Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
Burde heller lagd en beinpress tråd .. :)

7132480[/snapback]

 

 

Hvor mye tar du der da?

7142101[/snapback]

 

270..

7147035[/snapback]

Selv om du legger på 3 ganger så mye i beinpress som du gjør i knebøy er det en mye mindre allsidig øvelse. Nesten bare forsiden av låra og litt legger som blir aktivert. Vekta ruller også på skinner, så man trenger ikke holde balansen, noe som gjør at man ikke trener støttemuskler. Personlig har jeg sluttet å trene beinpress etter at jeg fikk vondt i knær og rygg når jeg utførte øvelsen, selv med lite vekt :thumbdown: Nå går det i knebøy :thumbup:

Lenke til kommentar

Er 24 år nå, når jeg var 22 år tok jeg 120-125 kg i benkpress. er 1.80 høy og på den tiden veide jeg vel ca 80. Hadde ett mål på å nå 140 kg til sommeren, det vil si at jeg hadde ca 4 mnd på meg. Men med min flaks så fikk jeg senebetennelse i skuldra og måtte gi meg en periode.. :mad:

 

Mistet all motivasjon til å trene, sank utrolig masse i denne øvelsen og kunne ikke presse meg hardt fordi jeg merket det i skulderen.

 

Nå har jeg endelig begynt hard treningen igjen, gikk ned fra 80 kg til 73 på 5 uker. Har ikke tatt ett maksløft enda, men trener med 90 kg i benkpress nå, klarer snart 3 sett med 8 rep.. :)

Endret av zling
Lenke til kommentar
Nå har jeg endelig begynt hard treningen igjen, gikk ned fra 80 kg til 73 på 5 uker. Har ikke tatt ett maksløft enda, men trener med 90 kg i benkpress nå, klarer snart 3 sett med 8 rep..

 

da får du vel opp 120 tenker jeg... sånn ca, virker som du kan dette... men jeg ville lagt 100 kg på stanga eller mere. annenhver trening. slik at du klarer ca 3x3 reps. gir en liten boost på max...merker at jeg kjører meg fast hvis jeg ikke varierer belastning og tar noen tunge løft innimellom

 

litt værre hvis du trener alene, men fint og trene uten lås da i tillfelle du ikke får opp siste. men det kan jo være litt flaut hvis du er på et sted med mye folk :D

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Nå har jeg endelig begynt hard treningen igjen, gikk ned fra 80 kg til 73 på 5 uker. Har ikke tatt ett maksløft enda, men trener med 90 kg i benkpress nå, klarer snart 3 sett med 8 rep..

 

da får du vel opp 120 tenker jeg... sånn ca, virker som du kan dette... men jeg ville lagt 100 kg på stanga eller mere. annenhver trening. slik at du klarer ca 3x3 reps. gir en liten boost på max...merker at jeg kjører meg fast hvis jeg ikke varierer belastning og tar noen tunge løft innimellom

 

litt værre hvis du trener alene, men fint og trene uten lås da i tillfelle du ikke får opp siste. men det kan jo være litt flaut hvis du er på et sted med mye folk :D

7153959[/snapback]

 

Har en kamerat som jeg trener med.. Tenkte jeg skulle prøve 100 kg i dag.. Jeg har satt meg i lås en gang, kjørte pyramide i benkpress.. Avsluttet med negative på 60 kg, Skulle absolutt ta 10 stk. Klarte så vidt å få opp den niende og når jeg prøvde meg på den tiende, da var jeg kjørt! :whistle:

 

Fikk hjelp av en annen som var i lokalet, men det var litt flaut... he he

Endret av zling
Lenke til kommentar
men det er så vansklig og ha den stanga rett hele tiden..

7154468[/snapback]

Hadde samme prob da jeg løfta for første gang, vekten gikk til høyre hver gang jeg skukke løfte. Men er bare å øve :) Ikke gjør som de som slunter unna teknikken og går på benkpress maskin.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
det med å holde stanga rett er bare teknikk. Trener du benkpress hver gang du trener, retter det seg opp veldig fort :)

7154497[/snapback]

Trener du benkpress hver gang du trener vil du med 5 treningsdager i uka bli ganske fort overtrent i brystet og triceps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...