enkelt.

 

Om man er intressert i fly så kan den og brukes til å vise informasjon om fly som befinner seg over deg akkurat nå.

https://youtu.be/4pTkoMsl1H4

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skulle egentlig bare ha et nytt, OK grafikkort og et fint kabinett med sidepanel i tempered glass (Enthoo Evolv TG). Endte opp med å kjøpe Asus Strix 1080 TI OC, i7 7700k, NZXT X62 Kraken,  Z270p Strix hovedkort og 32 GB Trident Z RGB Ram ... :p Eneste jeg har igjen fra den originale PC-en min er harddisker og strømforsyning.

 

Kan legge ut et par bilder.  Kostet meg vel rundt 20 000. Tror det blir en ganske pen build, så pen jeg klarer å få den til uten å ha custom vannkjøling. 

Endret av Jakoozie
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har blitt en del endringer i mitt lille nerdehjørne siden sist jeg postet så poster en liten update her nå. Fått "bygd" om en gammel pioneer stereo stack jeg fant på mørkeloftet hos foreldrene mine til en liten headfi stack samt jeg omsider har fått suplementert ultra wide skjermen med en ekstra 27". Fikk og ett par Sennheiser HD800S i dag som nok var største grunnen til jeg plukket opp kameraet for å ta noen bilder, helt hinnsides fantastiske hodetelefoner.

 

rW3SAAY.jpg

 

Ignorer kabel rotet, det skal bli orden på etterhvert :ph34r:

 

r8FdzEi.jpg

 

Og et lite bilde av stacken :)

 

BGOzXb4.jpg

Endret av Evil-Duck
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Da har jeg fått meg ny tv benk, nå manger bare større tv. Venter på at en 65 tommer skal komme på tilbud før jeg slår til (den på bildet er 47)  :)

post-107011-0-41747500-1500043124_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Ryddig og nice ? Få et møbel å sitte på eller?

 

Har noe å sitte i ja  :grin:

 

Edit: Liten oppdatering på PC bula, ny pult :) Godt fornøyd med denne, 3 hull i platen for kabler.

post-107011-0-32106200-1500120537_thumb.jpg

post-107011-0-07877000-1500121621_thumb.jpg

Endret av Slettet-aabLQt
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...