Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer jo helt an på kroppstype, treningsbakgrunn osv det da. Har en kompis som benka 80+ i 14-års-alderen. Men såklart, 50 er ikke dårlig for en på 14. Om man ikke har trent så mye benk før, så er det helt klart potensiale til å benke mye med riktig kost, trening og teknikk. :)

Endret av christer-R
Lenke til kommentar
Hva er normalt for en 15 åring å ta i benken?

 

Mvh Erling

7018821[/snapback]

Alt fra 35kg til 100kg.

Selv om jeg ville tippet et sted mellom 40 og 50, hvis man ikke har trent noe særlig før. Er man godt bygd, og har trent lenge, kan man fort løfte nærmere 100kg.

7019199[/snapback]

100 er vell ikke normalt. Men det finnes 15 åringer som tar det, det gjør det. Men vil som du tippe et sted mellom 40-50. Kommer jo mye an på hvordan trenings bakgrunn og div.

Lenke til kommentar

Hei !

 

Er 16 og et halvt år ca. Har nå bjyndt å trene seriøst igjen , deilig. :)

Er presis 170 høy, og tar 80 i benken nå. Men da har ikke jeg trent mer enn 2 uker heller.. Planen er å komme opp på ca 90.

Max vi kan ha på stanga vi har er 140kg, men det tror ikke jeg at jeg skal prøve på....:ermm:

 

MVH Erlend

Lenke til kommentar

Har ikke makset siden.. gudvetnår...men må si meg fornøyd med 142,5 kg @17år/185cm/75 kg igår 8-) (Jada vet jeg veier lite)

 

Trener ikke mot maks på benk (ligger som oftest på 12 reps) så er vel litt fornøyd uansett, ble iallefall motivert til å klare å benke 2xmegselv i.e. 150 som ikke er umulig om jeg bare trener mot det.

Lenke til kommentar
Dette er jo et meget bra resultat. Planlegger du å konkurrere?

Benk NM 2006 ble vunnet med 125,0kg i ungdom 75 kilo. Norges rekorden er 158 kilo.

7046277[/snapback]

Det der viste jeg ikke.... er folk så svake? ;-P

 

Kan sikkert gå opp noen kilo om jeg virkelig går for det og satser litt mer seriøst...

Men uansett tviler jeg at det blir noe. Ikke året her iallefall; I år er det DSS (den store styrkeprøven) for alle penga og når det er unnagjort er jeg allerede vekk (flytter) så...

Og jeg tviler litt på at nivået er like "lavt" i utlandet for å si det sånn (hardere konkurranse). Har fks. en venn i USA som jeg har sett tatt 360 pounds ;-)

 

lpeirik: Gjør det samme, ligger på 100@12 x3. Siden dette er begynt å bli lett (alt er relativt) så satser jeg på å ta 110 fast iløpet av vinteren (prioriterer sykling for tia; litt motstridende men er det som er målet iallefall :) ) Har tatt 105-110-115 @12 så burde gå greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...