Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det xiaomi mijia den temp sensoren? Vet du om det går ann å koble til en uteføler på den?

Er den, ja

 

Sensoren sitter i selve dingsen, så det tviler jeg på, men en av sensorene skal ha bluetooth, og de er visst IP67 ratet, så de burde vel fungere ute så lenge de står under tak

 

Fra 32c til 16c her med AC. Kan vel fint kalles årets investering. Både på nerderommet og soverommet.

Lurer på hvor mange AC enheter som er solgt i år, var jo en god stund butikkene var helt raidet for vifter her på østlandet Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Ser ut som det begynner å bli renska for AC maskiner. Var heldig å få tak i en forholdsvis stillegående Electrolux ChillFlex Pro Gold som jeg har på soverommet. Var kun Elkjøp Vikingskipet som hadde denne. Har en Chillflex på nerderommet også, men litt kraftigere versjon og denne var utsolgt i alle nettbutikker utenom Coolshop som sender fra Danmark.

 

Tipper det er ny rekord i AC og viftesalg.

Lenke til kommentar

Bytta gulv i hele leiligheten min nå, og når jeg begynte å sette ting på plass innså jeg hvor sabla oppskrapet og jævlig databordet var.
Så dama heiv seg rund å smetta på noe folie vi hadde liggende fra clasern. Ble ganske så bra, men spent på hvor lenge det kan holde seg.

Høytalerne fikk seg og en runde hvit folie mens man var i gang.

 

1B0DTaG.jpg

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du har faktisk en liten spoiler bak på toppen casen du :p Ble jo bra med den duken ut i fra bildet. Ny stol neste ?

Ja. Merker stor forsjell i ytelse under gaming med den spoilern. Har en likens bakpå bilen min og. Gir mye mere power.

Tar bare 30 minutt å printe en slik spoiler så har måtte lage til halve bygda nå.

 

Har en kurrant datastol men tenkte å kjøpe underlag for å beskytte gulvet før jeg tar den i bruk. Temmelig utslitte hjul som jeg ikke vil skrape opp gulvet med.

Ser og nå at min Nokia 3310 mini og ligger der. Temmelig liten telefon som sikkert er flott å smugle med seg i kroppsåpninger om noen skulle ønske det.

Endret av Complexity
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Funker det bra med så stor skjerm eller får du vondt i nakken? Vurderer det selv. 

 

Fungerer utmerket. Har vel hatt den i godt over ett år nå. Med 4k oppløsning så får man plass til masse nettsider og stash oppe samtidig så slipper å legge hodet bak. Men jeg vil annbefale å gå for en som er kurvet som denne, og ikke noe større enn 40"

Bruker en 40" på jobb som ikke er kurvet, og hjørnene blir litt langt unna da.

 

Er helt rått å game på denne. Med ratt å pedaler så blir det jo nesten orginal størrelse på dashbordet til bilen du kjører.

 

 

Samtidig er det jo en smart-tv så er bare å chille i senga å streame noe fra netflix, viaplay eller fra min egen NAS om jeg skulle ønske det en søndag morgen.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja. Merker stor forsjell i ytelse under gaming med den spoilern. Har en likens bakpå bilen min og. Gir mye mere power.

Tar bare 30 minutt å printe en slik spoiler så har måtte lage til halve bygda nå.

 

Har en kurrant datastol men tenkte å kjøpe underlag for å beskytte gulvet før jeg tar den i bruk. Temmelig utslitte hjul som jeg ikke vil skrape opp gulvet med.

Ser og nå at min Nokia 3310 mini og ligger der. Temmelig liten telefon som sikkert er flott å smugle med seg i kroppsåpninger om noen skulle ønske det.

Jeg ser du har glemt å mekke spoiler på stolen din, men den har kanskje greit med downforce fra før av? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Temmelig fornøyd med lyden i mine DT770 PRO rett fra lydkortet mitt, men jeg har i alle år merket litt dropp i bassen på høyere volum.
Så bestemte meg en dag for å teste ut skikkelig billig forsterker fra kina, og fant ut at man får jo rørforsterkere og til en billig penge.

Ble utrolig mye mere punch i lyden, og nå hører man at det ikke er noe som sliter lenger (untatt hørselen min kansje)
Men dem gjør også nerdebulen en del mer nerdete, så tenkte jeg kunne dele ett bilde av dem.
 

sc6aq7C.jpg

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du link til de?

 

Preamp

Nobsound NS-10P

https://www.ebay.com/itm/Nobsound-NS-10P-Mini-Vacuum-Tube-Pre-Amplifier-Hi-Fi-AUX-Line-Preamp-Treble-Bass/253234769743?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649

 

Amp

Nobsound NS-08E

https://www.aliexpress.com/item/2018-NEW-Nobsound-Audio-Mini-6J9-Vacuum-Tube-Amplifier-Stereo-HiFi-Headphone-Amp-Tube-Pre-Amplifier/32811630741.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6aea4c4d7ItYe8

 

 

 

Var der jeg kjøpte fra, fordi dem var billigst akkurat da.

Men du burde lete litt å se om du finner billigere.

 

Preamp er ikke nødvendig med mindre du ønsker å justere bass og slikt på en tøff boks.

Du får og med riktig adapter, og ikke feil som vist på bildene. 

Det viste ikke jeg så bestilte 2 ekstra som jeg nå ikke har bruk for.. :p

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken DAC bruker du?

 

Den i lydkortet?

 

Bruker samme lydkort ja. Er analog input på preampen, men nå sliter det ikke med å levere bass lenger. (og bassen er dobbelt så heftig om man skrur opp "bass" knotten)

Mulig det neste blir en DAC da. Man får sikkert tilsvarende preamp med innebygget DAC til en høyere sum om man leter over 350 kroners grensa.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Preamp

Nobsound NS-10P

https://www.ebay.com/itm/Nobsound-NS-10P-Mini-Vacuum-Tube-Pre-Amplifier-Hi-Fi-AUX-Line-Preamp-Treble-Bass/253234769743?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649

 

Amp

Nobsound NS-08E

https://www.aliexpress.com/item/2018-NEW-Nobsound-Audio-Mini-6J9-Vacuum-Tube-Amplifier-Stereo-HiFi-Headphone-Amp-Tube-Pre-Amplifier/32811630741.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6aea4c4d7ItYe8

 

 

 

Var der jeg kjøpte fra, fordi dem var billigst akkurat da.

Men du burde lete litt å se om du finner billigere.

 

Preamp er ikke nødvendig med mindre du ønsker å justere bass og slikt på en tøff boks.

Du får og med riktig adapter, og ikke feil som vist på bildene. 

Det viste ikke jeg så bestilte 2 ekstra som jeg nå ikke har bruk for.. :p

Takk! Jeg kan justere bass på hodetelefonene (Beyerdynamic Custom one pros), men vil bytte ut de også :p vil hovedsaklig bli kvitt det søppelet man kaller Line 6 UX2, men må finne noe til å drive XLR mikrofonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...