Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Det er bra :) Stå på :) Det kjekkeste med å nett ha begynnt å trene særiøst er at du kjem til å gå opp i benk så fort :)  :thumbup:

7107513[/snapback]

Vel tror jeg ivertfal klarer 60 selv om jeg bare har fått prøve 50. Skal klare å legge inn benkpress i RyP prog mitt bytte det ut med tåpelige manual benkpress.

7107576[/snapback]

Tåpelig? Bygger både masse og støttesmusklatur bedre enn ren benkpress. Å de fleste byggere anbefaler manualer foran stang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er bra :) Stå på :) Det kjekkeste med å nett ha begynnt å trene særiøst er at du kjem til å gå opp i benk så fort :)  :thumbup:

7107513[/snapback]

Vel tror jeg ivertfal klarer 60 selv om jeg bare har fått prøve 50. Skal klare å legge inn benkpress i RyP prog mitt bytte det ut med tåpelige manual benkpress.

7107576[/snapback]

Tåpelig? Bygger både masse og støttesmusklatur bedre enn ren benkpress. Å de fleste byggere anbefaler manualer foran stang.

7112796[/snapback]

Får vel ta manualer de 3 måndedene jeg skal kjøre RyP og etter det ta benkpress når jeg begynner på et nytt treningsprog.

Lenke til kommentar
Variere at jeg ikke tenkte på det  :thumbup:

7112847[/snapback]

Ja, rart.

Jaså, ja. Du bør, om ikke med en gang, men iallfall etter en stund variere litt.

7107595[/snapback]

Du tar mer i benkpress av å trene med manualer også, så lenge du har teknikken helt inne, så klart.

7112864[/snapback]

Vel hvis jeg tar mere i benkpress av å ta med manualer så tar jeg med manualer har tid til å vente 3 mnd før jeg begynner med benkpress. Men kan jo alltid sjekke hva jeg makser 1 gang i uka. Tar det første du quoted som et komplemang :p

Lenke til kommentar
Vel hvis jeg tar mere i benkpress av å ta med manualer så tar jeg med manualer

7112998[/snapback]

Ja, altså, brystet blir jo sterkere, i tillegg trener du støttemusklene bedre, så da tar du jo mer i benkpress i lengden. Riktignok, den beste måten å bli sterk i benkpress på, er å trene benkpress.

Det er ikke nødvendig å prøve maks hver eneste uke, først må du få inn teknikken skikkelig, og det er ikke optimalt for kroppen med maksing så ofte. Hvor mange ganger i uka har du egentlig planer om å trene bryst?

Lenke til kommentar
Vel hvis jeg tar mere i benkpress av å ta med manualer så tar jeg med manualer

7112998[/snapback]

Ja, altså, brystet blir jo sterkere, i tillegg trener du støttemusklene bedre, så da tar du jo mer i benkpress i lengden. Riktignok, den beste måten å bli sterk i benkpress på, er å trene benkpress.

Det er ikke nødvendig å prøve maks hver eneste uke, først må du få inn teknikken skikkelig, og det er ikke optimalt for kroppen med maksing så ofte. Hvor mange ganger i uka har du egentlig planer om å trene bryst?

7113048[/snapback]

Vel skal jo kjøre RyP programmet så blir 3 ganger uka, siden jeg trener alle musklene alle 3 dagene.

Lenke til kommentar
16år

179cm

132kg

 

80kg maxløft :(   innen sommeren 2007 skal 120 kg være maxløft

:p

7129984[/snapback]

+40 kilo?

 

Ikke for å forhåndsdømme men med dine 132 kilo@169 og ikke minst 16 år så tviler jeg litt på hvor mye du har trent før, og derfor hvor mye du kan presse deg uten at det begynner å gå på helsa løs (dvs. skader).

Sett deg heller et litt mer realistisk mål spør du meg. Dessuten så føles selv den minste økning i benken som et fjell når du begynner å komme opp i de tresiffrede tallene.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Burde heller lagd en beinpress tråd .. :)

7132480[/snapback]

Beinpress er ikke en øvelse det konkurreres i, knebøy, derimot ...

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar

Trente slik på skolen idag: 20 minutter oppvarming - Jogg, push-ups, og litt håndball.

 

Så gikk vi opp på styrkerommet, og jeg begynte i benken med en gang vi kom opp. Kjørte først 1 set 10 rep på 40 kg for oppvarming, så 1 set 10 rep på 60, så økte jeg til 75 kg, og kjørte 8 rep, gikk deretter opp på 80, og kjørte 5 rep der, økte så til 85, og kjørte 2 rep der, det siste med litt hjelp, så kjørte jeg en 1RM til slutt på 90 kg, med minimalt hjelp. Godt fornøyd med det når jeg kun har et par måneder med seriøs styrketrening bak meg. :)

 

16 år, 90 kilo, med endel fett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...